AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #1 Del Skrevet 12. oktober 2020 Er første gangs kjøper Har nettopp kjøpt en gammel Opel, men den er helt fin og feilfri Hvor mye betaler du i forsikring? Anonymkode: 7db13...662 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #2 Del Skrevet 12. oktober 2020 Hvor mye jeg betaler i forsikring på min bil kan jo ikke sammenlignes med hva du betaler. Men for å svare: Jeg har en Tesla, fullt opptjent bonus, 16000 km og betaler rundt 800-900 kroner mnd. Anonymkode: b620a...756 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #3 Del Skrevet 12. oktober 2020 2017 ford 75% bonus 25k km 1070,- Anonymkode: 05830...ce5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #4 Del Skrevet 12. oktober 2020 Superkasko/Kasko på en gammel Opel høres ut som overkill, ass. Anonymkode: e6edd...0eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #5 Del Skrevet 12. oktober 2020 Hvorfor skal du ha fullkasko på en gammel Opel? Anonymkode: 83d87...7d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #6 Del Skrevet 12. oktober 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye jeg betaler i forsikring på min bil kan jo ikke sammenlignes med hva du betaler. Men for å svare: Jeg har en Tesla, fullt opptjent bonus, 16000 km og betaler rundt 800-900 kroner mnd. Anonymkode: b620a...756 Ønsker alle svar, lærer av det også! 😊 ts Anonymkode: 7db13...662 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #7 Del Skrevet 12. oktober 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor skal du ha fullkasko på en gammel Opel? Anonymkode: 83d87...7d2 Hvis man har fullfinanisert må man ha fullkasko på forsikringa Anonymkode: 05830...ce5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #8 Del Skrevet 12. oktober 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal du ha fullkasko på en gammel Opel? Anonymkode: 83d87...7d2 Jeg tenkte det var lurt, om jeg da krasjer med noen andre så betaler forsikringen alt? Jeg er helt fersk sjåfør, og tenkte det var tryggest med en slik løsning, om noe først går veldig galt. Men jeg er helt ny på dette, gjerne fortell meg om jeg tar feil! Vil lære mest mulig 😊 ts Anonymkode: 7db13...662 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 12. oktober 2020 #9 Del Skrevet 12. oktober 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenkte det var lurt, om jeg da krasjer med noen andre så betaler forsikringen alt? Jeg er helt fersk sjåfør, og tenkte det var tryggest med en slik løsning, om noe først går veldig galt. Men jeg er helt ny på dette, gjerne fortell meg om jeg tar feil! Vil lære mest mulig 😊 ts Anonymkode: 7db13...662 Er det du som har skylda, er det ansvar som dekker motparten og omvendt. Om du har kasko, er det ikke sikkert den prisen du betaler for svarer til bilens verdi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #10 Del Skrevet 12. oktober 2020 24 minutter siden, tdm900 skrev: Er det du som har skylda, er det ansvar som dekker motparten og omvendt. Om du har kasko, er det ikke sikkert den prisen du betaler for svarer til bilens verdi. Jeg bryr meg eng ikke om bilens verdi, frykten er å krasje i en tesla (min feil) også må jeg betale en sky høy regning 🤭 Om min bil da er så herpa at den må vrakes, så tenker jeg bare «jaja min feil det», men å krasje i en dyr bil... huff det er min frykt 🙈 Vil heller betale mer kr på forsikring i mnd for å bare være sikker på at jeg slipper en sånn bombe regning for å fikse en dyr bil 😅 ts Anonymkode: 7db13...662 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 12. oktober 2020 #11 Del Skrevet 12. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bryr meg eng ikke om bilens verdi, frykten er å krasje i en tesla (min feil) også må jeg betale en sky høy regning 🤭 Om min bil da er så herpa at den må vrakes, så tenker jeg bare «jaja min feil det», men å krasje i en dyr bil... huff det er min frykt 🙈 Vil heller betale mer kr på forsikring i mnd for å bare være sikker på at jeg slipper en sånn bombe regning for å fikse en dyr bil 😅 ts Anonymkode: 7db13...662 Du tenker nok helt feil, kasko dekker kun skade på egen bil, med en egenandel, ikke motparten sin svindyre. Den går på din ansvarforskring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #12 Del Skrevet 12. oktober 2020 En 2017 Ferrari. Betaler 25.500 kr per år for 5000 km. Anonymkode: ff549...27b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #13 Del Skrevet 12. oktober 2020 48 minutter siden, tdm900 skrev: Du tenker nok helt feil, kasko dekker kun skade på egen bil, med en egenandel, ikke motparten sin svindyre. Den går på din ansvarforskring. Åja... jeg har nok mye å lære 😅 er ansvarsforsikringa noe annet jeg må ha, eller er det vanlig å ha i en forsikringspakke? Beklager hvis jeg spør veldig dumme spørsmål... ts Anonymkode: 7db13...662 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #14 Del Skrevet 12. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Åja... jeg har nok mye å lære 😅 er ansvarsforsikringa noe annet jeg må ha, eller er det vanlig å ha i en forsikringspakke? Beklager hvis jeg spør veldig dumme spørsmål... ts Anonymkode: 7db13...662 Dette lærte man vel på teorikurset? Alle biler må ha ansvarsforsikring. Det dekker skader du forvolder, feks kjøre på en annen bil eller gjennom garasjeporten til naboen. Delkasko dekker brann og tyveri av din bil. Full kasko dekker din bil om du ødelegger din egen bil på garasjeporten du kjørte gjennom eller bilen du kjørte inn i, eller om du kjører av veien og havner på taket. Om man har høy egenandel får man lavere forsikringspremie. Anonymkode: 337dc...0d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #15 Del Skrevet 12. oktober 2020 2013 Polo, uten lån, fullkasko, 6000 km kjørelengde i året, 630,- i mnd inkl «veiavgift» Anonymkode: 74ab9...4cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #16 Del Skrevet 13. oktober 2020 Aldri kjøp kasko på en gammel bil til en fersk sjåfør; du blakker deg uten grunn. Ansvar er mer enn nok, la noen hos forsikringen forklare dette for deg. Innhent ulike tilbud; det kan være tusenvis av kroner imellom. Vi har bare eldre biler fra 8 til 17 år, som koster 2500kr, 3700kr og 4000kr i året i delkasko med 70% rabatt. Anonymkode: b4f61...6e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 13. oktober 2020 #17 Del Skrevet 13. oktober 2020 Hvor dyr er bilen din? Det er stort sett ganske bortkastet å betale 7000 i året i fullkasko for en bil til 35'000kr. Har du planer om å kræsje annenhvert år kan det være greit, men utover det er det best å holde seg på delkasko. Da får du billig frontvindu-utbytting ved steinsprang. Kostnadsforskjellen mellom ansvarsforsikring og delkasko er ganske lav, og den økonomiske smerten ved knust rute overstiger ulempen med den høyere forsikringskostnaden. Noen er heldige og kjører i 10 år uten å oppleve knust frontrute, mens andre får det på vei hjem fra bilbutikken i sin flunkende nye bil... Ansvarsforsikring er inkludert i delkasko og fullkasko forsikringer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #18 Del Skrevet 13. oktober 2020 2010 modell uten lån 5000 km i året og betaler 630,- Har ikke sosa meg til å endre forsikringen, men for noen uker siden fikk jeg plutselig bruk for superdelen👌🏻 Anonymkode: 7dc9f...2a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #19 Del Skrevet 13. oktober 2020 En kaskoforsikring, gjerne delkasko, kan være fornuftig på en gammel bil også. De siste 3 årene har jeg fått steisprutskader på frontruta minst 5 ganger, og med kasko slipper jeg unna med en egenandel. Hadde jeg ikke hatt det måtte jeg ha betalt hele reparasjonen/utskiftningen ut i fra egen lomme. Anonymkode: 6a2b7...8e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #20 Del Skrevet 13. oktober 2020 2 timer siden, newman01 skrev: Hvor dyr er bilen din? Det er stort sett ganske bortkastet å betale 7000 i året i fullkasko for en bil til 35'000kr. Har du planer om å kræsje annenhvert år kan det være greit, men utover det er det best å holde seg på delkasko. Da får du billig frontvindu-utbytting ved steinsprang. Kostnadsforskjellen mellom ansvarsforsikring og delkasko er ganske lav, og den økonomiske smerten ved knust rute overstiger ulempen med den høyere forsikringskostnaden. Noen er heldige og kjører i 10 år uten å oppleve knust frontrute, mens andre får det på vei hjem fra bilbutikken i sin flunkende nye bil... Ansvarsforsikring er inkludert i delkasko og fullkasko forsikringer Bilen min er verdt 100 000, er det da fortsatt bortkastet med fullkasko? 😮 ts Anonymkode: 7db13...662 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå