AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #1 Del Skrevet 12. oktober 2020 Jeg har så veldig lyst til å bli flygeleder og vurderer å søke meg inn på opptak. Ser at de ikke har noe opptak i februar 2021 men tenke å søke året etter. Må jeg ha veldig gode karakterer i matte ? jeg har 3 i matte ? Og hva med engelsk. Hvilke karakter kreves i engelsken? Setter stor pris på om noen som jobber som flygeleder kan komme med litt info til meg angående jobben. 🙂 Anonymkode: 7115b...ac2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alli634 Skrevet 12. oktober 2020 #2 Del Skrevet 12. oktober 2020 Opptakskravene til flygelederutdanningen finner du her: https://avinor.no/bli-flygeleder/opptak/opptakskrav/ Det er ikke krav til karakterer i matematikk, men det er krav til god engelskkunnskap. Dette testes på opptak. Ta gjerne testen Avinor har på hjemmesiden sin, du finner den via linken over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #3 Del Skrevet 12. oktober 2020 Som du ser av opptakskravene er det ingen spesifikke karakterkrav, utenom minimum 3 i norsk. Men du må ha snitt på 4 eller bedre. Dette er et minimum for å bli invitert til opptaksprøve. Under prøvene går man gjennom ulike tester og intervjuer som kartlegger om du har de evnene som skal til for å bli flygeleder. Det handler om logikk, romforståelse, simultankapasitet, evne til å skjønne og gjennomføre oppgaver, og stresstesting, bl.a. Man må være ganske god i engelsk, men de har en egen engelsktest for å kartlegge det. Det er som regel mange søkere, og få som kommer gjennom til slutt. Men jeg oppfordrer absolutt til å sende inn en søknad og prøve, du taper ikke noe på det. Og veldig gøy å prøve seg på testene om man kommer så langt. Anonymkode: d42f7...4fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #4 Del Skrevet 12. oktober 2020 Undervisningen foregår på engelsk, så selv om det ikke er et formelt krav fra tidligere skolegang så må du ha en viss forståelse for å kunne tilegne deg kunnskapene du får undervisning i. Arbeidsspråket er også engelsk. Først året er på skole i Praha. Anonymkode: 1536f...57a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #5 Del Skrevet 12. oktober 2020 Hvorfor er det ikke opptak i 2021? Hvordan er jobbmulighetene? Blir det færre jobber og mer automatisering? Trives dere i jobbene deres som flygeleder? Er det en interessant jobb eller blir det bare rutine? Hvordan er det å få jobb i utlandet? Anonymkode: e4962...1fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #6 Del Skrevet 12. oktober 2020 Vær obs på at det er begrenset hvor du kan jobbe (færre og færre steder, automatisering/fjernstyring) og at det er plikttjeneste (tror jeg). Les på avinor sine sider så finner du nok mye informasjon. Anonymkode: 0db17...3fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #7 Del Skrevet 13. oktober 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Vær obs på at det er begrenset hvor du kan jobbe (færre og færre steder, automatisering/fjernstyring) og at det er plikttjeneste (tror jeg). Les på avinor sine sider så finner du nok mye informasjon. Anonymkode: 0db17...3fb Ts her. Takk for svar. Ja det er plikttjeneste i noen år. Men ja, jeg tenkte litt selv på det der med at det er begrenset på hvor man kan jobbe og med hva. Tror nok ikke at man kan bruke denne utdannelsen til noe annet om man ikke skulle kunne få jobb som flyveleder. Men regner med at man kan få seg jobb i mange andre land som flygeleder da. Må nok tenkte mer på dette her. Anonymkode: 7115b...ac2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jmh Skrevet 3. september 2021 #8 Del Skrevet 3. september 2021 Noen som har vert på intervju denne uken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå