AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #1 Del Skrevet 12. oktober 2020 Jeg er en gutt som ganske nylig har begynt å trene på treningsstudio. Jeg opplever at trening gir meg mye energi og er veldig glad for at jeg har begynt med det, men samtidig føler jeg meg litt mindreverdig siden jeg er så svak, til og med svakere en den gjennomsnittlige jenta på gymmet. Det går gradvis fremover, men ganske langsomt, siden jeg alltid har hatt en ganske spinkel kroppsbygning og ikke har holdt på med noe idrett heller. Jeg bare lurer på, dere jenter og kvinner som løfter tunge vekter: Hvordan stiller dere dere til den muligheten at dere er sterkere enn mange utrente gutter og menn? Er det noe dere i det hele tatt tenker over, og i så fall hva slags følelse har dere rundt det? Jeg er klar over at dette antagelig bare er noe som blir et issue oppi mitt eget hode, og at jeg må jobbe med meg selv, men er likevel nysgjerrig på om dere har noen tanker rundt det? Anonymkode: 27341...189 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona123 Skrevet 12. oktober 2020 #2 Del Skrevet 12. oktober 2020 (endret) Jeg gir faen, egentlig. Jeg er der for meg selv og min egen progresjon, og hva du styrer med på trening bryr jeg meg ikke om. Om jeg tenker noe, er det som regel "kult at du trener". Endret 12. oktober 2020 av Mona123 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #3 Del Skrevet 12. oktober 2020 Anonymkode: fab07...d03 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #4 Del Skrevet 12. oktober 2020 Jeg tenker ikke over sånt. Fokuserer på meg og mitt stort sett på trening. Om blikket henger litt ekstra på noen så er det gjerne fordi de gjør en øvelse jeg har lyst til å prøve/vil bli bedre i/osv. Alle har ulikt utgangspunkt og må begynne et sted! Kos deg på trening - resultatene kommer når de kommer Anonymkode: b7850...d49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #5 Del Skrevet 12. oktober 2020 Tenker ingenting om det. Tenker aldri på hva andre gjør, for jeg er opptatt med mitt. Når jeg nå tenker på det er det ikke negativt at en gutt eller mann er svakere enn meg. Ikke i det hele tatt. Det spiller ingen rolle. Vi er der alle sammen for å bli i bedre form, hver på vårt vis. Bare fortsett med din vei, ts. Anonymkode: 761a3...6fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #6 Del Skrevet 12. oktober 2020 Dette er veldig enkelt. De som er sterke og erfarne på treningssenter tenker ikke over hvordan andre presterer (med mindre de ser noen gjør noe veldig feil/skadelig for kroppen, da er det delte meninger om hvor vidt de bør si fra). De som er svake og uerfarne tenker veldig mye på hvordan de selv og andre presterer. Anonymkode: 862ea...57f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #7 Del Skrevet 12. oktober 2020 Du må virkelig slutte å filosofere over hva vi jenter tenker om deg på gymmen. Folk har forskjellig utgangspunkt. Noen har vært igjennom store operasjoner og skal bygge seg opp, for noen er det en seier bare å komme seg på gymmen. Sett deg mål for treninga og fokuser på dem. Å bruke masse energi på å filosofere over hva andre tenker om deg er bare negativt og skadelig for selvtilliten. Du er bra nok som du er med ditt utgangspunkt 💚💪 Anonymkode: f0cd3...91c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #8 Del Skrevet 12. oktober 2020 Som du antyder så sitter nok dette i ditt eget hode. I samme slengen vil jeg reklamere litt for det å ta noen timer med personlig trener. Det kan hjelpe deg veldig mtp hvor mye du klarer, hvor mye di skal presse deg og riktig måte å trene på. Lykke til og bra du trener! Anonymkode: 43585...b53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #9 Del Skrevet 12. oktober 2020 Legger ikke merke til andre, er opptatt med meg selv. Det påvirker uansett ikks meg om folk løfter mer eller mindre enn meg, det viktige er min progresjon. Anonymkode: 59016...09b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bareine Skrevet 12. oktober 2020 #10 Del Skrevet 12. oktober 2020 Tenker lite over de andre på sentret. Tenker ingenting negativt om nybegynnere, bare positivt at de har begynt å trene😊 ikke noe å bekymre seg for, ts. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #11 Del Skrevet 12. oktober 2020 Tenker absolutt ikke over de andre på treningssenteret. Anonymkode: 6ec09...eb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Equinox Skrevet 12. oktober 2020 #12 Del Skrevet 12. oktober 2020 Tenker vanligvis ikke over det, og ser jeg en kvinne ta mer på vektene enn meg så tenker jeg at det er bra. Ut over det tenker jeg bare på mine egne øvelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 13. oktober 2020 #13 Del Skrevet 13. oktober 2020 Dette tenker jeg aldri over på den måten. Vi ønsker nye medlemmer velkommen. Vi støtter og hjelper hverandre på treningen, med alt utstyret og øvelser. (crossfit-senter da). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #14 Del Skrevet 13. oktober 2020 Tusen takk for alle oppmuntrende kommentarer :-) Hadde ikke regnet med så mange hyggelige kommentarer, så det var jo nesten litt rørende. Får vel se på meg selv som heldig tross alt, har alle fire lemmer i god behold, og har ingen sykdommer eller handicaps. Da fortsetter jeg å trene med god samvittighet og i mitt eget tempo. Vil vurdere time med PT som ble nevnt over :-) Anonymkode: 27341...189 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #15 Del Skrevet 13. oktober 2020 Jeg er sterkere enn den gjenomsnittlige mann, og det har aldri vært noe jeg har ofret en tanke. Altså, seriøst, det er helt naturlig at en person som trener tung styrke i åresvis, blir sterk.. Jeg hadde blitt demotivert og lei om jeg IKKE hadde blitt sterkere enn en utrent mann, så mye innsats jeg legger i treningen. Jeg er mye sterkere enn samboeren. Han har aldri vært interessert i trening, annet enn en og annen løpetur. Han er veldig tynn og spinkel og hengslete, og det plager meg seriøst aldri. Har ikke falt meg inn at det skal være en negativ ting at jeg er sterkere enn ham. Anonymkode: 1e7c6...28a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosmarin(ert) Skrevet 13. oktober 2020 #16 Del Skrevet 13. oktober 2020 Vanligvis tenker jeg på hva jeg skal spise når jeg kommer hjem. Hvis du ser meg trekke på smilebåndet, så er det på grunn av podcasten jeg hører på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Splittbinders Skrevet 13. oktober 2020 #17 Del Skrevet 13. oktober 2020 Jeg tenker veldig lite på andre når jeg trener, og ser ikke så nøye etter hva andre klarer eller ikke klarer. Spesielt ikke nybegynnere - for der har vi alle vært en gang! Det eneste jeg kanskje tenker om de er "Kult! Noen som endelig er i gang og tar grep for helsa, så BRA!" Tenkte nok, og la mer merke til det før (da jeg var yngre), men så lærer man at alle har en historie. Kanskje hun litt overvektige jenta har hatt en ungdomstid med psykiske problemer og _endelig_ har kommet litt mer ovenpå, kanskje han gutten med de spinkle armene har en muskelsykdom som gjør at ALL styrketrening er en bragd. Folk bærer på så mange historier jeg ikke vet noen ting om, derfor tenker jeg at man ikke skal bedømme prestasjoner utfra det man kan se. Og da slutter man etter hvert å legge merke til eller sammenligne seg med andre. Lykke til videre med trening! Gå inn på senteret rak i ryggen og med hodet hevet! Og ta gjerne en PT time som noen foreslår, så får du gode tips med deg på veien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #18 Del Skrevet 13. oktober 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er sterkere enn den gjenomsnittlige mann, og det har aldri vært noe jeg har ofret en tanke. Altså, seriøst, det er helt naturlig at en person som trener tung styrke i åresvis, blir sterk.. Jeg hadde blitt demotivert og lei om jeg IKKE hadde blitt sterkere enn en utrent mann, så mye innsats jeg legger i treningen. Jeg er mye sterkere enn samboeren. Han har aldri vært interessert i trening, annet enn en og annen løpetur. Han er veldig tynn og spinkel og hengslete, og det plager meg seriøst aldri. Har ikke falt meg inn at det skal være en negativ ting at jeg er sterkere enn ham. Anonymkode: 1e7c6...28a Litt artig det da, at du faktisk regner med at du er sterkere enn mannen i gata. Jeg mener uansett at det å være fysisk sterk faktisk kan være feminint og at muskler kan være veldig kvinnelig. Er du styrkeløfter eller bodybuilder kanskje? Anonymkode: 27341...189 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå