Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2005 #1 Skrevet 27. juli 2005 Jeg lurer på om jeg har fukt i vegger og gulv. Har fått låne en fuktmåler men tallene på den sier meg ingen ting. Hvor høyt er normale tall og hvor høyt skal det være for at man bør gjøre noe? Har det noe å si om det er fukt i lufta den dagen man måler? F.eks. hvis det regner ute?
sixx Skrevet 27. juli 2005 #2 Skrevet 27. juli 2005 Kan du skrive hvilke tall den opererer med....så kanskje det går an å forstå noe? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2005 #3 Skrevet 28. juli 2005 Kan du skrive hvilke tall den opererer med....så kanskje det går an å forstå noe? :klø: ← Klart det! Den opererer med en skala fra 20-90. Der jeg lurer på om det er fukt, måler den mellom 30-35. (målt inni vegg/gulv). Lurer som sagt også på om været vil være med å påvirke slike målinger?
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2005 #4 Skrevet 28. juli 2005 Har du prøvd å måle på steder der du tror det ikke er fukt for å sammenligne?
Gjest Madeline Skrevet 3. august 2005 #5 Skrevet 3. august 2005 Har du funnet ut av måleapparatet? Det virker som det finnes flere forskjellige måleapparater. Vi hadde besøk av en takstmann i dag pga. vannskade etter lekkasje i varmtvannstanken. Han hadde et måleapparat som siste et tall. Hos oss viste det 2,78 når den lå på gulvet. Det normale er rund 3 sa takstmannen, over er det fukt ( det ble altså ikke målt noe fukt hos oss med det apparatet). Så brukte han et annet apparat der noen følere ble plassert langs gulvet ved veggene og da lyste det rødt (altså fukt). Det apparatet var delt inn i grønn, gul og rød sone. Eller er du sikker på at det er 20-90 og ikke 2,0 - 9,0? I tilfelle har dere vel 3 - 3,5 og det skulle være temmelig normalt.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #6 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg lurer på om jeg har fukt i vegger og gulv. Har fått låne en fuktmåler men tallene på den sier meg ingen ting. Hvor høyt er normale tall og hvor høyt skal det være for at man bør gjøre noe? Har det noe å si om det er fukt i lufta den dagen man måler? F.eks. hvis det regner ute?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå