Gå til innhold

Noe godt på brødskiva

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vet ikke om dette er rette forumet men skal ha lunsj for venninner og en lørdagsfrokost for kjæresten. Forslag? Sist hadde jeg ost, spekeskinke og agurk på brødskiva.  Har hørt avokado skal være godt men sammen med? 

Endret av Cecilie82
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det mye muligheter. Godt brød kan du jo bake selv, eventuelt rundstykker. Eller kjøpe noe ferskt du vet er godt. Eller kjøpe noe som kan varmes i komfyren, f.eks. chiabatta e.l.
Tenkte du å gjøre alt klart eller bare sette fram pålegg osv så gjestene kan velge og smøre selv?

Ost, skinke og agurk er jo en klassiker og man kan jo også ha f.eks. paprika, tomat og/eller et salatblad på.
Jeg liker egg på skiva. Når jeg smører meg matpakke, pleier jeg å ha brødskive der jeg har en god sennep og majones på først, kokt egg med litt urtesalt, et salatblad (som regel hjertesalat), skinke, ost og paprika. Det kan kanskje bli litt overkill, men det er godt da :P

Forskjellige typer leverpostei/patéer kan fungere. Her kan man ha på f.eks. majones, sylteagurk eller fersk agurk, et dryss nykvernet pepper, nystekt bacon osv

Hm, vanskelig å komme med så mye når jeg ikke vet hva vennene dine liker eller ikke, hehe, men man kommer jo langt med klassikere som ost, skinke, kanskje noe godt syltetøy osv

• Liker 1
Skrevet

Synes du bør overraske med noe riktig spennende....

Anonymkode: 3dc4a...546

Skrevet

Avokado spiser jeg sammen med skinke, egg (både stekt, kokt og eggerøre) og salt. Noen ganger kun med egg, andre med skinke, noen ganger begge deler. Og så avokado og salt selvfølgelig. Aioli kan brukes under kjøttpålegg og ost, kanskje flere bruksområder, men det har jeg ikke prøvd. Røkelaks er også godt, samt peppermakrell.
Frittata eller omelett kan du også lage, det er god både frokost og lunsj.
Skal du ha noe litt søtere, så er det veldig deilig med eplebiter på skiva, enten alene eller med sukker og/eller kanel. Fantastisk. 

Mange liker majones til alt. 

Grønnsaker må til. Agurk, paprika, en sprø og fersk salat, tomat. Sylta rødbeter og sylteagurk kan også være godt (jeg liker det ikke, men mange andre gjør). 

Det er også mulig å ha en god salat ved siden av. 

Anonymkode: 6cecb...597

• Liker 1
Skrevet

Prøv pesto, bacon og brie! Litt salat og paprika i tillegg. 

Anonymkode: 57883...21b

• Liker 1
Skrevet

Reker med mayones. Roastbiff med remulade. Egg og spekeskinke, 

Det beste er vel å spandere pålegsfat, grønnsaker osv osv. 

Anonymkode: 0bc7d...f07

• Liker 1
Skrevet
44 minutter siden, The Kavorka skrev:

Her er det mye muligheter. Godt brød kan du jo bake selv, eventuelt rundstykker. Eller kjøpe noe ferskt du vet er godt. Eller kjøpe noe som kan varmes i komfyren, f.eks. chiabatta e.l.
Tenkte du å gjøre alt klart eller bare sette fram pålegg osv så gjestene kan velge og smøre selv?

Ost, skinke og agurk er jo en klassiker og man kan jo også ha f.eks. paprika, tomat og/eller et salatblad på.
Jeg liker egg på skiva. Når jeg smører meg matpakke, pleier jeg å ha brødskive der jeg har en god sennep og majones på først, kokt egg med litt urtesalt, et salatblad (som regel hjertesalat), skinke, ost og paprika. Det kan kanskje bli litt overkill, men det er godt da :P

Forskjellige typer leverpostei/patéer kan fungere. Her kan man ha på f.eks. majones, sylteagurk eller fersk agurk, et dryss nykvernet pepper, nystekt bacon osv

Hm, vanskelig å komme med så mye når jeg ikke vet hva vennene dine liker eller ikke, hehe, men man kommer jo langt med klassikere som ost, skinke, kanskje noe godt syltetøy osv

Mange gode ideer her. 🙂 Vi er ganske allsidige. Men står nok over ansjos og sild til egg. Du dropper smør og har heller majones/ sennep på på egge/skinke skiven? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...