Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Når skal man egentlig begynne å bruke pute i sengen til barnet? Leste en gang at en ikke trengte å bruke det før de var ett år, men i går leste jeg et sted at en burde begynne å bruke det ved 5-6 mnds alderen....

Noen som vet? har erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det visst litt delte meninger om, men på sykehuset i Vestfold veit jeg at de anbefaler pute til barnet allerede fra det er nyfødt :) Så de jeg kjenner med små barn, har gitt dem pute... :)

Skrevet

På sykehuset her fikk vi også et skriv der de anbefalte pute fra de var nyfødt. Så Torstein har brukt pute helt fra fødselen av.

Gjest LoisLane
Skrevet

her i huset ahr vi begynt med en forfoldsvis flat pute i seksmånedersalderen. Men nå er det tre år siden sist jeg hadde baby, anbefalingene skifter jo.

Skrevet

Jeg hadde hørt at man ikke burde la barnet sove på pute før han ble et halvt år elns. men min mor mente jeg skulle gjøre det likevel, fra han ble født. Det har han derfor gjort og det ser ut på de tideligere svarene her at det er helt ok ;)

Skrevet
På sykehuset her fikk vi også et skriv der de anbefalte pute fra de var nyfødt. Så Torstein har brukt pute helt fra fødselen av.

Det gjorde vi her også.

Så jeg kjøpte pute til veslemor dagen etter vi kom hjem.

Må snart kjøpe en større pute nå....hun er 13 mnd snart.

Skrevet

Hm... jeg har en på 15 måneder, og hun har enda ikke begynt med pute. Hun ligger på en korthåret lammeullsfell, og mye på magen. Tror ikke hun savner noen pute - eller tar skade av mangelen på sådann?!

Skrevet

Min gut på 14 mnd har ikkje pute han.

Trur ikkje han hadde brukt den om han hadde heller- for han ligge i så mange forskjellige stillinga i løpet av natta..

Gjest Gjesta
Skrevet

Barn skal ha pute for å heve hodet høyere enn resten av kroppen for å lette på pustingen. Samme effekt får du ved å legge en bok eller to under hvert ben på sengen ved hodeenden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...