Gå til innhold

Smale støvletter, kan de fortsatt brukes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klassiske støvletter under kne, i smal modell, nøytral avrundet tupp og lav hel. Kan jeg fortsatt bruke disse, eller må det være skoletter nå? Synes jeg ser så rar ut med mine tynne lange legger i skjørt og skoletter, som et barn som kler seg ut. Er slike støvletter så ut at jeg ikke kan bruke de lengre? Synes ikke jeg kler de vide støvletter heller, ser mer ut som en grisebonde på vei til fjøset.

Anonymkode: 8bb4f...29b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klassiske støvletter under kne, i smal modell, nøytral avrundet tupp og lav hel. Kan jeg fortsatt bruke disse, eller må det være skoletter nå? Synes jeg ser så rar ut med mine tynne lange legger i skjørt og skoletter, som et barn som kler seg ut. Er slike støvletter så ut at jeg ikke kan bruke de lengre? Synes ikke jeg kler de vide støvletter heller, ser mer ut som en grisebonde på vei til fjøset.

Du kan gå med akkurat hva du vil, og for voksne damer synes jeg personlig denne typen støvletter er det som er finest sammen med skjørt 😊 Skulle jeg brukt høye støvletter med skinny jeans, så ville jeg valgt røffere støvletter med vide skaft.

Anonymkode: 78e5a...5da

• Liker 11
Skrevet

Takk for svar. Er i 30 årene, men har en mer klassisk enn moderne stil. Jeg er bare litt skeptisk på å være så klassisk at jeg blir seende ut som en dinosaur (med flotte ben).

• Liker 1
Skrevet

Ikke rart det blir mye unødvendig kasting om en må skifte det en har på seg stadig vekk fordi det er "uuuuuuut"

Anonymkode: 8d749...4f9

• Liker 13
Skrevet

Ikke rart det blir mye unødvendig kasting om en må skifte det en har på seg stadig vekk fordi det er "uuuuuuut"

Anonymkode: 8d749...4f9

Jeg kommer ikke til å hive støvlettene (dyre, gode såler og i ekte skinn) og jeg har hatt de i årevis. Enkelte av parene er over 10 år, så det er ikke mye bruk og kast. De kan fint ligge innpakket til de er tilbake, for det gjør de garantert. Spørsmålet er om jeg blir fryktelig utdatert i høst og vinter, eller om jeg må også få i anskaffelse av skoletter.

Skrevet

Støvletter av den typen du nevner blir aldri helt ut. De kan trygt brukes, men hvis det er viktig å være trendy er det åpenbart chelsea boots som er det store denne vinteren. 

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, Ullvott skrev:

Støvletter av den typen du nevner blir aldri helt ut. De kan trygt brukes, men hvis det er viktig å være trendy er det åpenbart chelsea boots som er det store denne vinteren. 

Takk, det var det jeg håpet og mistenkte :) Spørs om jeg må kjøpe meg noen par med chelsea boots også. (Må jo ha både svarte og brune 😃). Siden det er så uvant for meg og jeg har lange slanke legger, er de også greie til skjørt eller er det best til bukser?

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, det var det jeg håpet og mistenkte :) Spørs om jeg må kjøpe meg noen par med chelsea boots også. (Må jo ha både svarte og brune 😃). Siden det er så uvant for meg og jeg har lange slanke legger, er de også greie til skjørt eller er det best til bukser?

Jeg reagerer mest på at du "må" ha både svarte og brune - hvorfor det? :) Hvis du har sorte støvletter, hvorfor ikke bare brune chelsea boots? Sistnevnte kan uansett brukes til både skjørt og bukser syns jeg. Bare velg noen som er litt innsnevret ved ankelen så det ikke er en gigantisk kloss :) 

Anonymkode: 6da3e...d7c

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Chelseaboots passer både til skjørt og bukser, men begynn med ett par og se om du trives med dem. Det finnes jo mange ulike modeller å velge mellom, der også, og finner du en du trives med er chelsea også en så klassisk skomodell at du kan ha dem i årevis. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Ullvott skrev:

Chelseaboots passer både til skjørt og bukser, men begynn med ett par og se om du trives med dem. Det finnes jo mange ulike modeller å velge mellom, der også, og finner du en du trives med er chelsea også en så klassisk skomodell at du kan ha dem i årevis. 

Vi har faktisk hatt både R M Williams og Blundstone før jeg ante at modellen var chelsea boots. Men det er noen år siden og de er forlengst borte i flytting. Sparker meg litt nå da og den tiden ble de kun brukt til dongeri. 🤭 

Jeg reagerer mest på at du "må" ha både svarte og brune - hvorfor det? :) Hvis du har sorte støvletter, hvorfor ikke bare brune chelsea boots? Sistnevnte kan uansett brukes til både skjørt og bukser syns jeg. Bare velg noen som er litt innsnevret ved ankelen så det ikke er en gigantisk kloss :) 

Anonymkode: 6da3e...d7c

Hehe. Jeg har nok ikke bare et par av noen skotøy, inkludert støvletter (har sikkert 10 par når vi teller de av skinn). Har heldigvis plass til flere 😂 for jeg vet det ikke er normalt. Mye som skal stemme, temperatur, meldt vær, avstand man skal gå og underlag. Resten av antrekket og hvilke belte... Veske osv. Kan bli helt svett av mindre.

• Liker 1
Skrevet

Så mange tullete spørsmål det er her nå om dagen fra folk som tror at moten er en slags lov som gjelder for alle.

Anonymkode: 2d68e...d0d

• Liker 6
Skrevet

Denne tråden og tråden om skinny jeans har inspirert meg til å hente et par godbiter fra skapet 😊. Nå ble det Levis 511 i blå og brune skoletter. Føler meg både fresh og fin. ❤️

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

støvletter har vært ut lenge, men nå er støvletter in igjen.

Anonymkode: fb68c...648

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Ullvott skrev:

det er vel ikke åpenbart. Chelseaboots har vært in i årevis. Så lenge faktisk at man kan bli nervøs for at de er på vei ut. Det er støvletter som er in igjen for første gang på mange år.

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du sier det jo selv, i første setning; Klassiske støvletter... Det betyr at de er tidløse og aldri går av moten. 

Anonymkode: 07d8d...595

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så mange tullete spørsmål det er her nå om dagen fra folk som tror at moten er en slags lov som gjelder for alle.

det må være lov å spørre om trender og moter uten å bli beskyldt for å ikke forstå at man har fri vilje.

Hvis du er så naiv at tror at du ikke er påvirket av moten selv, anbefaler jeg denne opplysende lille filmsnutten:

• Liker 1
Skrevet

støvletter har vært ut lenge, men nå er støvletter in igjen.

Så festlig. Har ikke brukt så mye støvletter siste par årene pga operasjoner i føttene og fryktet de skulle vente enda lengre. Har en samling som er ikke sann med de lekreste støvletter. Hurra!

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svært mange har jo lyst å være oppdatert, samtidig som vi kler oss etter alderen. Vi får faktisk flere epoker i løpet av livet der vi blir litt usikker på om vi kler oss riktig. Vi skal i foreldremøter, på arbeidsplasser, date etc og vil jo være presentable. For å si det på en annen måte, de fleste av oss har ikke lyst å henge igjen i vår storhetstid slik som Britney Spears. Det bare trist.

• Liker 1
Skrevet

Så festlig. Har ikke brukt så mye støvletter siste par årene pga operasjoner i føttene og fryktet de skulle vente enda lengre. Har en samling som er ikke sann med de lekreste støvletter. Hurra!

Svært mange har jo lyst å være oppdatert, samtidig som vi kler oss etter alderen. Vi får faktisk flere epoker i løpet av livet der vi blir litt usikker på om vi kler oss riktig. Vi skal i foreldremøter, på arbeidsplasser, date etc og vil jo være presentable. For å si det på en annen måte, de fleste av oss har ikke lyst å henge igjen i vår storhetstid slik som Britney Spears. Det bare trist.

Ja, det er jo mye bedre om alle oppfører seg som en sau i flokk og kler seg identisk etter aldersgruppe. 

• Liker 6
Skrevet
12 minutter siden, Nerine_ skrev:

Ja, det er jo mye bedre om alle oppfører seg som en sau i flokk og kler seg identisk etter aldersgruppe. 

Kom igjen nå da. Jeg er gammel nok til å kle meg slik jeg vil, og da vil jeg helst kle meg tidsriktig og kledelig. Jeg sier ikke noe negativt med dine preferanser, men antar vi har svært lite til felles.

• Liker 2
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kom igjen nå da. Jeg er gammel nok til å kle meg slik jeg vil, og da vil jeg helst kle meg tidsriktig og kledelig. Jeg sier ikke noe negativt med dine preferanser, men antar vi har svært lite til felles.

Ja det har vi nok, jeg er ikke opptatt av hva andre tenker og mener om klesstilen min. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...