AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #1 Del Skrevet 12. oktober 2020 Startet i september i ny jobb som tilkallingsvikar. Hadde noen få vakter før jeg fikk arbeidskontrakt på plass. I dag fikk jeg lønn som jeg synes var veldig lite. i kontrakten står det ikke hva timelønnen er så får ikke sjekket om dette er riktig. Noen som vet når lønnsslipp skal komme? På lønningsdagen eller noen dager etter? Digitalt eller i postkassa? Jobber i kommunen forresten. Anonymkode: 738de...095 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #2 Del Skrevet 12. oktober 2020 Lønnsslipp pleier komme seinest på lønningsdagen. Ligger den ikke klar i systemet altså? Du har allerede sjekket? Anonymkode: 41253...fd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #3 Del Skrevet 12. oktober 2020 Just now, AnonymBruker said: Lønnsslipp pleier komme seinest på lønningsdagen. Ligger den ikke klar i systemet altså? Du har allerede sjekket? Anonymkode: 41253...fd8 Hvor sjekker jeg? Har ikke fått noenting. På skatteetaten ligger det informasjon om arbeidsgiver, trekk osv. Men står 0 på alt. Anonymkode: 738de...095 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 12. oktober 2020 #4 Del Skrevet 12. oktober 2020 Du kan jo prøve og se om det ligger noe til deg på altinn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #5 Del Skrevet 12. oktober 2020 Jobber i kommunen. Pleier å få lønnsslippen 2-4 dager før lønningsdag. Obs. lønna vår blir regnet fra den 15.-15. hver måned. Så om du feks begynte å jobbe den 30. får du kun lønn for den 30.-15. om du skjønner. Resten får du på neste lønning. (Min kommune iallfal) Anonymkode: a84f3...e99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #6 Del Skrevet 12. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jobber i kommunen. Pleier å få lønnsslippen 2-4 dager før lønningsdag. Obs. lønna vår blir regnet fra den 15.-15. hver måned. Så om du feks begynte å jobbe den 30. får du kun lønn for den 30.-15. om du skjønner. Resten får du på neste lønning. (Min kommune iallfal) Anonymkode: a84f3...e99 Skjønner hva du mener. Jeg begynte å jobbe 15. sept. 4 minutter siden, Whistler said: Du kan jo prøve og se om det ligger noe til deg på altinn. Ingenting. Anonymkode: 738de...095 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ezio Skrevet 12. oktober 2020 #7 Del Skrevet 12. oktober 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber i kommunen forresten. Nå er det 356 kommuner i Norge, og de har ikke samme lønnsplattform. Jeg får lønnsslippen min i et program på dataen på jobb eller på en app tilknyttet programmet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinte-my Skrevet 12. oktober 2020 #8 Del Skrevet 12. oktober 2020 Jeg får min lønnsslipp på Mail, da mailen oppgitt i arbeidskontrakten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #9 Del Skrevet 12. oktober 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Startet i september i ny jobb som tilkallingsvikar. Hadde noen få vakter før jeg fikk arbeidskontrakt på plass. I dag fikk jeg lønn som jeg synes var veldig lite. i kontrakten står det ikke hva timelønnen er så får ikke sjekket om dette er riktig. Noen som vet når lønnsslipp skal komme? På lønningsdagen eller noen dager etter? Digitalt eller i postkassa? Jobber i kommunen forresten. Anonymkode: 738de...095 Ta kontakt med lønnskontoret så får du det du mangler og vite hvor du finner ting. Timelønn, tillegg og slikt bør du få avklart hva du har, hvilke dager som regnes som lønnsperiode og hvor du finner lønnslipp. Og hvilke dag timeliste, om du har det, skal inn senest Anonymkode: c908b...091 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #10 Del Skrevet 12. oktober 2020 52 minutter siden, Whistler skrev: Du kan jo prøve og se om det ligger noe til deg på altinn. Altinn har da ingenting med lønnsslipper å gjøre. Anonymkode: 41253...fd8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #11 Del Skrevet 12. oktober 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor sjekker jeg? Har ikke fått noenting. På skatteetaten ligger det informasjon om arbeidsgiver, trekk osv. Men står 0 på alt. Anonymkode: 738de...095 Du må spørre sjefen din eller lønningskontoret i kommunen om hvilket system som brukes og hvordan du får lønnsslippene. Anonymkode: 41253...fd8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ezio Skrevet 12. oktober 2020 #12 Del Skrevet 12. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Altinn har da ingenting med lønnsslipper å gjøre. Anonymkode: 41253...fd8 Det er dumt å uttale seg om ting man åpenbart ikke har kunnskap om. Jeg jobbet som tilkallingsvikar i en statlig anstalt og fikk lønnslippene mine i Altinn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #13 Del Skrevet 12. oktober 2020 1 minutt siden, Ezio skrev: Det er dumt å uttale seg om ting man åpenbart ikke har kunnskap om. Jeg jobbet som tilkallingsvikar i en statlig anstalt og fikk lønnslippene mine i Altinn. TS jobber jo ikke i en "statlig anstalt". Anonymkode: 41253...fd8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ezio Skrevet 12. oktober 2020 #14 Del Skrevet 12. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: TS jobber jo ikke i en "statlig anstalt". Anonymkode: 41253...fd8 Nei, det vet jeg. Men fordi jeg ikke er allvitende kommer jeg ikke med bastante utsagn som at "Altinn har ikke noe med lønnsslipper å gjøre", når jeg personlig har erfaring med lønnsslipper i Altinn. Det er altså mulig. Og det er mulig å innrømme at du tok feil 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #15 Del Skrevet 12. oktober 2020 Spør sjefen eller lønningskontoret om hvor du får lønnsslippen. Anonymkode: 61c09...afe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #16 Del Skrevet 12. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spør sjefen eller lønningskontoret om hvor du får lønnsslippen. Anonymkode: 61c09...afe Dette. Spør når den kommer, og hvor du finner den. Sjekk i samme slengen aa-registeret på nav (eller altinn, husker ikke helt), er du ikke meldt inn i aa-registeret, setter du alt av alarmklokker på, melder deg inn i fagforbund med en gang, og ringer til arbeidstilsynet.. I min forrige jobb begynte det med "rot i systemet, men lønnslippen kommer snart"... endte med flere måneder uten lønnslipper (jeg fikk ikke ny jobb, så måtte stå i det), og det endte også med at jeg til slutt ble sykemeldt pga stresset. Jeg hadde derimot ikke rett på sykepenger, fordi jeg ikke var meldt inn i aa-registeret, og jeg fikk en skattesmell på 20 000 som jeg måtte betale selv. Viste seg at sjefen hadde stjålet alle skattepengene mine, og at det var noe av grunnen til at jeg ikke fikk lønnsslipp. Jeg var aldri registrert i selskapet. Anonymkode: 6f803...44c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #17 Del Skrevet 12. oktober 2020 21 minutter siden, AnonymBruker said: Spør sjefen eller lønningskontoret om hvor du får lønnsslippen. Anonymkode: 61c09...afe Glemte å nevne at i kontrakten står det at den kommer på epost. Skal kontakte sjefen. Anonymkode: 738de...095 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 12. oktober 2020 #18 Del Skrevet 12. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Altinn har da ingenting med lønnsslipper å gjøre. Anonymkode: 41253...fd8 Jeg ser at din ukunne har ført til mere velfortjent pes lengre opp i tråden. Selvfølgelig har "Altinn" med lønnsslipper å gjøre. Altinn er en postkasse. Staten sender lønnsslipper på altinn, kommunen sender også mye på altinn så hvorfor ikke lønnsslipper til sine ansatte? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #19 Del Skrevet 12. oktober 2020 Jeg skjønner ikke, skriver folk under på jobbkontrakter uten å vite hva de skal tjene?? Anonymkode: 791ff...823 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ezio Skrevet 12. oktober 2020 #20 Del Skrevet 12. oktober 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke, skriver folk under på jobbkontrakter uten å vite hva de skal tjene?? Anonymkode: 791ff...823 Absolutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå