AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #1 Skrevet 12. oktober 2020 Har et barn på 10 år og et på 1 år og 8 mnd. Jeg har termin 1.desember og det vil da være ca 1 år og 9 mnd mellom de to siste fødslene. De to fødslene føltes veldig treige og som en evighet. Hadde regelmessige kynnere over et døgn som ble sterkere og sterkere og som til slutt gikk over til rier etter ca 12 timer. Riene varte i 13 timer før jeg kunne begynne å presse. Husker at det åpnet seg såååå saaaaakte. Hver gang de sjekket åpningen hadde det nesten ikke skjedd noe fra forrige sjekk. Lå med uutholdelige smerter i en evighet og følte det ikke gikk noe fremover. Slik var begge fødslene mine. Ganske identiske. Barna var like store også omtrent. Men kan det være en sjans for at det er litt mer effektivt denne gangen? At det går litt kjappere? Jeg håper virkelig det, men har hørt historier fra kvinner som har født med rekativt kort tid mellom hvor den siste omtrent «Spratt ut» fordi den forrige var så kort tid siden og den allerede hadde banet vei. Om dere skjønner. noen som har erfaringer med dette? Anonymkode: 7636e...40f
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #2 Skrevet 12. oktober 2020 Det er fullt mulig, fødsler kan være forskjellige selv hos samme kvinne. Jeg har to fødsler bak meg, hvor den første var mye raskere enn fødsel nummer to. De var ellers forskjellige på alle mulige måter. Jeg ville mentalt forberedt meg på at også tredje fødsel kan ta tid, så kan du heller bli positivt overrasket om den blir raskere. Slike ting er jo umulig å spå. At det er kort tid mellom fødslene har nok heller lite å si. Har man født før så spiller det ingen rolle om det er 10 år siden eller 2 år siden. Hadde 3,5 år mellom mine, men som sagt gikk altså fødsel nummer 2 betraktelig tregere. Anonymkode: da921...8db
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #3 Skrevet 12. oktober 2020 Når man får to tette er det vanlig at fødsel nr.2 av disse går raskt. Nå er det jo umulig å svare på om 1 år og 9 mnd er tett nok til at det vil gå fortere, eller om det vil gå fortere med akkurat din kropp, siden fødsler er så individuelle. Allikevel tenker jeg det er størst sannsynlighet for at dette blir din raskeste fødsel, selv om man aldri kan garantere noe. Anonymkode: 560b2...ab2
^^Belle^^ Skrevet 12. oktober 2020 #4 Skrevet 12. oktober 2020 Det er halvannet år mellom mine, og fødsel nr. 2 var absolutt enklere enn nr. 1, både selve fødselen og tiden etterpå. Med første måtte jeg settes i gang, og det endte med tang og hele greia. Tok dog ikke så lang tid, 7 timer fra de satte meg i gang. Nr. 2 startet av seg selv og det tok veldig kort tid fra aktiv fødsel til hun var ute. Jeg kom inn på sykehuset med 7cm, og hun var ute 1 time etterpå. Hadde hatt svake rier i noen timer før det. Fødsler er ulike hver gang, men det er absolutt en stor sjanse for at nr. 2 er enklere denne gangen for deg vil jeg tro.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #5 Skrevet 12. oktober 2020 Jeg har 18 måneder mellom mine, og fødsel nr 2 gikk ekstremt raskt, og var en drøm sammenlignet med første fødsel. Anonymkode: ae4b6...fee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå