Gå til innhold

Dine beste vaskemidler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er dine favoritt vaskemidler, som du hele tiden bare må ha i huset? Hvilke bruksområder har de ulike produktene?

Har sett en del på tiktok (jada, jada....) og det brukes mye borax og krystallsoda, er det noe bra? Det sprayes og vaskes med alskens mirakelprodukter.

Spesielt badet synes jeg er vanskelig å få tilstrekkelig rent. Det er fliser på gulv og vegger...

Dampvasker, er det noe som kan brukes både på fliser og parkett?

Anonymkode: ff4ee...de7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dampvasker er greit, men jeg synes det er tregt. Mine favoritter er magisk svamp, nylonvask, Zalo + eddik, klor og vaskepulver. Ikke samtidig!!!!!

Anonymkode: 8853e...931

Skrevet

Durance ❤️

Anonymkode: 6c0a5...350

Skrevet

Gallesåpe til flekker på klærne. Et must-have her 😁

Anonymkode: 4011e...b96

Skrevet

Dytter denne opp! Ønsker flere tips til hva dere bruker for å holde hjemmet rent og få det til å lukte godt ☺️

Gallesåpe bruker vi, helt fantastisk produkt ☺️ Mye ull som nok hadde blitt kassert uten dette.

Magisk svamp har jeg og hatt en stund, elsker den for å rengjøre dusjen.

Anonymkode: ff4ee...de7

Skrevet

Vanish er min favoritt... trolig fordi vi er så klønete hele gjengen! Holdt lenge stand pga. irriterende reklame, men måtte gi tapt, og den er like bra som reklamen sier!

Skrevet

Vi bruker så lite vaskemidler som mulig. Vann og klut fungerer bra på det meste. 

Ellers bruker vi neutral vaskemiddel på klær, flekkfjerener derfra også om noe er helt fast. Mye ænglamark og neutral, og alt vi bruker er parfymefritt. 

Klorinspray på doen. 

Anonymkode: 07b93...95e

Skrevet

Ren mikrofiberklut og vann fungerer til mye. Bakterier trives dårlig på rene, tørre overflater, mens de kan overleve lenge på en tynn såpehinne. Sprayflasker bruker vi ikke, fordi lunger ikke tåler vaskemidler.

Der vann og klut ikke er nok prøver jeg å tenke over hva skitten består av, og bruker det jeg kan av kjemi og biologi for å løse opp og fjerne den.

Fett, f.eks på kjøkkenet, trenger noe fettløsende. Da bruker jeg oppvaskmiddel.

Fruktflekker løses med noe surt, f.eks sitronsaft eller eddik. Det bør gjøres før flekken tørker, ellers må det få tid til å virke. Såpe gjør at flekken setter seg fast.

I dusjen er belegget en blanding av kalk a oppvaskmiddel og eddik.

I doen blir det et brukt belegg over tid, så der bruker jeg dorens et par ganger i mnd. Domestos fungerer bra, Klar fungerer ikke like bra (men dufter bedre). Jeg har prøvd eddik og Zalo her også, men det blir kanskje fortynnet for mye, og jeg orker ikke styre med konsentrert eddik.

Salmiakk er veldig fettløsende, men tar også maling. Jeg bruker litt i mye vann til vasking av vinduer utvendig og når det er mye fingermerker. Veldig greit etter sommeren når balkongdøra er gnidd inn med solkrem.

Klorin dreper bakterier og en del virus, bl.a norovirus. Jeg bruker det til å vaske kontaktflater når vi har omgangssyke og når vi har hatt uhygienisk besøk. 

Ellers har vi litt forskjellig vaskemiddler og flekkfjernere til klær. 

Anonymkode: 652a7...73f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...