Dubidu Skrevet 21. oktober 2020 Forfatter #41 Del Skrevet 21. oktober 2020 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Har aldri hatt noe annet nevn enn dynking på det. Merker at jeg blir litt uvel av å tenke på det. Var livredd for å bli dynka som liten, å bli holdt fast eller trykt ned i snøen ga (og sikkert gir) meg helt panikk 🥵 Anonymkode: 95fe6...fc9 Du ble kanskje dynket en god del da. Noen vant nesten alle brytekampene og dynket mange, andre var mer uheldige og ble dynket tilsvarende mye. Litt forskjell på hvor hardt snøen ble gnidd inn, og om de ble dyttet snø nedi nakken eller bare i fjeset. Endret 21. oktober 2020 av Dubidu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dubidu Skrevet 26. oktober 2020 Forfatter #42 Del Skrevet 26. oktober 2020 (endret) Begynte me en liten dynk, kanskje - som ble hevnet med litt mer - og den første tok igjen enda litt mer- alstså eskalering av dynkingen etter hvert. Bruker mer og mer snø. Kjenner dere det igjen? Sikkert lenge iden du var med på det? Endret 28. oktober 2020 av Dubidu trykkfeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dubidu Skrevet 28. oktober 2020 Forfatter #43 Del Skrevet 28. oktober 2020 (endret) På 21.10.2020 den 14.09, AnonymBruker skrev: Å døype noen, sier de på sørlandet. Anonymkode: 0685b...4d3 Jeg vlle kanskje trodd dere sa døybe? Eventuelt som en variasjon ? Endret 28. oktober 2020 av Dubidu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dubidu Skrevet 29. oktober 2020 Forfatter #44 Del Skrevet 29. oktober 2020 (endret) På 14.10.2020 den 0.25, AnonymBruker skrev: Snøvasking Anonymkode: df0cd...2d3 Hvor i landet sier man snøvasking? Har hørt noen fra Stavanger si det, men ellers? Hvor går det en grense språklig melom sør og sørvest? Endret 29. oktober 2020 av Dubidu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #45 Del Skrevet 30. oktober 2020 Døybe Anonymkode: 75dd3...b93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dubidu Skrevet 30. oktober 2020 Forfatter #46 Del Skrevet 30. oktober 2020 (endret) Hvis du setter det inn i en setning- hvordan blir det da - hvordan brukte dere ordet? Type - 'Jeg skal dynke deg' eller ' jeg dynka ham'? Og finnes det et ord for om du inviterer med deg venner på tur ut i snøen og har snøballkrig med kryning? Endret 31. oktober 2020 av Dubidu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dubidu Skrevet 31. oktober 2020 Forfatter #47 Del Skrevet 31. oktober 2020 På 21.10.2020 den 14.11, Ezio skrev: Snøballkrig var å kaste snøballer. Dynking er dynking. Å gjøre noen våt -og bruke snøen til det 😇 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dubidu Skrevet 2. november 2020 Forfatter #48 Del Skrevet 2. november 2020 Hva er det mest spesielle ordet du har hørt eller lest om dette? Fra hvor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #49 Del Skrevet 2. november 2020 Var snøen dere brukte gul? Anonymkode: 8bea4...87e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dubidu Skrevet 2. november 2020 Forfatter #50 Del Skrevet 2. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var snøen dere brukte gul? Anonymkode: 8bea4...87e Det hendte den var kram, og kasnkje ikke kritthvit. Men aldri gul, som jeg kan huske. Morsmomst når det var tørr og løs snø. Da var den vel hvitest, tror jeg. 😀Andre som husker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #51 Del Skrevet 2. november 2020 2 minutter siden, Dubidu skrev: Det hendte den var kram, og kasnkje ikke kritthvit. Men aldri gul, som jeg kan huske. Morsmomst når det var tørr og løs snø. Da var den vel hvitest, tror jeg. 😀Andre som husker? Jeg kastet mye gul snø på folk i oppveksten ihvertfall. Anonymkode: 8bea4...87e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dubidu Skrevet 2. november 2020 Forfatter #52 Del Skrevet 2. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg kastet mye gul snø på folk i oppveksten ihvertfall. Anonymkode: 8bea4...87e også i form av dynking? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dubidu Skrevet 2. november 2020 Forfatter #53 Del Skrevet 2. november 2020 Har hørt uttrykket 'å eie noen' eller 'bli eid' i snøen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dubidu Skrevet 4. november 2020 Forfatter #54 Del Skrevet 4. november 2020 Bøyning av verbene Å kryne- krynte - har krynt - eller kryna? å vaske - vaska eller vaskte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dubidu Skrevet 6. november 2020 Forfatter #55 Del Skrevet 6. november 2020 På 2.11.2020 den 8.10, Dubidu skrev: Hva er det mest spesielle ordet du har hørt eller lest om dette? Fra hvor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #56 Del Skrevet 6. november 2020 Dynke på Sørlandet. Anonymkode: e18f5...1ef 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dubidu Skrevet 6. november 2020 Forfatter #57 Del Skrevet 6. november 2020 (endret) Vi dynka hverandre i Oslo også Endret 7. november 2020 av Dubidu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dubidu Skrevet 7. november 2020 Forfatter #58 Del Skrevet 7. november 2020 (endret) Dynke, døype, døybe, base snøvaske, kryne, krynekrig, sylte noen ned i snøen, sjogtulle. Flere? Endret 8. november 2020 av Dubidu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dubidu Skrevet 9. november 2020 Forfatter #59 Del Skrevet 9. november 2020 (endret) Har du noen gang hatt lyst til å vitkelig rundkryne en du var irritert på, men holdt deg i skinnet? Du vet, når du ville lagt deg oppå, holdt ham fast og smurt snø i hele fjeset og godt nedi nakken mange ganger. Heter det å rundkryne - eller kanskje grisedynke....eller noe annet? Endret 9. november 2020 av Dubidu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dubidu Skrevet 11. november 2020 Forfatter #60 Del Skrevet 11. november 2020 (endret) Villr du blitt med på snøkrig hvis du ble utfordret? Treffe en gjeng , godt kledd - prøve å døpe så mange som muilg i løpet av en viss tid? Og selvfølgelig prøve å unngå å bli døpt selv. Og er du kvinne eller mann? Endret 11. november 2020 av Dubidu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå