Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typen min slo opp via telefonen igår. Er det voksent gjort å gjøre det uten å møtes og snakke sammen først? 

Da han ringte gikk batteriet på mobilen min. Ringte han tilbake 3 ganger men han tok ikke telefonen og han ignorerer mld mine.

Han slo opp pga jeg ikke tok kontakt dagen vi skulle møtes. Han tok heller ikke kontakt.

Jeg forstår ingenting. Var det så lett og bare glemme meg sånn  

Han sa på tlf at vi er to ulike personer og at han ikke kommer til å hate meg. Men det er jo akkurat det han gjør ved å ignorere meg.

Vi er i 30 årene.

Meninger?

Anonymkode: 334a3...730

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meninger? Han synes dere vektlegger ulikt ting, er ulike. Han ønsker ikke å fortsette forholdet. Du får prøve å gå videre. 

Anonymkode: 5d875...af9

• Liker 4
Gjest shash90
Skrevet

Det er ikke så voksent gjort nei. Vet at det gjør vondt for deg nå, men kanskje like greit å bli kvitt en sånn fyr? 

Skrevet

Vi snakket om å forlove oss forrige uke og flytte sammen. Han sa jeg kunne stole på han og at han er en ekte mann. Ville ikke forlate meg for små ting men utroskap var utelukkende og grunn til brudd. Ikke vært utro. Hvordan kan man forandre seg så fort? Trodde jeg var verdt mer enn å bli dumpa via telf 

Skrevet

Like greit. Det var jo ikke så mye å møtes for, han ville jo bare få det avsluttet. 

En ex av meg gjorde det samme. Helt fint, da slapp jeg å glede meg til å se ham, bare for at han skulle avslutte forholdet.

Anonymkode: b1459...48f

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi snakket om å forlove oss forrige uke og flytte sammen. Han sa jeg kunne stole på han og at han er en ekte mann. Ville ikke forlate meg for små ting men utroskap var utelukkende og grunn til brudd. Ikke vært utro. Hvordan kan man forandre seg så fort? Trodde jeg var verdt mer enn å bli dumpa via telf 

Kalde føtter. Han har sagt mer enn han kan gjennomføre.

Vil du egentlig gifte deg med en som vingler så fort? 

Anonymkode: b1459...48f

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner godt at du sitter igjen med mange spørsmål etter en slik helomvending!

For meg høres det ikke ut som han er «hel ved», hvis du skjønner. Det han sier og det han gjør er svært motstridende. 

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han slo opp pga jeg ikke tok kontakt dagen vi skulle møtes. Han tok heller ikke kontakt.

Meninger?

Hvorfor tok du ikke kontakt den dagen dere skulle møtes?
Uteble du fra en avtale uten å si i fra, eller skulle dere snakke sammen for å avtale tid og sted?

Uansett, å slå opp over telefon er noe som hører "fjortislivet" til.  Det er noe ungdommer gjør, ikke voksne. 
Voksne avslutter forhold på en ordentlig måte.

Anonymkode: 2a214...af1

• Liker 4
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi snakket om å forlove oss forrige uke og flytte sammen. 

Da har han tenkt mer og funnet ut at han likevel ikke ønsker dette med deg. 

Anonymkode: 5d875...af9

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tok du ikke kontakt den dagen dere skulle møtes?
Uteble du fra en avtale uten å si i fra, eller skulle dere snakke sammen for å avtale tid og sted?

Uansett, å slå opp over telefon er noe som hører "fjortislivet" til.  Det er noe ungdommer gjør, ikke voksne. 
Voksne avslutter forhold på en ordentlig måte.

Voksne prøver ikke å diktere andre mennesker da, ved å si at "sånn gjør fjortiser det og sånn gjør voksne det". Det er bare forventinger.

Og hvis vi skal snakke om forventninger bør vi også snakke om hvilke forventninger begge har oppfylt, eller ikke oppfylt?

En person som bare skuffer og sjeldent lever opp til andres forventinger f.eks, selv om de forventingene er helt normale for voksne mennesker, så blir det merkelig hvis den personen tror de kan forvente noe de ikke har levd opp selv.

Anonymkode: 266ed...d66

• Liker 2
Skrevet

Vi skulle snakke sammen om å avtale sted og tid men jeg hørte aldri fra han  det var veldig teit at jeg ikke tok kontakt. Angrer veldig nå. Han følte vel at han alltid tok initiativ.  Blir så lei meg når jeg tenker på at situasjonen kunne vært annerledes hvis jeg ikke var så idiot!

Han har ikke hatt kjæreste på 6 år før han møtte meg. Begynner å skjønne litt hvorfor. Han skjønner ikke at vi er ulike 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi skulle snakke sammen om å avtale sted og tid men jeg hørte aldri fra han  det var veldig teit at jeg ikke tok kontakt. Angrer veldig nå. Han følte vel at han alltid tok initiativ.  Blir så lei meg når jeg tenker på at situasjonen kunne vært annerledes hvis jeg ikke var så idiot!

Han har ikke hatt kjæreste på 6 år før han møtte meg. Begynner å skjønne litt hvorfor. Han skjønner ikke at vi er ulike 

Det er vel det han forsto og slo opp?

Anonymkode: 22af3...27a

• Liker 4
Skrevet

Han endrer mening fort. En dag sa han at vi er veldig like og tenker likt. En annen dag sier han at vi er helt ulike 

Han sa forrige uke at han ville gå fra meg men ringte senere og sa at han ikke mente det allikevel. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han endrer mening fort. En dag sa han at vi er veldig like og tenker likt. En annen dag sier han at vi er helt ulike 

Han sa forrige uke at han ville gå fra meg men ringte senere og sa at han ikke mente det allikevel. 

Var du ærlig om tankene dine da eller ville du helst bli likt og sa det han ville høre?

• Liker 1
Skrevet

Hva tenker du på? 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Voksne prøver ikke å diktere andre mennesker da, ved å si at "sånn gjør fjortiser det og sånn gjør voksne det". Det er bare forventinger.

Og hvis vi skal snakke om forventninger bør vi også snakke om hvilke forventninger begge har oppfylt, eller ikke oppfylt?

En person som bare skuffer og sjeldent lever opp til andres forventinger f.eks, selv om de forventingene er helt normale for voksne mennesker, så blir det merkelig hvis den personen tror de kan forvente noe de ikke har levd opp selv.

Jeg dikterer ikke andre.  Jeg sier min mening, akkurat som du, men krever ikke at andre gjør som jeg sier.

Så klart har jeg høyere forventninger til voksne enn til ungdommer.

Han var den som gjorde det slutt på hva jeg mener er en barnslig måte, og da er det han som mottar min kritikk for den konkrete handlingen.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han følte vel at han alltid tok initiativ.  Blir så lei meg når jeg tenker på at situasjonen kunne vært annerledes hvis jeg ikke var så idiot!

Det er lett å være etterpåklok.
Det er klart du er trist nå.  Du har mistet en som betød mye for deg, og som du så en fremtid sammen med, kjærlighetssorg er ikke en spøk.
Men samtidig har du også lært at det er viktig å vise interesse og initiativ, og det er en viktig lærdom å ta med seg videre i livet.

Du kommer deg etter dette, en erfaring rikere.  :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg har lyst til å sende han en siste melding. Noen tips? 😢

Skrevet

Dette høres jo veldig kaotisk ut... I forrige uke har dere både snakket om å gifte dere OG han har snakket om å gjøre det slutt? 😳

... og nå har han dumpa deg via telefon.

Vær glad det er over og søk deg neste gang til noen som henger litt bedre sammen.

Anonymkode: 6ea27...20f

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så lite flink til slikt.

Personlig ville jeg nok bare takket for den tiden vi hadde sammen, sagt at jeg respekterte hans valg men at jeg ikke helt har forstått hva som skjedde, at jeg skulle ønsket han kunne gi meg noen svar, og ellers ønsket ham alt godt i livet fremover.

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke helt hvorfor. I forrige uke snakket han om forlovelse, denne uka slo han opp på telefon. Kanskje du bare skal glemme hele fyren. Blokk nummeret hans og lev livet ditt. 

Anonymkode: c0bc7...031

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...