Gå til innhold

Bruddet har fått mannen i knestående.. Vondt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har etter lang tid endelig greid å gjøre det slutt med samboeren. 
det har vært en pinefull reise for meg, og min tillit til ham har av flere grunner langsomt krakkelert...

Nå forstår han absolutt ingenting og bare gråter og gråter og gråter.. 

det er utrolig vondt å se på, og spesielt fordi han oppriktig ikke har sett d komme. 
vi har snakket om det mange ganger, og jeg har sagt at hvis ting ikke blir bedre kommer jeg til å gå. Likevel har han ikke forstått alvoret. 
nå lover han bot og bedring og trygler meg om å bli. Han har aldri elsket noen så høyt som meg..

vi har ikke felles barn. Jeg har en datter på 10 som står i midten her.  Utrolig vondt for henne og, men hun er glad d er slutt mellom oss. 

så til spørsmålet; 

hvor lang tid skal  jeg akseptere å være gråteskulder i dette? 
huset skal selges nå og jeg gjør alt av rydding, vasking, klargjøring til megler, visning og fotograf. Han bidrar lite. 
Jeg har medlidenhet og forståelse for hans smerte. Og han har dessverre ingen familie eller venner her i nærheten...  Men dette begynner å tære på kreftene... 

Anonymkode: 315c0...901

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Høres jo ut som at han burde sett dette kommer og nå har panikk fordi du endelig turte å ta steget! Han er voksen og burde skjønne konsekvenser av ting, han kunne endret seg tidligere. Ikke tro på tårene, han er lei seg nå, men det er nok fort tilbake til gamle vaner om du tar han tilbake. 

Hold ut, og krysser fingrene for deg at det går raskt med salg osv! Når alt er unnagjort burde kontakten kuttes, mtp deg selv og hvert fall jenta de på 10, hun også fortjener bedre.

Vil bare legge til at jeg skjønner at du har medlidenhet og forståelse for han smerte, det er vondt å se noen man er glad i ha det vondt.

Endret av heletv
  • Liker 15
Skrevet

Når datteren din på 10 er glad for at det er slutt, så tenker jeg at den gråtende skulderen din kan inndras ganske så raskt. Han trenger uansett støtte av noen andre enn deg. 

• Liker 48
Skrevet

Du får prøve å koble ham på felles venner/familie eller en terapeut. Du skal ikke være hans støtte i bruddet. 

Anonymkode: d227c...574

• Liker 8
Skrevet

Høres ut som du har gjort det du kan. Det er på tide å begynne å kutte noen bånd. På en måte kan det hende det gjør at ting går tregere for han også, at du viser omsorg (som er naturlig å gjøre, fordi du er sikkert fortsatt GLAD i han!). Jeg stemmer for terapeut som blir nevnt over her. Det kan være godt å ha noen avtaler å forholde seg til, få snakket og grått. Uten at det er du som må ta det. Det er fælt å bo sammen etter et brudd, for begge. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner selvsagt at du har medlidenhet med han, og føler du må være der for han.

Men på et eller annet tidspunkt så må han jo faktisk klare seg selv eller finne støtte i noen andre.

Det drar jo også bare ut bruddet, og jeg tenker det kan være fint å dra det ut litt, men ikke for lenge. Han får ikke kommet over deg før du er helt ute av livet hans. 

Og så må du tenke på deg selv også her, kjenne på hvor lenge du orker å gi her.

Anonymkode: 3e7b9...e3d

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor er din datter glad for at det er slutt?

Anonymkode: 26110...627

• Liker 3
Skrevet

Du skal ta hensyn til datteren din først og fremst nå, og deg selv. Eksen din får gråte på noen andres skuldre. Han vil gråte deg tilbake, og det må ikke skje.

Anonymkode: 298db...2e4

• Liker 3
Skrevet

Takk! Ja det drar bare ut i langdrag dette her.. 

men ingen av oss har et annet sted å dra nå og situasjonen blir derfor veldig kjip for oss alle.. jeg har først ny leilighet fra 15/11.. 🙈 Han har ikke funnet noe..! 

Skrevet

Kan datteren din være hos sin far frem til da, så hun slipper å være vitne til at han prøver å manipulere deg tilbake med krokodilletårer?

Anonymkode: 298db...2e4

• Liker 5
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

det er utrolig vondt å se på, og spesielt fordi han oppriktig ikke har sett d komme. 
vi har snakket om det mange ganger, og jeg har sagt at hvis ting ikke blir bedre kommer jeg til å gå. Likevel har han ikke forstått alvoret. 

Du får mye støtte her, og det er delvis rett. Han bør få svar på det han lurer på, men samtidig så blir det litt feil at du er støtten hans. Du bør selvfølgelig være varm og forståelsesfull, men skulderen din bør kanskje bare være tilgjengelig en viss tid.

Ellers er dette så gjenkjennelig. Damer avslutter jo forhold dobbelt så ofte som menn. Dere sier at dere har pratet og pratet, men likevel forstår ikke gutta hva som skjer. Jeg tenker jo at når det er problemer i et forhold så er det den som føler problemet sitt ansvar å kommunisere det til partneren sin. Der er damene for dårlige siden menn svært ofte ikke skjønner noen ting. Dere må bli bedre til å hamre inn budskapet. Jeg har selv vært i samme situasjon. Jeg synes ting hanglet og tok det opp med eksen. Når hun sa at hun ikke hadde det bra så lurte jeg på hvorfor hun ikke hadde tatt det opp. Hun svarer da med at hun hadde forsøkt i årevis. Det hadde ikke jeg sett noe som helst til. Svært mange menn står igjen som spørsmålstegn når damene drar.

Anonymkode: a3e68...dc7

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

det har vært en pinefull reise for meg, og min tillit til ham har av flere grunner langsomt krakkelert...

nå lover han bot og bedring og trygler meg om å bli. Han har aldri elsket noen så høyt som meg..

vi har ikke felles barn. Jeg har en datter på 10 som står i midten her.  Utrolig vondt for henne og, men hun er glad d er slutt mellom oss. 

så til spørsmålet; 

hvor lang tid skal  jeg akseptere å være gråteskulder i dette? 
huset skal selges nå og jeg gjør alt av rydding, vasking, klargjøring til megler, visning og fotograf. Han bidrar lite. 
Jeg har medlidenhet og forståelse for hans smerte. Og han har dessverre ingen familie eller venner her i nærheten...  Men dette begynner å tære på kreftene... 

Du har sagt at dette kom til å skje, han har ikke tatt det alvorlig. Du går, han griner så du blir = han tror at alt er som før og han fortsetter som før.

Mannfolk endret seg aldri. Bare gå, det blir ikke bedre.

Hadde han hatt det i seg å kunne endre seg så hadde han gjort det før du gikk.

Anonymkode: 1ddd5...ab9

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du får mye støtte her, og det er delvis rett. Han bør få svar på det han lurer på, men samtidig så blir det litt feil at du er støtten hans. Du bør selvfølgelig være varm og forståelsesfull, men skulderen din bør kanskje bare være tilgjengelig en viss tid.

Ellers er dette så gjenkjennelig. Damer avslutter jo forhold dobbelt så ofte som menn. Dere sier at dere har pratet og pratet, men likevel forstår ikke gutta hva som skjer. Jeg tenker jo at når det er problemer i et forhold så er det den som føler problemet sitt ansvar å kommunisere det til partneren sin. Der er damene for dårlige siden menn svært ofte ikke skjønner noen ting. Dere må bli bedre til å hamre inn budskapet. Jeg har selv vært i samme situasjon. Jeg synes ting hanglet og tok det opp med eksen. Når hun sa at hun ikke hadde det bra så lurte jeg på hvorfor hun ikke hadde tatt det opp. Hun svarer da med at hun hadde forsøkt i årevis. Det hadde ikke jeg sett noe som helst til. Svært mange menn står igjen som spørsmålstegn når damene drar.

Helt riktig. Men hva er årsaken bak dette? I mitt tilfelle har vi kranglet om de samme tingene igjen og igjen og igjen. Jeg har sagt rett ut at hvis vi ikke får dette til å fungere går jeg. Jeg har stilt tydelige krav og penslet problemene ut i papp. Likevel har han ikke forstått. 
jeg forstår ikke selv hva jeg skulle gjort annerledes. Hvordan skulle jeg formidlet d bedre så han faktisk forstod? 
når jeg spør ham kan han ikke gi et svar på hva jeg ellers kunne gjort... 

Ts

• Liker 7
Skrevet

Syns ikke datteren din bør være midt oppi alt kaoset dersom han bare gråter og gråter. Kan hun være hos pappaen eller besteforeldre en stund?

Anonymkode: e3f3d...532

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å ta damen på alvor? Hvorfor må et budskap hamres inn? Hvorfor holder det ikke å ta partner på alvor når hun sier at x ikke fungerer for henne? 

Anonymkode: 2ea94...68f

• Liker 19
Skrevet

Du har nok sørget på forhånd. For han kommer det som et "sjokk". Har sett det så mange ganger ved brudd, det er normalt at den ene har tenkt på det lenge og sørget ferdig i det man gjør det slutt, mens den andre får panikk og går i sorg-modus. 

Anonymkode: 81355...a0a

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Syns ikke datteren din bør være midt oppi alt kaoset dersom han bare gråter og gråter. Kan hun være hos pappaen eller besteforeldre en stund?

Anonymkode: e3f3d...532

Vi bor langt fra familie, og hun har ingen pappa dessverre... 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mer trenger dere enn "jeg stikker hvis ikke ting endrer seg"??? Dere får ta ansvar for å forstå også, det er ikke bare den som slår opp som står med ansvaret her, dere mannfolk får begynne å ta dama deres seriøst og begynne å respektere henne også. 

• Liker 12
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt riktig. Men hva er årsaken bak dette? I mitt tilfelle har vi kranglet om de samme tingene igjen og igjen og igjen. Jeg har sagt rett ut at hvis vi ikke får dette til å fungere går jeg. Jeg har stilt tydelige krav og penslet problemene ut i papp. Likevel har han ikke forstått. 
jeg forstår ikke selv hva jeg skulle gjort annerledes. Hvordan skulle jeg formidlet d bedre så han faktisk forstod? 

Ts

Det er ikke noe å gjøre, mannfolk gidder ikke endre seg uansett.

Han som skrev innlegget du siterte sier han ikke forsto at dama ville slå opp, men jeg kan garantere med 99% sikkerhet at dama har sagt det rett ut i klartekst flere ganger men han har ikke lyttet eller tatt det til seg.

• Liker 7
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Jeg vet ikke hva som er gjort eller hva han har forstått. Faktum er likevel at han ikke har forstått. Og da må det jo være noe feil med kommunikasjonen et sted om han ellers har alt på stell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...