Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man leser innlegg her på KG så får man inntrykk av at "alle" menn er late og udugelige, sexfikserte griser og det som verre er. Det er selvsagt en fremstilling som ikke stemmer. De fleste menn i Skandinavia er snille menn som deler på oppgavene i hus og hjem.

Når man får inntrykk av at kvinner hater menn, er det vakkert og flott å lese innlegg her hvor kvinner faktisk skryter av mennene sine. Mannfolka kunne vært flinkere til å skryte av sine kvinner. Vi utvikler verken likestilling eller likeverd ved å rakke ned på hverandre.

Jeg er mann og håper jeg en dag finner en kvinne som jeg kan digge like mye som hun beundrer meg, ei som vil digge meg like mye som jeg beundrer henne. Et trygt og stabilt forhold/ekteskap er #teamwork.

Alle samliv har sesonger som er krevende og kanskje ikke så bra, men da er det sunt å søke hjelp. Gresset er ikke alltid grønnere på andre siden av gjerdet. En god forsikring for et godt samliv og bevaring av kjærligheten er å delta på samlivskurs når forholdet er bra. Det er dessverre noe de fleste av oss ikke tenker på før det er "knuter på tråden", og da er det ofte egentlig er for sent.

Derfor er det viktig å ta vare på hverandre. Ta vare på mannen din - Ta vare på dama di. ❤️💙

E9455A32-CDBC-4D76-B356-5A7E66DDC36F_1_105_c.jpeg

Anonymkode: 64029...9aa

• Liker 31
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg følger følelsene mine jeg, ikke noen fremmede på KG.

Dersom det ikke føles bra ut, så finnes det ikke noen ord som kan forandre på det uansett.

Ord betyr ingenting.

Anonymkode: 96a0f...9a0

• Liker 5
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Når man leser innlegg her på KG så får man inntrykk av at "alle" menn er late og udugelige, sexfikserte griser og det som verre er. Det er selvsagt en fremstilling som ikke stemmer. De fleste menn i Skandinavia er snille menn som deler på oppgavene i hus og hjem.

Når man får inntrykk av at kvinner hater menn, er det vakkert og flott å lese innlegg her hvor kvinner faktisk skryter av mennene sine. Mannfolka kunne vært flinkere til å skryte av sine kvinner. Vi utvikler verken likestilling eller likeverd ved å rakke ned på hverandre.

Jeg er mann og håper jeg en dag finner en kvinne som jeg kan digge like mye som hun beundrer meg, ei som vil digge meg like mye som jeg beundrer henne. Et trygt og stabilt forhold/ekteskap er #teamwork.

Alle samliv har sesonger som er krevende og kanskje ikke så bra, men da er det sunt å søke hjelp. Gresset er ikke alltid grønnere på andre siden av gjerdet. En god forsikring for et godt samliv og bevaring av kjærligheten er å delta på samlivskurs når forholdet er bra. Det er dessverre noe de fleste av oss ikke tenker på før det er "knuter på tråden", og da er det ofte egentlig er for sent.

Derfor er det viktig å ta vare på hverandre. Ta vare på mannen din - Ta vare på dama di. ❤️💙

E9455A32-CDBC-4D76-B356-5A7E66DDC36F_1_105_c.jpeg

- For det første; klart mange av innleggende her er kritiske  og kan virke klagete, dette er jo et internettforum hvor meningen er at man fritt kan spørre, klage og diskutere. Skryte uhemmet kan man gjøre på Facebook.

- Virker på meg som om mange menn lett faller bakpå når det gjelder daglige ting som husarbeid og det kan fort bli en verkebyll i forhold når begge jobber 100% og skal sjonglere barn, skole og fritid. 

- Standarden er jævlig lav, dessverre, når det gjelder menn og familieliv. En mann kan bli skrytt opp i skyene av å gjøre absolutt minimum, mens alle tar det for gitt at mor gjør størsteparten av husarbeid, oppfølgningav barn og skole etc. Sier ikke at ALLE menn er slik, men altfor mange!

• Liker 21
Skrevet

Eksen min var en moderne mann som ga gaver og komplimenter og tok sitt av arbeidet i huset.

Han var så moderne at han slo opp selv når han var møkk lei. Det hjelper lite å tenke på hvor grønt gresset er i hagen når gartneren har sagt opp. 

Anonymkode: f9dc6...3a4

• Liker 7
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Dersom det ikke føles bra ut, så finnes det ikke noen ord som kan forandre på det uansett.

Ord betyr ingenting.

Ord betyr jo alt, hva er det du babler om? Hva baserer følelsene dine seg på da? Hvordan er det du blir kjent med folk, hvordan løser du konflikter, hvordan blir man et team?

Anonymkode: 000b0...508

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ord betyr jo alt, hva er det du babler om? Hva baserer følelsene dine seg på da? Hvordan er det du blir kjent med folk, hvordan løser du konflikter, hvordan blir man et team?

Ved å lytte til følelsene. Klarer/vil de ikke ta hensyn til dem så kan ikke noen ord veie opp for det.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ved å lytte til følelsene. Klarer/vil de ikke ta hensyn til dem så kan ikke noen ord veie opp for det.

Men altså... Følelsene kommer jo gjerne fra noe noen har sagt med ord? Og måten man tar hensyn til andres følelser er jo ved å i stor grad bruke ord.

Velger å anta at vi snakker forbi hverandre her, for det du skriver gir ikke helt mening for meg. Ord kan jo endre følelser.

• Liker 2
Skrevet

Du har noen gode poeng, ts. 💐

Anonymkode: a50b9...b82

• Liker 4
Skrevet

Sant det, ts. Veldig bra at du gir oss ditt syn på saken her.   :dagens-rose:

Anonymkode: 9d2ed...fa3

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Handlinger er det som teller i det virkelige dagliglivet.

Anonymkode: f2091...b2e

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men altså... Følelsene kommer jo gjerne fra noe noen har sagt med ord? Og måten man tar hensyn til andres følelser er jo ved å i stor grad bruke ord.

Velger å anta at vi snakker forbi hverandre her, for det du skriver gir ikke helt mening for meg. Ord kan jo endre følelser.

Man tar ikke nødvendigvis hensyn til andre ved å bruke ord. Man kan gjøre dem en tjeneste med ord, men noe hensyn trenger det ikke å være. Ikke noe respekt eller omtanke heller, det kan være agn bare for å få mer oppmerksomhet også, hvor folk kun tenker på seg selv altså.

Ord er bare en primitiv form for å dele tankene sine. Tanker er energi, tanker er fysiske ting i en høyere dimensjon. Ord er bare en refleksjon av den energien eller de tankeformene. Hvis jeg f.eks skriver en bok med nye tanker, så skaper jeg nye tankeformer i fellesbevisstheten, eller bruker andre tankeformer andre har skapt før, kan også knyte sammen ulike tankeformer, og når andre leser de ordene, kommer de tankeformene til den bevisstheten, og dette er fysisk synlig i en høyere dimensjon.

Og så har vi løgnere da, som ikke kunne ha tatt mindre hensyn da. Ord betyr ikke en dritt da, men ord kan endre følelser, er delvis enig i det, selv om det ikke er ordene i seg selv som endrer følelsene, det er intensjonen bak ordene. Og verdiene til den personen som lyver.

For øvrig, man blir et team av å nedprioritere egoisme, enten det kommer fra sitt eget ego eller andres, men vi snakket kanskje forbi hverandre når det kommer til slike konsept også for alt jeg vet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tok vare på begge mennene i mitt liv.. Men de var ikke så opptatt av hverken ærlighet, tillit, hengivenhet, teamwork eller å behandle meg så bra. Så etter en stund når jeg oppdaget de mørkeste, styggeste ting om de begge så gadd jeg ikke mer. Ingen parterapi i verden kunne reddet de forholdene. 

Anonymkode: 7ab15...570

• Liker 8
Skrevet

Vi skal ta vare på hverandre. Vi kan formidle følelsene våre med ord, men bekreftes de ikke med handling, så er de null verdt. Og så må man aldri glemme å ta vare på seg selv! En selv og barna bør være første prioritet før partneren. Det er mange her på forumet som mister seg selv desperat etter å tekkes partneren 😢

Anonymkode: aa4a5...c97

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Handlinger er det som teller i det virkelige dagliglivet.

Anonymkode: f2091...b2e

Kombinasjonen handling og ord tenker jeg, at det stemmer overens. 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ord betyr ingenting.

Jøss.

Anonymkode: 9ece3...c70

• Liker 2
Skrevet

Ord betyr nada for meg etter å ha erfart at de fleste menn er store i kjeften.

Når det kommer til handling.., vel.., mannfolk er noen store egoister.

Så i min verden hadde det vært fint om mennene tenkte mer på hvordan de kan gjøre dama glad og ikke bare tenke på seg selv. Jeg har aldri truffet en mann som stiller opp for meg uoppfordret, som tar i en støvsuger på eget initiativ selv om vi hadde en avtale om at han skulle støvsuge på søndager (jeg er ingen maser, så det kan fint gå flere uker før jeg nevner at han har lovet å støvsuge på søndager), som lar meg bestemme film på lørdagskveld, som tar meg med ut på opplevelser, osv osv.

Jeg har utrolig dårlig selvtillit og går på mannejakt i bunnsjiktet da. Alle venninnene mine klager over hvor dårlige mannfolk jeg møter.

Så jeg føler meg ikke helt truffet av innlegget ditt TS, da jeg stort sett strekker meg lang som en Laban for å gjøre mannen glad. Får ingenting igjen for det. Aldri.

Det mest oppsiktsvekkende er at alle disse mennene jeg har vært sammen med har SAGT at de vil gjøre meg lykkelig og at jeg betyr så mye og at de er så heldige som har vært sammen med en dame som meg. Men ja.., det var det med ord og handling da. De har ikke vist takknemlighet, bare sagt at de er takknemlige...

Anonymkode: fff16...fc3

• Liker 3
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal ta vare på hverandre. Vi kan formidle følelsene våre med ord, men bekreftes de ikke med handling, så er de null verdt. Og så må man aldri glemme å ta vare på seg selv! En selv og barna bør være første prioritet før partneren. Det er mange her på forumet som mister seg selv desperat etter å tekkes partneren 😢

Anonymkode: aa4a5...c97

Nøkkelen til suksess er vel god kommunikasjon. Kan godt forstå at både hun og han gir opp om de aldri får en bekreftelse på kjærligheten.

Selvsagt skal barn og egen person være en prioritet, men ikke før partner. Han/hun er en del av teamet og det er viktig at parforholdet prioriteres. Det handler om å skape et «VI» uten å miste et «meg». Det er mye sannhet i at dersom de voksne har det godt sammen, så har barna det godt. 

Digg mannen din. Digg dama di. Vis at du setter pris på dem og det de gjør for deg og familien.

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok vare på begge mennene i mitt liv.. Men de var ikke så opptatt av hverken ærlighet, tillit, hengivenhet, teamwork eller å behandle meg så bra. Så etter en stund når jeg oppdaget de mørkeste, styggeste ting om de begge så gadd jeg ikke mer. Ingen parterapi i verden kunne reddet de forholdene. 

Anonymkode: 7ab15...570

Du har vært uheldig med mennene dine du da. Nei, ikke alle parforhold kan reddes.

• Liker 3
Skrevet (endret)
1 time siden, Nerine_ skrev:

Kombinasjonen handling og ord tenker jeg, at det stemmer overens. 

Det er det beste ja, men handlinger betyr definitivt mest. 

Man kan fint klare å leve godt med en partner som ikke er så flink med ord, men som er flink med å vise omsorg og kjærlighet i handlinger, men man vil leve dårlig med en som er flink med ord, men hvor det er stor mangel på handlinger som viser omsorg og kjærlighet. 

God påminnelse TS! Det er så sant, man må ta godt vare på på sin partner, og selv gi innsats i å dyrke frem et godt forhold. 

At begge tar vare på hverandre og viser at man setter pris på hverandre er en forutsetning for å få et godt og varig forhold. 

Det er sørgelig mange som krever mer enn de selv gir, og mener og tror at de skal få omsorg, velvilje og kjærlighet uten å vise partner det samme. Det går alltid galt etter en tid, når partner går tom og blir trist av å ikke bli behandlet godt. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...