Gå til innhold

betaling, hvor mye?

Gjest Gjest_linem_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_linem_*

hva er vanlig betaling for barnepass/ eller hva betaler dere når dere har noen til å passe ungene dine?

meget dårlig formulert dette gitt, jeg skal ansette en jente for å passe datteren min, sitte her et par timer når mor og far ønsker oss ut, og slik at hun kan ta med datteren vår ut på turer osv.

synes det er vanskelig å sette en sum på det, snakk om par timer i uken og da rett i lommen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest skindeep

Jeg har ikke hatt barnepike enda, men ei venninne av meg hadde ei i forrige uke og hun gav henne 500,- kvelden!

Synest kanskje det var mer enn nok jeg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Milah
Jeg har ikke hatt barnepike enda, men ei venninne av meg hadde ei i forrige uke og hun gav henne 500,- kvelden!

Synest kanskje det var mer enn nok jeg da!

Hadde jeg fått så mye hver gang jeg har vært barnevakt hadde jeg vært rik nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kveld, 500, det var mye. Datteren min ville vært mer enn glad, men hun får 200 for en kveld og er godt fornøyd med det, hun er 15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg jobba gjennom et barnevaktfirma i Oslo var de anbefalte prisene slik:

1 time: 100 kr

2-4 timer: 90 kr/time

5-8 timer: 80 kr/time

9-12 timer: 70 kr/time

13-24 timer: 60 kr/time

Men dette var bare barnevakter over 18 år med gode referanser. Så det spørs jo gjerne hvor gammel hun er, og også hva slags forhold du har til henne. Passa kusina og fetteren min endel før, og da fikk jeg gjerne 200 kr for en kveld + at jeg sto opp med dem om morgenen så mamman kunne sove litt lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Betaler 30 kr for en time jeg. Har en jente på ni år, og barnevakten er 13. Barnevakten er fornøyd og jeg har råd til å gå på kino og ikke bare drive gatelangs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Da jeg jobba gjennom et barnevaktfirma i Oslo var de anbefalte prisene slik:

1 time: 100 kr

2-4 timer: 90 kr/time

5-8 timer: 80 kr/time

9-12 timer: 70 kr/time

13-24 timer: 60 kr/time

Men dette var bare barnevakter over 18 år med gode referanser. Så det spørs jo gjerne hvor gammel hun er, og også hva slags forhold du har til henne. Passa kusina og fetteren min endel før, og da fikk jeg gjerne 200 kr for en kveld + at jeg sto opp med dem om morgenen så mamman kunne sove litt lenger :)

Jeg syns dette systemet var ok, selvom prisene kanskje var litt stive for ungdomsskolejenter som sitter barnevakt......

Men det er vanskelig, da... Kommer an på hvor mye jobb det er, om det er en åtteåring som stort sett "gjør jobben selv" eller om det er en trassig treåring...... eller en baby som bare skriker eller bare sover.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...