Gjest Gjesta Skrevet 27. juli 2005 #1 Skrevet 27. juli 2005 Normalt sett bor jeg i jeans og t-skjorter, og aller helst i sneakers. Men en ting slår aldri feil: når høsten kommer, får jeg sånn trang til å kle meg litt mer damete. Dvs. i dressbukser, skjorter, fine topper med tynne cardigans over, skjørt, støvletter med høy hæl osv. Når det går litt tid, er jeg tilbake til den sløve normalstilen igjen. Er jeg alene om å ha det sånn? Nå sikler jeg på tweedskjørt, høyhalsede gensere i fine farger, og nye støvletter med høye hæler.
Malou Skrevet 27. juli 2005 #2 Skrevet 27. juli 2005 Jeg bor vel ikke akkurat i jeans og t-skjorte normalt, men det slår ikke feil at jeg får ekstra lyst til å handle klær om høsten for da kommer det som oftest så mye fint i farger som jeg liker. Jeg er en sucker for strikkegensere, særlig dem med høy hals.. Også elsker jeg å gå i skjørt med strømpebukser og høye støvletter.
Gjest gjest1 Skrevet 27. juli 2005 #3 Skrevet 27. juli 2005 Jeg kler meg nesten alltid i skjørt og kjoler. Men på sommeren er klærne litt mere casual og med flere farger enn de jeg bruker på høsten og vinteren. Elsker gammel-filmstjerne-look. Og i år er høstens mote helt perfekt for meg!!! Kommer til å shoppe meg blakk. (men for en tur på butikken slenger jeg gjerne på meg en jeans og en hettegenser)
Gjest Gjesta Skrevet 27. juli 2005 #4 Skrevet 27. juli 2005 Hmm, her kan det virkelig gå månedsvis mellom hver gang jeg går i skjørt (helt seriøst, det har gått 3-4mnd uten at jeg har gått en dag i skjørt) De siste dagene har jeg sjokkert meg selv ved å gå i dressbukse og skjorte en dag, og i dag har jeg også hatt skjorte på meg. Høsten er i anmarsj, tydeligvis. Høstklærne ser veldig fine ut. Jeg har som sagt lyst på tweedskjørt, en kjole i 60-tallsfasong (til knærne) hadde heller ikke vært dumt.
Klips Skrevet 27. juli 2005 #5 Skrevet 27. juli 2005 Jeg pynter meg ikke mer eller mindre om høsten, men jeg synes høstklær er mye finere og mer spennende enn sommerklær. Det er noe med at de er i ordentligere stoff, ordentligere snitt, ikke bare sånne flimsy fjasesaker.
Gjest Fallen Skrevet 27. juli 2005 #6 Skrevet 27. juli 2005 Elsker gammel-filmstjerne-look. Og i år er høstens mote helt perfekt for meg!!! Hva er det som er gammel filmstjerne look? Hvor har du sett det? Nysgjerrig. Liker den stilen selv.
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 27. juli 2005 #7 Skrevet 27. juli 2005 Jeg er ikke så veldig glad i høstmote. Syns fargene er triste og kjedelige, og det er ofte ikke så mye fint om høsten som om sommeren.
Gjest gjest1 Skrevet 27. juli 2005 #8 Skrevet 27. juli 2005 Jeg tenker litt sånn Greta Garbo. Jeg kombinerer litt her og der. Bruker mye skjørt i ullstoffer. Innsvinget kåpe med pelskrage. Perlekjeder og brosjer. De har fine skjørt på HM i år, jeg kjøper også vanlige ullcardigans og bytter knappene (setter inn perle/krytall/gull knapper). Veldig feminint! Man kan finne mange kupp med gode snitt på loft og loppemarked. Kommer mye slike klær i høst, sies det.
Miss Marple Skrevet 28. juli 2005 #9 Skrevet 28. juli 2005 Jeg blir goså sånn om høsten! Elsker høyhalsede gensere, tweed, fløyel, skinnplagg og pels (IMITASJON!), også er jordfarger mine fager så jeg føler meg mer vel i denne typen klær. HØstens mote er jo fantastisk! Min innkjøpsliste er: Tweedbukse med ruter og press Dongeri med press Brun skinnjakke helat med en bred linning i livog armer og høy hals, noe som har sett? Vet H&M hadde i fjor, men har ikke sett den i år. Brune støvletter x-antall høyhalsede gensere i ulike farger
Smarties Skrevet 28. juli 2005 #10 Skrevet 28. juli 2005 Jeg henger meg på..! Høyhalsede gensere, ull, skjørt med strømpebukser.... i duse fine jordfarger Mmmmmm...! Og den idèen med å bytte ut knapper på cardigans var jo genial! Dèt har jeg aldri tenkt på før! Tusen takk!
Gjest Leola Skrevet 28. juli 2005 #11 Skrevet 28. juli 2005 Jeg kler meg ikke mer damete om høsten enn ellers i året - bruker mye skjørt uansett årstid. Men jeg synes det er deilig når høsten kommer - for da er jeg en smule lei av sommerklærne. Men, vær så snill å ikke kall det høst enda - jeg begynte nemlig sommerferien min igår
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2005 #12 Skrevet 28. juli 2005 Liker den "damete" stilen bestandig, jeg.. Men om høsten passer det jo bra med koselige stoffer.. Og de herlige jordfargene.. Og så er det jo den perfekte tiden for skjørt av den damete stilen (om sommeren er det jo bedre med litt mindre pene luftiger klær og om vinteren blir det litt for kaldt for skjørt etter min mening) Klærne som kommer med høstmoten i år er i alle fall herlige.. Gleder meg!
Gjest gjest1 Skrevet 28. juli 2005 #13 Skrevet 28. juli 2005 Gleder meg også til høsten... Jeg kler meg stort sett ganske monotont med svart / mørke farger. Og hver vår / forsommer er det helt håpløst for meg å finne noe, da skriker det av pastell og billige gjennomsiktige stoffer fra alle klesbutikkene. Er ganske frossen av meg så jeg liker varme klær, varme gode jakker man kan pakke seg inn i... Denne sommeren har moten være ekstra ille, med den gravide looken (topper som er vide nederst). Og når jeg ser noe fint og sommerlig jeg har lyst på, og kjøper, så er det alt for kaldt til at jeg kan gå med det. Har fremdeles ikke brukt alle kjolene jeg kjøpte til sommeren i fjor!! Så det blir fint med høstklær igjen ja! Det kan man i allefall bruke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå