Gå til innhold

Teit spørsmål sikkert. Vil man gå opp i muskelmasse av løping?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fra helt utrent, begynne å gå litt turer for så å løpe intervall. Vil man kunne gå opp i muskelmasse?

Holder på å gå ned i vekt. Har begynt å løpe litt intervall og nå begynner vekten å stagnere. Jeg ønsker å gå ned ca 5-10 kg til. Og kjenner kroppen strammes opp. Men vil det kanskje bety at jeg begynner å få litt muskler? 

Anonymkode: 411cf...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Del fleste gym bros vil svare nei, men du vil faktisk bygge litt muskler, spesielt i lår og rundt knær dersom du løper, spesielt i variert terreng. Jeg har aldri trent styrke, men fått synlige muskler i beina av løping. Gjør intervaller i bakker, og kjenner godt at alle musklene jobber. 

Anonymkode: 0342e...bcd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tung styrketrening supplert med noe kardio vil bygge muskler og øke fettforbrenningen.

Anonymkode: 93162...009

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Del fleste gym bros vil svare nei, men du vil faktisk bygge litt muskler, spesielt i lår og rundt knær dersom du løper, spesielt i variert terreng. Jeg har aldri trent styrke, men fått synlige muskler i beina av løping. Gjør intervaller i bakker, og kjenner godt at alle musklene jobber. 

Spesielt i legger mente jeg. Disse musklene fåt virkelig kjørt seg image.png.c2e3edf00f52f61b098ea649d6176c87.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...