Gå til innhold

Hvitin Paxis arinto 2017 holdbarhet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en hvitvin i julegave i fjor som heter Paxis Arinto 2017. Den har skrukork.
Vi skal ha noen folk over til sushimiddag nå til uken og tenkte på om jeg skulle kjøpe ny vin når jeg drar til byen (nærmeste vinmonopol er 1,5t kjøretur unna) eller om jeg skulle satse på å ha denne vinen til? Det står på flasken at den passer perfekt til sushi.
Men hvorfor står det ingen holdbarhetsdato på vinflasken?? Aner jo ikke om den holder bare en måned eller om det er snakk om år?
Noen som har peiling på holdbarhet på vin? Den har vært oppbevart inne på matboden nede på gulvet, for det meste mørkt og romtemperatur/litt kjølig. Reagerer også på at det står 2017 på flasken og vi fikk den i julegave i fjor... vet ikke om vinen er noe de vi fikk den hos har hatt lagret siden 2017 eller om de faktisk selger vin på polet i 2019 som er fra 2017?

Anonymkode: 51f52...eec

Skrevet

De selger nok vin på polet som er atskillig eldre enn fra 2017. ;)

Hvis den du har er oppbevart greit, så kan den helt sikkert brukes, men dere får noen folk over, og dere har en(!) flaske vin? Det høres knapt ut for meg, hvis man først skal servere vin.

Skrevet
1 time siden, Brunhilde skrev:

De selger nok vin på polet som er atskillig eldre enn fra 2017. ;)

Hvis den du har er oppbevart greit, så kan den helt sikkert brukes, men dere får noen folk over, og dere har en(!) flaske vin? Det høres knapt ut for meg, hvis man først skal servere vin.

Ja altså det kommer et par med deres tenåringsbarn. Det er bare damen som liker hvitvin til sushi. Mannen hennes drikker bare øl og barna drikker ikke vin. Så det blir bare hun som skal drikke vin. 

Anonymkode: 51f52...eec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...