Gå til innhold

Navn som går på både norsk og pakistansk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har tenkt på det, men vi har norsk etternavn også. 

Anonymkode: 1fe36...e8d

Hjelper lite.

Kjenner en med utenlandsk fornavn som var litt vanskelig å plassere, men hel-norsk etternavn. Fikk aldri intervju til tross for god utdannelse. Skiftet så fornavn og fikk jobb nesten umiddelbart.

Anonymkode: 2969b...d7c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om det er pakistansk men, i en barnehage jeg jobbet var det to muslimske gutter som het Anir og Mahir. Jeg syntes det er fine navn.

Anonymkode: f89b1...fd9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de forslagene jeg har lest er Arjan definitivt finest og mest norsk, mtp at dere ikke vil ha hebraisk. Hvis ikke så til nød Omar.. tenker mest på at mange av de pakistanske navnene har blitt litt belastet og gutten vil kanskje møte en del fordommer og slite med å få arbeid med mindre det er i ei kebabsjappe (satt på spissen). 

Anonymkode: b4c71...1ff

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Victor. Walter. 
Velg ett av dem, det blir best for barnet. 

Anonymkode: 73016...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tenkt på det, men vi har norsk etternavn også. 

Desto større grunn til å velge et hebraisk navn.

Anonymkode: 9455d...0e2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Lerke987 skrev:

Har du sett på https://mixedname.com/ ?😊

Den var smart ☺️ takk! 

Anir og Mahir var fint 😊

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om det er pakistansk men, i en barnehage jeg jobbet var det to muslimske gutter som het Anir og Mahir. Jeg syntes det er fine navn.

Anonymkode: f89b1...fd9

Hjelper lite.

Kjenner en med utenlandsk fornavn som var litt vanskelig å plassere, men hel-norsk etternavn. Fikk aldri intervju til tross for god utdannelse. Skiftet så fornavn og fikk jobb nesten umiddelbart.

Fine❤️

Ednan/Adnan og Wifaq

Anonymkode: c39a3...60c

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Desto større grunn til å velge et hebraisk navn.

Anonymkode: 9455d...0e2

Men han er jo verken jøde eller kristen, vi er muslimer.. Tenk om du skulle valgt typisk muslimsk navn til ditt ikke muslimske barn? Jeg håper og tror at vi har kommet lengre om atten år og at vi slipper diskriminering på bakgrunn av navn i jobbsammenheng, hvis ikke får han vær så god å endre navnet sitt.. Vi vurderer både et typisk muslimsk og et norsk som går til btw..

(ok ser at jeg mixer litt med siteringer her, men dere som skriver om hebraisk navn og jobb osv, det er til dere 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare i bakhodet at skal dere bo i Norge bør dere unngå de mest utbredte muslimske navnene. For det kommer en dag da barnet skal søke jobb og det er ikke å legge skjul på at det er desverre ikke Ali, Omar, Abdulla og Mohammed som havner øverst i bunken til intervju.

Samme hvor mye en skal dømmes etter kvalifikasjoner, men blant flere kvalifiserte er det fort små ting som avgjør.

Du må huske at de navnene blir akkurat nå kvotert inn i norsk samfunnsliv https://www.oslo.kommune.no/politikk/bystyret/representanter/#gref   https://www.nrk.no/informasjon/nrks-journalistpris-til-syed-ali-shahbaz-akhtar-1.14676213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AlkoMann skrev:

Flott💕 skulle bare mangle 😊 regner med de får jobben for kvalitet og egenskaper, og ikke kvote, da hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flott💕 skulle bare mangle 😊 regner med de får jobben for kvalitet og egenskaper, og ikke kvote, da hehe. 

innvandrer og kvinner altså !

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtter de som skriver at dere bør tenke på jobbsøk osv i fremtiden. Heter man Mohammed feks vil det påvirke. Hva med å ha et vanlig norsk navn (feks Isak går jo an), og evt et annet navn som mellomnavn heller? Så kan han velge å utelate mellomnavnet når det "trengs".

Anonymkode: 77f3e...6b7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ismael er vel hebraisk, så kanskje ikke aktuelt, men mest brukt hos muslimer - jeg synes iallefall det er fint😊 

Anonymkode: 15267...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 3 uker senere...
On 10/12/2020 at 2:26 PM, Pipaluk said:

Er det førstefødte? Er det ikke tradisjon at det blir Mohammed?

Er Fatima også reservert for første jente?

Hva med Jonas? 

Tull. Det finnes ikke én felles muslimsk tradisjon på navn (hvorfor trodde du det?) Det er mange tradisjoner i land og folkeslag der muslimer er i flertall. I noen av dem er M(ou)hammed et uvanlig navn.

Anonymkode: 300d7...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...