AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #41 Del Skrevet 12. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har tenkt på det, men vi har norsk etternavn også. Anonymkode: 1fe36...e8d Hjelper lite. Kjenner en med utenlandsk fornavn som var litt vanskelig å plassere, men hel-norsk etternavn. Fikk aldri intervju til tross for god utdannelse. Skiftet så fornavn og fikk jobb nesten umiddelbart. Anonymkode: 2969b...d7c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #42 Del Skrevet 12. oktober 2020 Vet ikke om det er pakistansk men, i en barnehage jeg jobbet var det to muslimske gutter som het Anir og Mahir. Jeg syntes det er fine navn. Anonymkode: f89b1...fd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #43 Del Skrevet 12. oktober 2020 Ednan/Adnan og Wifaq Anonymkode: c39a3...60c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #44 Del Skrevet 12. oktober 2020 Av de forslagene jeg har lest er Arjan definitivt finest og mest norsk, mtp at dere ikke vil ha hebraisk. Hvis ikke så til nød Omar.. tenker mest på at mange av de pakistanske navnene har blitt litt belastet og gutten vil kanskje møte en del fordommer og slite med å få arbeid med mindre det er i ei kebabsjappe (satt på spissen). Anonymkode: b4c71...1ff 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #45 Del Skrevet 12. oktober 2020 Magdi? Anonymkode: 491a4...1e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #46 Del Skrevet 12. oktober 2020 Victor. Walter. Velg ett av dem, det blir best for barnet. Anonymkode: 73016...de7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lerke987 Skrevet 12. oktober 2020 #47 Del Skrevet 12. oktober 2020 Har du sett på https://mixedname.com/ ?😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #48 Del Skrevet 13. oktober 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tenkt på det, men vi har norsk etternavn også. Anonymkode: 1fe36...e8d Desto større grunn til å velge et hebraisk navn. Anonymkode: 9455d...0e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #49 Del Skrevet 13. oktober 2020 15 timer siden, Lerke987 skrev: Har du sett på https://mixedname.com/ ?😊 Den var smart ☺️ takk! Anir og Mahir var fint 😊 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke om det er pakistansk men, i en barnehage jeg jobbet var det to muslimske gutter som het Anir og Mahir. Jeg syntes det er fine navn. Anonymkode: f89b1...fd9 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Hjelper lite. Kjenner en med utenlandsk fornavn som var litt vanskelig å plassere, men hel-norsk etternavn. Fikk aldri intervju til tross for god utdannelse. Skiftet så fornavn og fikk jobb nesten umiddelbart. Anonymkode: 2969b...d7c Fine❤️ 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Ednan/Adnan og Wifaq Anonymkode: c39a3...60c 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Desto større grunn til å velge et hebraisk navn. Anonymkode: 9455d...0e2 Men han er jo verken jøde eller kristen, vi er muslimer.. Tenk om du skulle valgt typisk muslimsk navn til ditt ikke muslimske barn? Jeg håper og tror at vi har kommet lengre om atten år og at vi slipper diskriminering på bakgrunn av navn i jobbsammenheng, hvis ikke får han vær så god å endre navnet sitt.. Vi vurderer både et typisk muslimsk og et norsk som går til btw.. (ok ser at jeg mixer litt med siteringer her, men dere som skriver om hebraisk navn og jobb osv, det er til dere 😊) Anonymkode: 1fe36...e8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlkoMann Skrevet 13. oktober 2020 #50 Del Skrevet 13. oktober 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Har bare i bakhodet at skal dere bo i Norge bør dere unngå de mest utbredte muslimske navnene. For det kommer en dag da barnet skal søke jobb og det er ikke å legge skjul på at det er desverre ikke Ali, Omar, Abdulla og Mohammed som havner øverst i bunken til intervju. Samme hvor mye en skal dømmes etter kvalifikasjoner, men blant flere kvalifiserte er det fort små ting som avgjør. Anonymkode: 2969b...d7c Du må huske at de navnene blir akkurat nå kvotert inn i norsk samfunnsliv https://www.oslo.kommune.no/politikk/bystyret/representanter/#gref https://www.nrk.no/informasjon/nrks-journalistpris-til-syed-ali-shahbaz-akhtar-1.14676213 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #51 Del Skrevet 13. oktober 2020 1 time siden, AlkoMann skrev: Du må huske at de navnene blir akkurat nå kvotert inn i norsk samfunnsliv https://www.oslo.kommune.no/politikk/bystyret/representanter/#gref https://www.nrk.no/informasjon/nrks-journalistpris-til-syed-ali-shahbaz-akhtar-1.14676213 Flott💕 skulle bare mangle 😊 regner med de får jobben for kvalitet og egenskaper, og ikke kvote, da hehe. Anonymkode: 1fe36...e8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #52 Del Skrevet 13. oktober 2020 Gabriel - Jibril Kurt Eldar Benjamin Anonymkode: f0dc1...360 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlkoMann Skrevet 13. oktober 2020 #53 Del Skrevet 13. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Flott💕 skulle bare mangle 😊 regner med de får jobben for kvalitet og egenskaper, og ikke kvote, da hehe. Anonymkode: 1fe36...e8d innvandrer og kvinner altså ! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #54 Del Skrevet 13. oktober 2020 Støtter de som skriver at dere bør tenke på jobbsøk osv i fremtiden. Heter man Mohammed feks vil det påvirke. Hva med å ha et vanlig norsk navn (feks Isak går jo an), og evt et annet navn som mellomnavn heller? Så kan han velge å utelate mellomnavnet når det "trengs". Anonymkode: 77f3e...6b7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 15. oktober 2020 #55 Del Skrevet 15. oktober 2020 Amir Adam Yosef... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #56 Del Skrevet 15. oktober 2020 Ismael er vel hebraisk, så kanskje ikke aktuelt, men mest brukt hos muslimer - jeg synes iallefall det er fint😊 Anonymkode: 15267...722 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 19. oktober 2020 #57 Del Skrevet 19. oktober 2020 Abraham, Thomas, Benjamin, Samir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #58 Del Skrevet 19. oktober 2020 Samir, Amin, Amnai, Khalid. Anonymkode: a5b86...414 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 19. oktober 2020 #59 Del Skrevet 19. oktober 2020 Abraham, Malik, Victor, Benjamin, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #60 Del Skrevet 5. november 2020 On 10/12/2020 at 2:26 PM, Pipaluk said: Er det førstefødte? Er det ikke tradisjon at det blir Mohammed? Er Fatima også reservert for første jente? Hva med Jonas? Tull. Det finnes ikke én felles muslimsk tradisjon på navn (hvorfor trodde du det?) Det er mange tradisjoner i land og folkeslag der muslimer er i flertall. I noen av dem er M(ou)hammed et uvanlig navn. Anonymkode: 300d7...607 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå