Gå til innhold

Hvor mye solarium bør jeg ta for å bli mørkebrun i huden som Funkygine? Er 30 minutter 2 ganger i uken nok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er av søreuropeisk opphav og brunes av den grunn meget lett. Drømmer om å bli som Funkygine. 

Anonymkode: 5f905...34f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dropp det. Bli som deg selv heller.

Anonymkode: 44f93...ca7

• Liker 9
Skrevet

Funkygine. 

For et latterlig selvopptatt kvinnfolk 

• Liker 7
Skrevet

Det er nok til å få kreft. 

Anonymkode: 89af9...165

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er kreft du vil ha, så vær så god. Det er garantert du får malignt melanom av solarium, enten etter ett besøk eller det 15. besøket. Ingen vet når, men det skjer.

Hvis du absolutt vil strebe etter brunfarge, gjør det trygt og bruk spraytan så sparer du deg selv, familien din og samfunnet for mye sorg og penger for kreftbehandling

Anonymkode: 24588...e57

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er av søreuropeisk opphav og brunes av den grunn meget lett. Drømmer om å bli som Funkygine. 

Anonymkode: 5f905...34f

Høres mer ut som et mareritt.

Kreft eller rosintryne innen man er 42 er vel ikke noe å trakte etter. 

• Liker 2
Skrevet

Har du sett nærbilde av ansiktet hennes? Hun er full av pigmentflekker, tenk hvor flekkete og rynkete hun kommer til å se ut når hun blir 40+

Anonymkode: b03ce...f17

• Liker 3
Skrevet

Den brunfargen er jo IKKE noe fin, hun hadde vært så mye penere uten den. Den ser grusom ut.

Anonymkode: 6fce9...2e6

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor skal folk belære TS om hudkreft og hvor stygg fargen er. Regner med TS er voksen og vet hva hun gjør. 

Brukte solarium da jeg var yngre og det som virkelig hjalp (også for min bleke hud) var å kjøpe solkremen de selger på solariumet (kjøp den med mest "brunfarge") og du får en fin glød bare etter 30 min. 

Anonymkode: ccf6c...d9b

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal folk belære TS om hudkreft og hvor stygg fargen er. Regner med TS er voksen og vet hva hun gjør. 

Brukte solarium da jeg var yngre og det som virkelig hjalp (også for min bleke hud) var å kjøpe solkremen de selger på solariumet (kjøp den med mest "brunfarge") og du får en fin glød bare etter 30 min. 

Det er mange ungdommer og unge voksne her også. Jeg viste ikke noe om hudpleie og solkrem/solskader før jeg var over 30.

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange ungdommer og unge voksne her også. Jeg viste ikke noe om hudpleie og solkrem/solskader før jeg var over 30.

Da går jeg utifra at det er lenge siden du var i 30åra, det har vært veldig mye fokus på skadene ved mye sol i ganske mange år nå. 

Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Alt for mange vet ikke om HVOR skadelig det er, og veldig mange bryr seg om at det går bra med andre, så da deler man det man vet og håper kanskje det hjelper noen.

Solarium er farlig. End of.

Anonymkode: a9715...bdd

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, Nerine_ skrev:

Da går jeg utifra at det er lenge siden du var i 30åra, det har vært veldig mye fokus på skadene ved mye sol i ganske mange år nå. 

Jeg er 31, og det var ikke noe fokus på det blant de jeg kjenner. Vi tok sol flere ganger i uka, brukte ikke solkrem, sololje på stranda etc. Først de siste 4 årene at vi har begynt å snakke om hudpleie og skader. Før det var det å være solbrun og ha glød mest viktig. 

Anonymkode: f0044...803

• Liker 1
Skrevet (endret)
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 31, og det var ikke noe fokus på det blant de jeg kjenner. Vi tok sol flere ganger i uka, brukte ikke solkrem, sololje på stranda etc. Først de siste 4 årene at vi har begynt å snakke om hudpleie og skader. Før det var det å være solbrun og ha glød mest viktig. 

Det stemmer overhode ikke. Jeg er eldre enn deg, og husker det sto svære oppslag i avisa hver sommer da jeg var ungdom. Jeg har brukt solkrem så lenge jeg husker. 

Endret av Nerine_
Skrevet
1 time siden, Nerine_ skrev:

Det stemmer overhode ikke. Jeg er eldre enn deg, og husker det sto svære oppslag i avisa hver sommer da jeg var ungdom. Jeg har brukt solkrem så lenge jeg husker. 

Jaha, så rart at de ikke var her da. Jeg var kanskje for ung for avisen på den tiden. Jeg sier ikke hva som stemmer for deg, men det stemmer for meg og de som er rundt meg. Vi brukte også solkrem, men bare på stranda i syden. Det viktigste var å ta solarium jevnlig, så vi ikke ble blek, samt å «bygge grunnlag» før syden. Ikke som nå hvor vi bruker solkrem hver morgen året rundt. 

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaha, så rart at de ikke var her da. Jeg var kanskje for ung for avisen på den tiden. Jeg sier ikke hva som stemmer for deg, men det stemmer for meg og de som er rundt meg. Vi brukte også solkrem, men bare på stranda i syden. Det viktigste var å ta solarium jevnlig, så vi ikke ble blek, samt å «bygge grunnlag» før syden. Ikke som nå hvor vi bruker solkrem hver morgen året rundt. 

Veldig spesielt å ikke ta til seg såpass viktig informasjon. Iallefall for de voksne. 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Signerer på denne. Selv om det ble anbefalt solkrem var det ikke like stort fokus på det. Brukte det bare i syden "der solen var sterk".

Skrevet

Jeg er innlagt på sykehuset nå, for behandling av malignt melanom. Det siste halve året har vært et rent helvete preget av smerter etter flere kirurgiske inngrep, komplikasjoner, usikkerhet og redsel for å dø fra mine barn og de jeg er glad i. Jeg vet ikke om jeg lever om et år.

Jeg var svært opptatt av å være brun fra jeg var lita jente til jeg var omtrent 35. Satt ute i sola med en gang den viste seg på himmelen, lå timesvis på stranda og har lagt igjen mye penger hos Brun&Blid. 

Noe av det vondeste jeg føler på nå er at jeg kan dø fra ungene mine pga min egen forfengelighet! Hadde jeg ikke vært så opptatt av mitt eget utseende, så hadde jeg kunne sett sønnen min spille fotballkamp i dag framfor å ligge i ei sykehusseng. 

Så dere som vil være brune og freshe, dropp tanken. Det holder lenge å være kun freshe! 

Anonymkode: 3635d...d8c

• Liker 4
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er innlagt på sykehuset nå, for behandling av malignt melanom. Det siste halve året har vært et rent helvete preget av smerter etter flere kirurgiske inngrep, komplikasjoner, usikkerhet og redsel for å dø fra mine barn og de jeg er glad i. Jeg vet ikke om jeg lever om et år.

Jeg var svært opptatt av å være brun fra jeg var lita jente til jeg var omtrent 35. Satt ute i sola med en gang den viste seg på himmelen, lå timesvis på stranda og har lagt igjen mye penger hos Brun&Blid. 

Noe av det vondeste jeg føler på nå er at jeg kan dø fra ungene mine pga min egen forfengelighet! Hadde jeg ikke vært så opptatt av mitt eget utseende, så hadde jeg kunne sett sønnen min spille fotballkamp i dag framfor å ligge i ei sykehusseng. 

Så dere som vil være brune og freshe, dropp tanken. Det holder lenge å være kun freshe! 

❤️ Ønsker deg alt godt og at dette går riktig vei. Man kan vel heller kalle det uvitenhet enn forfengelighet, du hadde selvsagt ikke solt deg så mye om du visste dette skulle skje.

Anonymkode: 1d905...c22

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

❤️ Ønsker deg alt godt og at dette går riktig vei. Man kan vel heller kalle det uvitenhet enn forfengelighet, du hadde selvsagt ikke solt deg så mye om du visste dette skulle skje.

Anonymkode: 1d905...c22

Tusen takk for gode tanker ❤ 

Jeg trodde iallefall ikke at dette skulle skje akkurat meg. For vi tror jo ikke det? At det rammer oss? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...