AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #1 Skrevet 11. oktober 2020 Jeg startet på en bachelorgrad i høst som er helt feil. Det var ikke førstevalget mitt, men litt lenger ned på lista. Det er ikke som jeg så for meg og jeg sliter med å motivere meg selv. Jeg ser ikke for meg å fortsette på dette i tre år. Kombinasjonen av fag jeg ikke klarer å engasjere meg skikkelig i og digital undervisning er helt "drepen" og jeg sliter veldig med å holde følge faglig. Om jeg klarer å bestå emnene dette semesteret blir det ikke med gode karakterer. Er det mulig å bytte studieprogram? Eller må jeg ta enkeltemner neste semester og søke på nytt neste år? Anonymkode: 9695b...8cd
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #2 Skrevet 11. oktober 2020 Ta kontakt med studieveileder og eventuelt fakultetet du ønsker å bytte til. Sannsynligvis må du søke på nytt til våren, men det er verdt å høre. Uansett bør du forsøke å bestå det du har startet. Du får godkjent studiepoeng og kommer ut riktig hos Lånekassen, og der er kanskje mulig å bruke det du har bestått i en annen grad senere. Om du uansett har tenkt å slutte etter jul må du gi beskjed til Lånekassen. Start med jobbsøking med en gang om du ikke skal studere. Det er mange om beinet nå. Eller forhør deg om det er mulig å ta enkeltemner dom kan gi innpass i en grad du senere ønsker å ta. Anonymkode: 4e5b6...d49
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #3 Skrevet 11. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ta kontakt med studieveileder og eventuelt fakultetet du ønsker å bytte til. Sannsynligvis må du søke på nytt til våren, men det er verdt å høre. Uansett bør du forsøke å bestå det du har startet. Du får godkjent studiepoeng og kommer ut riktig hos Lånekassen, og der er kanskje mulig å bruke det du har bestått i en annen grad senere. Om du uansett har tenkt å slutte etter jul må du gi beskjed til Lånekassen. Start med jobbsøking med en gang om du ikke skal studere. Det er mange om beinet nå. Eller forhør deg om det er mulig å ta enkeltemner dom kan gi innpass i en grad du senere ønsker å ta. Anonymkode: 4e5b6...d49 Takk for svar Jeg ønsker å bytte til et annet studie ved samme fakultet, så jeg skal sende en epost til studieveileder å sjekke mulighetene. Har ikke støtte fra Lånekassen, så dem behøver jeg heldigvis ikke bekymre meg for, men skal prøve å bestå for studiepoengenes skyld. Håper jeg i alle fall kan ta enkeltemner i neste semester. Vet jo det er mulig å sette sammen en grad med enkeltemner, så får diskutere det med veileder. TS Anonymkode: 9695b...8cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå