Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synd du ikke kan høre på høy musikk. Kanskje det plutselig snur en dag 🙏🏻 Uansett, vil absolutt fraråde Too drunk to fuck, i allefall 😂

Anonymkode: e818a...522

Hvorfor? Den sangen har jeg elsket siden jeg hørte den første gang i 1991😁

Ts

Anonymkode: c0e9b...5e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
19 minutter siden, Daria skrev:

Det kan jo være greit å huske på at selv om man på sett og vis er midtpunktet i sin egen begravelse, er likevel seremonien og en eventuell samling etterpå primært for de etterlatte. Ikke bare er det de som skal være tilstede og forhåpentligvis føle at det på sitt vis er en god opplevelse, men det er også de som arrangerer og betaler. Jeg har vært på minnesamvær som har vært veldig hyggelige, men å drikke og danse i mange timer er sjelden det man føler for i en sånn sammenheng, uansett hva avdøde ville ønsket.

Jo det er sant, men en minnestund som er i den avdødes ånd får jo de etterlatte og vennene til å huske hvordan den avdøde var🙂

Ts

Skrevet

Får veldig narscissistiske vinner av dette her.

Anonymkode: 919ee...bd6

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo det er sant, men en minnestund som er i den avdødes ånd får jo de etterlatte og vennene til å huske hvordan den avdøde var🙂

Ts

Du sier du planlegger å bli gammel. Hvorfor ikke bruke musikkinteressen til å invitere til et heidundrandes 20-30-40-50 (uansett hva som er nærmest) - lag, og feire LIVET! Nå da du faktisk har det! Hva faen skal du vente på? 

• Liker 1
Skrevet
På 12.10.2020 den 14.44, Forundret.. skrev:

TS. Har du tenkt at det skal bli delt ut ørepropper, hørselvern eller noe slikt til dem som kommer? 

For det er jo sikkert flere enn deg her i verden som ikke helt går sammen med høy musikk. 

Det måtte jo være veldig fælt om det skulle bli så utrivelig for noen at de måtte reise seg og gå midt i begravelsen.... 

Såvidt jeg vet så er det ingen av mine venner/familie som har problemer med høy musikk nå, men man vet jo ikke hva som skjer i fremtiden. 

Ørepropper blir selvfølgelig utdelt til de som ønsker det. 

Ts

• Liker 1
Skrevet

Kirken har vel ganske strenge regler for hva som er innafor å spille der. 

Anonymkode: ae691...0c5

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet
På 11.10.2020 den 19.42, AnonymBruker skrev:

Nei jeg vil ikke at min begravelse skal være trist, der folk sitter og hører på tunge salmer.

Det skal være en seremoni som fylles med masse forskjellig fin musikk, og denne musikken skal minne de som kommer i begravelsen om meg. 

Jeg elsker tryllekunstner og fyrverkeri så det jeg skulle også gjerne hatt i min begravelse, men det er vel litt vanskelig å få til. 

Ts

Salmer, minst tre, er pålagt å ha i kirkelig begravelse. De velges ikke fordi de er flotte for det er de strengt tatt ikke. 

Skrevet

Jeg støtter deg! Det er din avskjed og avslutning. Ditt minne burde hedres av den DU var. Ikke hva andre mente du burde være.

Jeg har også liste klar. Min begravelse skal dog ikke være i kirken, siden jeg ikke er troende. Når den tid kommer, så er det viktig for meg at det gjenspeiler meg.

Anonymkode: 1ffa4...a03

• Liker 1
Skrevet

Regn med at dine etterlatte mulig vil bli stoppet når de fremlegger ønskene dine! Noen prester er ekstremt strenge når det kommer til hva slags musikk som kan spilles i kirkerommet, andre er litt mer løssluppen på det. Volumet vil nok også bli begrenset, det er tross alt en kirke...

Anonymkode: 95104...887

• Liker 1
Skrevet

Siden så mange er opptatt av hva som er lov/vanlig i kirka - det er ikke obligatorisk å ha kirkebegravelse. Det finnes flere alternativ, og man er absolutt ikke nødt til å ha salmer.

• Liker 1
Skrevet

Skjønner nå at jeg ikke har frie tøyler i kirken under begravelsen min, men det går greit. 

Tre fine salmer som passer og sanger i tillegg, så mange som jeg får lov til. 

I minnestunden etterpå skal det spilles musikk, og folk skal få lov til å fortelle historier om meg, folk skal få gråte og le. 

Ts

Skrevet
På 11.10.2020 den 19.39, AnonymBrukern skrev:

Crazy in love til en begravelse? Passer mer en forlovelsesfest eller bursdagsfest.. edit; leste resten av lista og håper dette er tull😂

Ts her

Hvorfor tror du det er tull? Det er det ikke! 

Skrevet
På 13.10.2020 den 19.55, AnonymBruker skrev:

Jeg støtter deg! Det er din avskjed og avslutning. Ditt minne burde hedres av den DU var. Ikke hva andre mente du burde være.

Jeg har også liste klar. Min begravelse skal dog ikke være i kirken, siden jeg ikke er troende. Når den tid kommer, så er det viktig for meg at det gjenspeiler meg.

Anonymkode: 1ffa4...a03

👌

Skrevet
På 13.10.2020 den 19.40, Raven.Writingdesk skrev:

Du sier du planlegger å bli gammel. Hvorfor ikke bruke musikkinteressen til å invitere til et heidundrandes 20-30-40-50 (uansett hva som er nærmest) - lag, og feire LIVET! Nå da du faktisk har det! Hva faen skal du vente på? 

Tror ikke du har lest hovedinnlegget mitt?

På grunn av en bilulykke der jeg har fått hodeskade, klarer jeg ikke høy musikk.. 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...