AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #1 Skrevet 11. oktober 2020 Jeg er ikke gammel, jeg ligger ikke for døden og jeg har ikke planer om å ta mitt eget liv, men jeg har de siste par årene begynte å tenke på hvilken musikk som skal spilles i min begravelse, den dagen jeg legger på røret. Jeg er musikkinteressert og musikk har vært viktig opp gjennom livet mitt. For 16 år siden var jeg i en bilulykke og fikk hodeskader som gjorde at jeg i flere år ikke klarte lyder, og selvfølgelig ikke klarte å høre på musikk/gå på konserter. Dette har blitt bedre, men jeg klarer fremdeles ikke å gå på konserter utendørs/innendørs, og spille høy musikk hjemme. Dette er et stort tap for meg da jeg gjerne skulle sett artister opptre live. Derfor har jeg kommet frem til at den dagen jeg dør, så skal kirken fylles med knallhøy musikk som på en måte har vært soundtracket til mitt liv. Musikken skal være så høy at kirken rister, og da er jeg død så jeg har ikke problemer med høy lyd, men jeg regner med jeg likevel er til stede for å få med meg seansen😊 Har allerede begynt å få noen sanger på plass, men det dukker hele tiden opp vakre perler som jeg har glemt, så det blir nok en salig blanding fra pop til klassisk. Her er noen perler: Moddy-House by the sea Highasakite- Golden ticket (akustisk) Prince: Sometimes it snows in April Gabrielle-Tenker på deg Beyonce-Crazy in love Røyksopp & Robin- Monument Kelly R/ D. Guetta- When love takes over Dead Kennedys-Too drunk to fuck Motorhead- Ace of Spades Raga Rockers Pixies ++++ Anonymkode: c0e9b...5e6
AnonymBrukern Skrevet 11. oktober 2020 #2 Skrevet 11. oktober 2020 (endret) Crazy in love til en begravelse? Passer mer en forlovelsesfest eller bursdagsfest.. edit; leste resten av lista og håper dette er tull😂 Endret 11. oktober 2020 av AnonymBrukern 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #3 Skrevet 11. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBrukern skrev: Crazy in love til en begravelse? Passer mer en forlovelsesfest eller bursdagsfest Nei jeg vil ikke at min begravelse skal være trist, der folk sitter og hører på tunge salmer. Det skal være en seremoni som fylles med masse forskjellig fin musikk, og denne musikken skal minne de som kommer i begravelsen om meg. Jeg elsker tryllekunstner og fyrverkeri så det jeg skulle også gjerne hatt i min begravelse, men det er vel litt vanskelig å få til. Ts Anonymkode: c0e9b...5e6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #4 Skrevet 11. oktober 2020 Du vet at det som regel er plass til noen få låter? Bakgrunnsmusikk når man går inn, et musikalsk innslag eller to underveis og en til slutt når man går ut. Med eller uten kiste. Å legge opp til halvannen time konsert, det funker ikke. 😂 Det får bli på nachspielet etterpå, der alle sitter og spiser tørre snitter og snufser litt. Anonymkode: 9fd69...09c 11
AnonymBrukern Skrevet 11. oktober 2020 #5 Skrevet 11. oktober 2020 Selvom du liker det må du forstå at når du dør så sørger familien din. Tviler på at de vil danse til beyonce da... 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #6 Skrevet 11. oktober 2020 Jeg har i oppveksten vært i veldig mange begravelser til de gamle i familien, og til min lillebror som døde i en ulykke da han var barn. Felles for alle disse begravelsene var at vi etter kirken, var samlet i bedehuset der vi spiste trøndersodd og ekkel marsipankake. En kompis av meg har engelsk far og da han døde var det samling på puben etterpå, der avdødes familie og venner hadde gravøl for å minne han. Det var gode historier om avdøde, masse skåling, masse musikk og sang, og folk lo og gråt om hverandre. Kompisen min hadde aldri opplevd noe sånt i forbindelse med begravelse men han syntes det var en verdig og flott måte og minnes sin far på spesielt siden faren var musiker og hadde spilt i forskjellige band. Da jeg hørte om dette tenkte jeg at sånn vil jeg også jeg at min begravelses ettermæle skal være. Mye musikk i kirken og musikk etterpå, ikke sitte og høre på tunge salmer som jeg ikke liker. Ts Anonymkode: c0e9b...5e6 7
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #7 Skrevet 11. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBrukern skrev: Selvom du liker det må du forstå at når du dør så sørger familien din. Tviler på at de vil danse til beyonce da... Nei jeg forventer ikke at de skal danse, men jeg tenker at når de hører denne musikken så tenker de på meg og får gode minner🙂 Ts Anonymkode: c0e9b...5e6
Sheik Skrevet 11. oktober 2020 #8 Skrevet 11. oktober 2020 Jeg vil ikke ha salmer i min begravelse i alle fall. Nå skal ikke jeg delta i min egen begravelse, men jeg hadde håpet at mine nærmeste skulle hjelpe med å finne musikken til den. Skulle gjerne hatt noe av Queen, Alice Cooper, Blue Oyster Cult eller noe. 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #9 Skrevet 11. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet at det som regel er plass til noen få låter? Bakgrunnsmusikk når man går inn, et musikalsk innslag eller to underveis og en til slutt når man går ut. Med eller uten kiste. Å legge opp til halvannen time konsert, det funker ikke. 😂 Det får bli på nachspielet etterpå, der alle sitter og spiser tørre snitter og snufser litt. Anonymkode: 9fd69...09c Det blir da et par sanger i min ånd i kirken, inkl et flott klassisk stykke. Resten av musikken blir da på samlingen etterpå. Det blir ikke noe tørre snitter el trøndersodd! Ts Anonymkode: c0e9b...5e6
Frøyamor Skrevet 11. oktober 2020 #10 Skrevet 11. oktober 2020 Jeg har hatt lista klar i mange år selv. Men syns din var litt lang, har du vært i mange begravelser selv? Blir fort for lenge å sitte der. 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #11 Skrevet 11. oktober 2020 2 minutter siden, Frøyamor skrev: Jeg har hatt lista klar i mange år selv. Men syns din var litt lang, har du vært i mange begravelser selv? Blir fort for lenge å sitte der. Har vært i 10-15 begravelser før jeg fylte 23 år 😔 og 90 prosent av salmene som ble spilt syntes jeg var tunge og uten mening. Jeg tenker at det blir 3-4 sanger i kirken inkludert et klassisk stykket som er litt lystig, og så blir resten av musikken på minnestunden etterpå. Den kan vare i mange timer derfor skal folk få lov å drikke alkohol hvis de ønsker, så jeg kan nok ha en spilleliste på 23 sanger. Jeg ønsker også at folk skal holde taler eller fortelle røverhistorier om meg🙂 Ts Anonymkode: c0e9b...5e6 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #12 Skrevet 11. oktober 2020 Synes dette høres fint ut, TS. Ekte gravøl har jeg bestemt meg for at det skal være også. Blir mer og mer vanlig i begravelser at musikken er en miks av salmer og annen musikk. Viktig at det gjenspeiler avdøde, det synes jeg er fint. Anonymkode: 9c16b...0bf 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #13 Skrevet 11. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes dette høres fint ut, TS. Ekte gravøl har jeg bestemt meg for at det skal være også. Blir mer og mer vanlig i begravelser at musikken er en miks av salmer og annen musikk. Viktig at det gjenspeiler avdøde, det synes jeg er fint. Anonymkode: 9c16b...0bf Ja ikke sant🙂 Jeg regner med at når jeg går bort, så er jeg en av de eldste i familien og de aller fleste som da kommer i kirken er på min alder eller yngre, og har noenlunde samme musikksmak. Så det blir ikke sånn at gamle Tante Olga på 90 år må sitte å høre på Dead Kennedys.. Ts Anonymkode: c0e9b...5e6
Forundret.. Skrevet 12. oktober 2020 #14 Skrevet 12. oktober 2020 TS. Har du tenkt at det skal bli delt ut ørepropper, hørselvern eller noe slikt til dem som kommer? For det er jo sikkert flere enn deg her i verden som ikke helt går sammen med høy musikk. Det måtte jo være veldig fælt om det skulle bli så utrivelig for noen at de måtte reise seg og gå midt i begravelsen.... 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #15 Skrevet 13. oktober 2020 Så høy at kirken rister? Skal du forårsake hørselskader ? Anonymkode: 5c808...67a
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #16 Skrevet 13. oktober 2020 Jeg vil ha Queen med The show must go on og I want to break free, det er liksom «mine» sanger. Jeg liker Another one bites the dust og men det blir kanskje litt vel symbolsk 😳😳💀 Anonymkode: 49eb0...969 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #17 Skrevet 13. oktober 2020 Killed by Death av selveste Motorhead er selvskreven syntes jeg. Anonymkode: 96bcc...173
Gjest MadameDeRosa Skrevet 13. oktober 2020 #18 Skrevet 13. oktober 2020 Det er en begravelse, ikke en konsert... Velg deg én sang. Som passer i kirken.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #19 Skrevet 13. oktober 2020 Synd du ikke kan høre på høy musikk. Kanskje det plutselig snur en dag 🙏🏻 Uansett, vil absolutt fraråde Too drunk to fuck, i allefall 😂 Anonymkode: e818a...522 1
Daria Skrevet 13. oktober 2020 #20 Skrevet 13. oktober 2020 Det kan jo være greit å huske på at selv om man på sett og vis er midtpunktet i sin egen begravelse, er likevel seremonien og en eventuell samling etterpå primært for de etterlatte. Ikke bare er det de som skal være tilstede og forhåpentligvis føle at det på sitt vis er en god opplevelse, men det er også de som arrangerer og betaler. Jeg har vært på minnesamvær som har vært veldig hyggelige, men å drikke og danse i mange timer er sjelden det man føler for i en sånn sammenheng, uansett hva avdøde ville ønsket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå