AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #1 Skrevet 11. oktober 2020 Etter hele tre runder med isotretinoin, er akneproblemene tilbake igjen nok en gang. Får store, vonde kviser som etterlater arr både i ansiktet, på brystet og ryggen. Går på p-pillen Yasmine uten at det hjelper stort, bruker gode (milde) hudprodukter og har prøvd kremer som epiduo ol. Hva nå? Har snart time hos hudlege igjen. Burde jeg forberede meg på å bare leve med det? Anonymkode: b942c...8fb
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #2 Skrevet 11. oktober 2020 Noen ganger så må man bare det. Anonymkode: b0c69...7ee 1
Nuttery Skrevet 11. oktober 2020 #3 Skrevet 11. oktober 2020 Jeg har gått på isotretinoin fire ganger. Fått tilbakefall x3. Det kan vel hende at jeg får et tilbakefall nå også, er vel ca et år siden forrige kur. Personlig bare tar jeg ny kur når problemet gjenoppstår. Sikkert ikke dødsbra for kroppen, men nå er det nå sånn.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #4 Skrevet 11. oktober 2020 Hadde det vært en mulighet å stå på en lav dose over svært lang tid? Slik at du aldri blir helt uten medisinen i kroppen? Har du prøvd å Google på amerikanske forum? Kanskje de har noen tips? Anonymkode: 70483...ec4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #5 Skrevet 11. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde det vært en mulighet å stå på en lav dose over svært lang tid? Slik at du aldri blir helt uten medisinen i kroppen? Har du prøvd å Google på amerikanske forum? Kanskje de har noen tips? Anonymkode: 70483...ec4 Jeg er absolutt åpen for det dersom hudlegen min foreslår det, men aldri hørt om folk som har gått så lenge på det før. Såvidt jeg vet forsvinner alle bivirkningene av medisinen når man slutter på den, så det betyr muligens at den ikke har noen langtidsvirkninger. Takk for forslag! Skal prøve å google litt på engelsk. TS Anonymkode: b942c...8fb
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #6 Skrevet 11. oktober 2020 Skulle ønske noen kunne dele noen gode tips i forhold til acne, hvor kvisene er betente. Det er vanskelig å bli kvitt. Anonymkode: 60c00...340
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #7 Skrevet 11. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er absolutt åpen for det dersom hudlegen min foreslår det, men aldri hørt om folk som har gått så lenge på det før. Såvidt jeg vet forsvinner alle bivirkningene av medisinen når man slutter på den, så det betyr muligens at den ikke har noen langtidsvirkninger. Takk for forslag! Skal prøve å google litt på engelsk. TS Anonymkode: b942c...8fb Jeg fikk atopisk eksem av å gå på iso. Er over et år siden endt kur og jeg kan fortsatt ikke bruke antibac, være i kontakt med parfyrmerte såper og lignende, noe jeg ikke hadde noe problem med før kuren. Får massevis av blemmer som klør noe forferdelig 😕 ellers fungerte kuren som den skulle, ikke fått tilbakefall enda. Så sånn sett var det verd det. Anonymkode: 81340...122
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #8 Skrevet 12. oktober 2020 Har du prøvd differin, zalna, Airol etc over lengre tid? Altså 6+ mnd? Anonymkode: 025cb...da5 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #9 Skrevet 12. oktober 2020 Kutt ut først og fremst melk og egg. Og prøv det før dere gjør narr av meg, dette ER et godt tips: https://www.medicalmedium.com/blog/healing-acne Har også sett flere her inne som har kuttet ut melkeprodukter og hatt resultater. Det er ikke tilfeldig. Folk har skjønt at kviser blir verre av det. Og hvis man bildegoogler "medical medium acne" kan man finne healinghistorier med bilder: https://duckduckgo.com/?t=lm&q=medical+medium+acne&atb=v207-1&iax=images&ia=images Anonymkode: 1609f...989 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #10 Skrevet 12. oktober 2020 Har du prøvd produkter med glykolsyre? Toner, renseprodukter og evt også nattkrem med glykolsyre. Kan ingenting om kviseproblemer men når jeg søkte rundt for tips om antirynkeprodukter så ble denne syren nevnt at hjalp på akne og å jevne huden. Søk på YouTube. Anonymkode: 84951...ea3
Roci Skrevet 12. oktober 2020 #11 Skrevet 12. oktober 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Kutt ut først og fremst melk og egg. Og prøv det før dere gjør narr av meg, dette ER et godt tips: https://www.medicalmedium.com/blog/healing-acne Har også sett flere her inne som har kuttet ut melkeprodukter og hatt resultater. Det er ikke tilfeldig. Folk har skjønt at kviser blir verre av det. Anonymkode: 1609f...989 Ja, og for å konkretisere litt nærmere hvorfor: Kumelk inneholder både sukkerarter, proteiner og hormoner som kan påvirke (cystisk) akne. Når det gjelder egg, kan det handle om intoleranse, samt at et høyt forbruk av egg kan føre til en ubalanse i forholdet mellom Omega 3-fettsyrer og Omega-6-fettsyrer. Et for høyt inntak av Omega-6 kan være betennelsesfremmende. I følge NIFES (Nasjonalt institutt for ernærings- og sjømatforskning) har moderne landbruk og industrialiseringen gjort at innholdet av omega-6 har økt i mange typer mat, som kjøtt, egg og melkeprodukter. 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #12 Skrevet 12. oktober 2020 2 timer siden, Roci skrev: Ja, og for å konkretisere litt nærmere hvorfor: Kumelk inneholder både sukkerarter, proteiner og hormoner som kan påvirke (cystisk) akne. Når det gjelder egg, kan det handle om intoleranse, samt at et høyt forbruk av egg kan føre til en ubalanse i forholdet mellom Omega 3-fettsyrer og Omega-6-fettsyrer. Et for høyt inntak av Omega-6 kan være betennelsesfremmende. I følge NIFES (Nasjonalt institutt for ernærings- og sjømatforskning) har moderne landbruk og industrialiseringen gjort at innholdet av omega-6 har økt i mange typer mat, som kjøtt, egg og melkeprodukter. Det er massivt med hormoner i egg også. Anonymkode: 1609f...989 2
Roci Skrevet 12. oktober 2020 #13 Skrevet 12. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er massivt med hormoner i egg også. Anonymkode: 1609f...989 Ja det har du helt rett i, det glemte jeg faktisk å få med🙂
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #14 Skrevet 12. oktober 2020 5 timer siden, Roci skrev: Ja, og for å konkretisere litt nærmere hvorfor: Kumelk inneholder både sukkerarter, proteiner og hormoner som kan påvirke (cystisk) akne. Når det gjelder egg, kan det handle om intoleranse, samt at et høyt forbruk av egg kan føre til en ubalanse i forholdet mellom Omega 3-fettsyrer og Omega-6-fettsyrer. Et for høyt inntak av Omega-6 kan være betennelsesfremmende. I følge NIFES (Nasjonalt institutt for ernærings- og sjømatforskning) har moderne landbruk og industrialiseringen gjort at innholdet av omega-6 har økt i mange typer mat, som kjøtt, egg og melkeprodukter. Kan for mye margarin også gi acne da?😮 Uff, det er min største last🙁 Anonymkode: 025cb...da5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #15 Skrevet 12. oktober 2020 Søsteren min slet fælt med akne, helt til legen ba henne prøve å kutte ut melk. Jeg husker ikke grunnen til at melk kan utløse akne hos enkelte, men de har ihvertfall forsket på akkurat det. Søsteren min ble helt aknefri. Skal sies at hun kuttet ut hvete også, aner ikke om sistnevnte kan være akneutløsende. Se på kostholdet ditt!! Anonymkode: 6210f...7f6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #16 Skrevet 12. oktober 2020 Jeg har aldri drukket melk, men har fortsatt akne😕 Anonymkode: 025cb...da5
Roci Skrevet 12. oktober 2020 #17 Skrevet 12. oktober 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan for mye margarin også gi acne da?😮 Uff, det er min største last🙁 Anonymkode: 025cb...da5 Vanskelig å si, plantemargarin inneholder jo endel Omega -6..Du må nesten bare prøve deg fram.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #18 Skrevet 14. oktober 2020 Kan det være sopp? Altså Malessezia? Det kan også gi store, dype kviser. Jeg vil anbefale å lese om Malessezia i det minste. Det skal også være høvelig enkelt å sjekke om sopp bor i fjeset ditt. Mener de skal synes med UV lys. Så hvis du kjøper sånn der blå party-lys fra Clas ellernoe, og tester i et mørkt rom, så kan det være at du ser noe? Mener å ha hørt folk prøve dette, og har vurdert å sjekke selv. Jeg hadde også hormonkviser noen år. Ingenting hjalp på det verste. Strevde med det i vel 5 år. Gjerne et helt cluster av støgge, pulserende underjordiske kviser som lagde store arr. Det dempet seg da jeg begynte med BHA-eksfoliering mener jeg. Og kuttet ut en del melk da. (Drikker ikke melk. Men unngår ikke alle matvarer med melk for eks..og Kefir er greit Anonymkode: ad1f2...2c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå