Gå til innhold

Veier jeg for mye?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ca 164cm høy og veier ca 61kg...

Er det for mye?

Dette er noe jeg tenker ganske mye på, men jeg kan liksom ikke bare slutte å spise... Har noen venninner som er "slik man skal være"... I følge motebildet... Jeg vet at det er ganske teit å sammenligne seg med alle andre, men jeg kan ikke for det.

Håper at det er noen av dere der ute som kan svare meg helt ærlig på dette spørsmålet.... :kgsmil:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt! Vær glad i kroppen og vekta di som de er, det er så sinnssykt bortkasta å gå og ønske å være noe annet enn den en er. Hilsen en som er glad i kroppen sin , uansett!

Skrevet

Nei, du veier ikke for mye. Heller akkurat passe etter min mening.

Kos deg heller med kroppen din du :blunke:

Skrevet
Jeg er ca 164cm høy og veier ca 61kg...

Er det for mye?

Dette er noe jeg tenker ganske mye på, men jeg kan liksom ikke bare slutte å spise... Har noen venninner som er "slik man skal være"... I følge motebildet... Jeg vet at det er ganske teit å sammenligne seg med alle andre, men jeg kan ikke for det.  

Håper at det er noen av dere der ute som kan svare meg helt ærlig på dette spørsmålet....  :kgsmil:

BMI- indekset ditt er 22.7 og i følge den er resultatet Normalvekt! Her må du ikke sammenligne deg med alle andre, vær heller glad i kroppen din!

Ikke hør på venninnene dine, for etter min mening er de teite som kommer med "slik skal man være" tull og tøys! :(

Skrevet

Takk!! Dette har plaget meg ganske lenge nå... Hjelper litt at dere sier det er normalt... :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Du veier ikke for mye! Men tenk på at to personer som ser ut til å være like store, både i høyde og bredde, kan veie vidt forskjellig. Dette gjelder f eks venninnen min og meg; jeg veier likevel 10 kg mer enn henne og dette kommer av at jeg har tung og kraftig beinbygning.

Skrevet

Du er helt normal. Det er ikke in å være tynn/undervektig. I modellbransjen, kanskje, men ikke i real life. 61 kg og 164 høy er absolutt ikke for mye!!

Skrevet

Gjesten nevner beinbygninga, men husk at også muskler har mye å si. Svigerinna mi er større enn meg, men jeg er tyngre enn henne. Det er fordi jeg har masse muskler, det... :briller:

Skrevet

Nope.. Ikke veier du for mye, og ikke veier du for lite! Perfekt vil jeg si! Vær glad i deg selv du, så går alt så mye bedre! :)

Skrevet

Selvfølgelig føler Salina at hun veier for mye.... ellers hadde hun ikke startet denne tråden.

Men er det noe galt i å være "rund" da?

W

Skrevet

Waco har rett i det at jeg ikke liker kroppen min.

Men jeg har vært mer misfornøyd før... For et år siden veide jeg nesten 68kg... Så jeg har jo gått ned i vekt...

Det er faktisk galt å være "rund", det burde ikke være slik, men det er det! Bare se på reklamen, i Se og Hør eller hvor som helst!

Uansett hvor man snur hodet sitt ser man disse "perfekte" jentene!

Er det rart at jeg føler meg stor?

Lite hyggelig......

Skrevet

Hei! Jeg veier ca 65kg og er 164 høy. Bruker str 38 i klær, og det synes jeg er helt greit! Har veid mer, men det var da jeg var bedre trent... Vekta er ikke mye verd å gå ut etter, for størrelsen din er avhengig av så mye mer! Jeg vil heller veie 75 kg og ha en stram og fin kropp enn en slapp kropp og 60 kg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg veier jo faktisk 93 kilo og er 1.63 høy. Og du snakker om du er overvektig!!!!!!!!!!!

Skrevet

Se seg rundt??? Dersom man SER SEG RUNDT ser man ikke i blader, men på virkeligheten, og i virkeligheten er jenter/kvinner på 1,68 og 68 kilo (!) MYE mer vanlig enn de tynne flisene en ser i blader!....

Skrevet

Hvis du virkelig lurer så er det to ting du kan gjøre for å finne ut om du er overvektig.

Den ene er en veldig gammeldags metode som ikke tar noe hensyn til beinbyggning, muskler eller noe annet, nemlig det at du tar høyden din og trekker fra 110. Da skal du få idealvekten din. Men som sagt denne metoden tar ikke hensyn til noe, og derfor er den ikke til å stole på.

Den andre, og som jeg vil anbefale, er at du måler BMI'en din. Den er nemlig litt mer til å stole på.

Til slutt må jeg kanskje nevne den som jeg bruker, og som jeg virkelig liker, nemlig: Passer klærne dine? Isåfall er du akkurat passe. passer de ikke, kjøp nye. :)

Skrevet

Aha!

Passer klærne dine? Isåfall er du akkurat passe. passer de ikke, kjøp nye.

:ler::wink:

Skrevet

Jeg vet jo at ikke alle er så tynne, men jeg føler det som om alle burde være det. Når jeg ser jenter som veier omentrent det samme som meg(eller mer) tenker jeg ikke over det. Men når jeg ser tynne jenter ønsker jeg at jeg hadde deres kropp. Jeg vet at jeg ikke er sikkelig feit, men jeg føler det slik! Ikke fordi at jeg vil det, men jeg kan liksom ikke noe for det....

• 2 uker senere...
Gjest lilletroll
Skrevet

Det vil ALLTID være noen som er større enn deg, og ALLTID noen som er mindre enn deg.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...