Gå til innhold

Dere som har hatt en positiv fødselsopplevelse..

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hva var det som gjorde fødselen så bra? 

Jeg er noen dager unna min 4. fødsel, og selvom jeg har noen erfaringer med meg nå er jeg spent og litt usikker da de tre andre fødslene har vært så ulike. 

Min første var veldig lang og smertefull, og med epidural. Min andre var lett, rask, jeg hadde kontroll hele veien, ingen epidural. Med min tredje trodde jeg at jeg hadde noen gode teknikker inne, men han ble en luring gitt, lå som stjernekikker, og fra 3/4 cm føltes alle riene som pressrier og var kjempe vanskelige å jobbe med, fikk epidural men følte ikke jeg hadde mye hjelp av den. En tung og vanskelig fødsel. 

Fødslene var for hhv 10, 8 og 2 år siden.  

Men altså, når du ser tilbake, hva var det som gjorde fødselsopplevelsen din så bra? Forberedte du deg på en spesiell måte? Var det noen teknikker du brukte underveis? Hadde du født før? Og hvor lenge siden evt? 

Man får jo aldri forberedt seg helt på en fødsel, alt kan skje, men det hadde gitt en god boost å lese om gode opplevelser dere har hatt :) 

Anonymkode: d3a97...90c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Naturlige fødsler uten smertelindring. Det å ha kontroll over og jobbe med kroppen er helt fantastisk😍

Anonymkode: da577...de4

• Liker 1
Skrevet

Det at det var så raskt overstått (styrtfødsel i seteleie) og at jeg hele tiden tenkte det skulle bli verre, så når ungen var ute venta jeg fortsatt på smertetoppen. Og den umiddelbare forelskelsen når jeg så ungen for første gang. Dette var første barn. Fødsel nr 2 var grusom, så det er nok litt tilfeldig. 

Anonymkode: 69b10...1a0

Skrevet

Jeg hadde en laaang (ca 3 døgn) fødsel som endte med klipping og vakuum, men jeg anser den allikevel som en fantastisk fødsel. Og den eneste grunnen til det? Den ene jordmora som fulgte meg mot slutten! Alle jordmødre burde vært som henne♥️ Følte meg sett, forstått og ivaretatt. 

Anonymkode: 517fc...6fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...