AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #1 Skrevet 11. oktober 2020 Må først si at dette ikke handler om et dårlig forhold til svigers. Saken er at vi har blitt invitert til å besøke svigers en gang denne høsten. Vi bor i hver vår landsdel, men tross korona har vi hatt besøk av dem en gang og har besøkt dem i sommerferien. Jeg har ikke vært alene en helg i leiligheten siden i fjor. Samboer reiser lite. Selv var jeg borte 4 helger i fjor høst, og to helger i år. Så han har vært alene 6 ganger på ca et år, jeg har hatt en helg alene. Nå kjenner jeg et veldig sterkt behov for å få denne helgen alene hjemme. Muligheten neste gang aner jeg ikke når byr seg, men det blir neppe før til våren eller kanskje sommeren. Har tidligere sagt til samboer at jeg syns det er litt utfordrende at han aldri reiser vekk, og at jeg noen ganger kan trenge litt tid for meg selv. Det har vært vanskelig denne våren og utfordrende å ha så mye hjemmekontor sammen. Samboer ble veldig lei seg og jeg fikk dårlig samvittighet av hans reaksjon. Følte meg egoistisk, samtidig som jeg har truffet svigers to ganger dette året, og egentlig syns det er litt risiko å fly nå med økt smitte. Men aller mest så kjenner jeg at nå har jeg en mulighet til å få vært alene som jeg trenger, og det er ikke så lenge siden jeg traff svigers sist. Hva tenker dere? Anonymkode: 9cac4...3db 6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #2 Skrevet 11. oktober 2020 I utgangspunktet synes jeg det er helt greit at du ikke er med til svigers. Men jeg stusser over regnskapet ditt over alenehelger. Du skriver jo at du har vært bortreist flere helger, uten samboer. Regner med du har gjort noe gøy da? Så da har altså du også hatt egentid uten samboer, selv om du ikke har hatt det i leiligheten. Anonymkode: 42f20...96b 41
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #3 Skrevet 11. oktober 2020 De fleste samboerpar reiser ikke bort fra hverandre flere helger i året, så synes det er vanskelig å sette meg inn i situasjonen. Ville ha vært hjemme siden du føler for det, så treffes dere en annen gang 😊 Anonymkode: a63bb...04d 24
Gjest BethD Skrevet 11. oktober 2020 #4 Skrevet 11. oktober 2020 Man har jo sjelden alenetid når man blir samboere..... Men ville vært hjemme om du har behov for det. Men vet ikke om jeg hadde hatt samvittighet til det om samboer tok det ille opp.... dessuten liker jeg å være sammen med samboer så jeg klarer ikke helt sette meg inn i situasjonen. Selv om jeg elsker alenetid. Men for å nevne det. Jeg tar alenetid hjemme når jeg trenger det. Har tv på rommet så jeg er ofte der å ser når jeg trenger å være for meg selv. Kanske du også kunne gjort noe sånt?
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #5 Skrevet 11. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: I utgangspunktet synes jeg det er helt greit at du ikke er med til svigers. Men jeg stusser over regnskapet ditt over alenehelger. Du skriver jo at du har vært bortreist flere helger, uten samboer. Regner med du har gjort noe gøy da? Så da har altså du også hatt egentid uten samboer, selv om du ikke har hatt det i leiligheten. Anonymkode: 42f20...96b Ikke meningen at det skulle være et regnskap, bare lett å huske siden det har vært et spesielt år og vært mye hjemme nå. To av turene var jobb, en begravelse. Så ikke bare gøy og alenetid, nei. 2 minutter siden, AnonymBruker said: De fleste samboerpar reiser ikke bort fra hverandre flere helger i året, så synes det er vanskelig å sette meg inn i situasjonen. Ville ha vært hjemme siden du føler for det, så treffes dere en annen gang 😊 Anonymkode: a63bb...04d Vi er unge og uten barn, det er da vanlig at samboere drar på hytteturer og jobbtur uten hverandre? Anonymkode: 9cac4...3db 17
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #6 Skrevet 11. oktober 2020 1 minutt siden, BethD said: Man har jo sjelden alenetid når man blir samboere..... Men ville vært hjemme om du har behov for det. Men vet ikke om jeg hadde hatt samvittighet til det om samboer tok det ille opp.... dessuten liker jeg å være sammen med samboer så jeg klarer ikke helt sette meg inn i situasjonen. Selv om jeg elsker alenetid. Men for å nevne det. Jeg tar alenetid hjemme når jeg trenger det. Har tv på rommet så jeg er ofte der å ser når jeg trenger å være for meg selv. Kanske du også kunne gjort noe sånt? Nei, og nettopp derfor øyner jeg en mulighet til å være litt alene nå. Liker også å være med samboer altså, men er ikke helt det samme når vi er med svigers. En sånn tur for meg er noe jeg bruker mye energi på. Vi kan også være på hvert vårt rom, men dette året har vi vært mye oppå hverandre med hjemmekontor. Har savnet å være helt alene i leiligheten, og gjerne mer enn en time av gangen. Anonymkode: 9cac4...3db 7
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #7 Skrevet 11. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi er unge og uten barn, det er da vanlig at samboere drar på hytteturer og jobbtur uten hverandre? Anonymkode: 9cac4...3db Åå, vi har barn, venner, jobb og familie her vi bor så livet vårt og ti de vi kjenner er ganske tamt 😂 var ikke meningen å virke kvass. Er liksom ikke vanlig for meg å måtte reise bort for begravelse og jobb. Men hallo, jeg forstår godt hvis du vil være alene i eget hus! Er jo det beste som finnes, og det trengs innimellom. Anonymkode: a63bb...04d 10
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #8 Skrevet 11. oktober 2020 Ja jeg synes det er merkelig i grunn, når du er så mye borte Anonymkode: 85da1...8b1 5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #9 Skrevet 11. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Åå, vi har barn, venner, jobb og familie her vi bor så livet vårt og ti de vi kjenner er ganske tamt 😂 var ikke meningen å virke kvass. Er liksom ikke vanlig for meg å måtte reise bort for begravelse og jobb. Men hallo, jeg forstår godt hvis du vil være alene i eget hus! Er jo det beste som finnes, og det trengs innimellom. Anonymkode: a63bb...04d Skjønner, da er vi i litt forskjellige faser. Takk for forståelsen! Just now, AnonymBruker said: Ja jeg synes det er merkelig i grunn, når du er så mye borte Anonymkode: 85da1...8b1 Min siste tur borte var for 6 mnd siden. Og som nevnt var tre av de seks turene "ufrivillig", ikke ferie. Anonymkode: 9cac4...3db 5
Nerine_ Skrevet 11. oktober 2020 #10 Skrevet 11. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg synes det er merkelig i grunn, når du er så mye borte Anonymkode: 85da1...8b1 Kaller du seks helger ila et år mye borte? Bli hjemme med god samvittighet ts, forklar samboeren din at du gjerne vil ha litt tid helt alene. 15
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #11 Skrevet 11. oktober 2020 Har dette noe med at du egentlig ikke er så begeistret for svigers? Anonymkode: 18e7d...5e4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #12 Skrevet 11. oktober 2020 Jeg er slik som blir sur og tverr når jeg har behov for alenetid, burde kjenne igjen tegnene at jeg har behov for alenetid men gjør det aldri før "det er for seint". Jeg reiser relativt ofte til mine foreldre med ungene, mens samboer reiser sjeldent bort med ungene i helger. Men har fått to alene helger i 2020, og det var helst himmelsk! Så skjønner deg veldig godt Anonymkode: 1b3d5...a75 5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #13 Skrevet 11. oktober 2020 9 minutter siden, Nerine_ skrev: Kaller du seks helger ila et år mye borte? Bli hjemme med god samvittighet ts, forklar samboeren din at du gjerne vil ha litt tid helt alene. Ja det gjør jeg virkelig Anonymkode: 85da1...8b1 6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #14 Skrevet 11. oktober 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner, da er vi i litt forskjellige faser. Takk for forståelsen! Min siste tur borte var for 6 mnd siden. Og som nevnt var tre av de seks turene "ufrivillig", ikke ferie. Anonymkode: 9cac4...3db Fortsatt mye i min bok, har aldri vært så mye borte Anonymkode: 85da1...8b1 5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #15 Skrevet 11. oktober 2020 Litt uforståelig. Hva eksakt er det du vil gjøre hjemme som du ikke kan gjøre når han er der? Kan forstå det om dere bor på 30 kvadrat. Da blir det kanskje litt vel tett. Men dere har vel interesser hver for dere innimellom også? De fleste mennesker vel borte litt på kveldstid? Anonymkode: fe136...17f 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #16 Skrevet 11. oktober 2020 43 minutter siden, AnonymBruker said: (...) Nå kjenner jeg et veldig sterkt behov for å få denne helgen alene hjemme. Hva tenker dere? Anonymkode: 9cac4...3db Hvis du trenger alenetid, så må han dra selv. Anonymkode: 7e719...f38
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #17 Skrevet 11. oktober 2020 Si pent at du vil gjerne være med men etter all hjemmekontor har veldig stor behov for alenetid og derfor blir hjemme. Ønsk dem en god helg. Anonymkode: a181e...37f 6
Nerine_ Skrevet 11. oktober 2020 #18 Skrevet 11. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja det gjør jeg virkelig Anonymkode: 85da1...8b1 Hvorfor syns du 6/52 helger uten samboeren din er altfor mye ila et år? Separasjonsangst? 7
Nerine_ Skrevet 11. oktober 2020 #19 Skrevet 11. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Litt uforståelig. Hva eksakt er det du vil gjøre hjemme som du ikke kan gjøre når han er der? Kan forstå det om dere bor på 30 kvadrat. Da blir det kanskje litt vel tett. Men dere har vel interesser hver for dere innimellom også? De fleste mennesker vel borte litt på kveldstid? Anonymkode: fe136...17f Følelsen av å være alene. Mange av oss liker faktisk det. 15
Brunello Skrevet 11. oktober 2020 #20 Skrevet 11. oktober 2020 6 minutter siden, Nerine_ skrev: Hvorfor syns du 6/52 helger uten samboeren din er altfor mye ila et år? Separasjonsangst? Man velger vel som oftest livspartner fordi man har lyst til å være mye sammen med vedkommende. For de fleste etablerte par vil det være mye med 6 helger fra hverandre i året, selv om det selvfølgelig er en del som har det (og spesielt før barn). Men, uten å statistisk belegg for det, tipper jeg sjansen for brudd øker markant med å være mye hver for seg. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå