Gå til innhold

Smaker kaffekapsler som kaffe på kafe?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller hvordan er egentlig disse kaffekapslene fra disse maskinene?

Anonymkode: b4b7f...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på det samme! Vurderer kapselmaskin selv, men syns det blir så utrolig mye plastavfall av det at det må virkelig være godt for at jeg skal ha samvittighet til å kjøpe en. 

Anonymkode: 830bc...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Whistler skrev:

Nei.  De gjør ikke det.

Smaker de mer som de 8 eller 10 pakningene man får kjøpt på butikken i ulike varianter med pulver som røres ut i varmt vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva slags kaffe du liker og mener det. Det er forskjell på hvilket merke maskina er også. 

Anonymkode: 16bd0...be1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hva slags kaffe du liker og mener det. Det er forskjell på hvilket merke maskina er også. 

Tenker på cappuccino og kaffe mocca. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Espressokapsler fra nespresso er det nærmeste du kommer, de går fint an å lage typ cappuchino og mocha av med en melkeskummer. Anbefaler kapslene i «barista creations»-serien da de er laget for å ha med melk. Men typ Dolce Gusto, Tassimo, etc. gjør IKKE det. Hvis du vil ha «kafé-kaffe» må du bruke espresso. 

Endret av broadwaycappuchino
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Smaker de mer som de 8 eller 10 pakningene man får kjøpt på butikken i ulike varianter med pulver som røres ut i varmt vann?

Det er ingen ting som smaker som kaffe eller espresso brygget på nykvernede kaffebønner, og deretter latte, cappucino eller hva du nå foretrekker med nysteamet melk sammenlignet med de kapslene du får i butikken.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på det samme! Vurderer kapselmaskin selv, men syns det blir så utrolig mye plastavfall av det at det må virkelig være godt for at jeg skal ha samvittighet til å kjøpe en. 

Anonymkode: 830bc...941

Nespresso har faktisk en resirkulerings-ordning. Egen grønn pose til kapslene som kan sendes tilbake eller leveres i deres butikk.

Anonymkode: 0280e...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen typer gjør det. Fikk en gang servert kaffe hos ei venninne som hadde nyoppusset kjøkken med innebygget kaffemaskin fra Bosch (?) IKKE godt... Selv om det var laget på ordentlig melk

Anonymkode: 0280e...376

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg syns ikke de er gode i det hele tatt. Foretrekker alt annet over kapsel 😅 til og med instant. 

Vi kjøpte en sånn bitteliten espressomaskin som også kan steame melk. Ville heller anbefalt det, da får du deg latte og cappuccino 😊

Anonymkode: d5e5a...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tenker på cappuccino og kaffe mocca. 

Hmmmm..... akkurat de har jeg ikke prøvd selv, så jeg vet ikke. Men jeg hadde tidligere  kaffetrakter med egen espressodel. Der ble det veldig god cappuccino. Ikke akkurat som på bildet, men lignende.

BCBFEBBD-0CB2-44AE-B2B8-AA4237F85FD4.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå drikker jeg bare svart kaffe, men der smaker iallfall ikke sånne kapsler noe godt.

Anonymkode: c467c...b56

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...