Gå til innhold

Naboer som skriker og banner til 9 åringen sin.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette ...

Naboene våre har ei jente som virker glad og fornøyd ut. Men vi hører jevnlig at foreldrene roper og banner til henne. De sier selv at sånn er det vanlig å gjøre i den slekten...at det ikke er vondt ment. 

Vi får så vondt av denne stakkars piken... ☹

Anonymkode: 9376c...ab9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig trist. 

Anonymkode: 32a7b...128

Skrevet

Om du kjenner barnet, spør henne gjerne om dette. Hvordan hun opplever det.

Det er helt innafor å vurdere en bekymringsmelding. 

Anonymkode: 80729...617

• Liker 1
Skrevet

Send inn bekymring til barnevernet!!!! 

Mine foreldre kjeftet, slo og mishandlet oss. Alle viste det, men ingen hjalp oss. Hadde ønsket noen hadde meldt i fra. 

Anonymkode: 93c0f...42f

• Liker 4
Skrevet

Det er mishandling av barn, det er faktisk ulovlig! Og dette er ting man skal melde inn!

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Send inn bekymring til barnevernet!!!! 

Mine foreldre kjeftet, slo og mishandlet oss. Alle viste det, men ingen hjalp oss. Hadde ønsket noen hadde meldt i fra. 

Anonymkode: 93c0f...42f

TS her

Jeg har vurdert barnevernet, men vet de er inne i bildet pga de andre barna ( som ikke bor med dem )

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du kjenner barnet, spør henne gjerne om dette. Hvordan hun opplever det.

Det er helt innafor å vurdere en bekymringsmelding. 

TS her

Jeg fikk pratet litt med henne i dag, spurte henne om hun hadde det bra. -Jada, sa hun...

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her

Jeg har vurdert barnevernet, men vet de er inne i bildet pga de andre barna ( som ikke bor med dem )

Enda større grunn til å melde fra, når du vet at familien sliter såpass fra før at barnevernet er inne.  Er de andre barna satt i fosterhjem? Hva med dette stakkars barnet du snakker om? Er hun igjen alene?

Her MÅ du melde ifra. Din melding kan være avgjørende for at denne jenta får det greit videre i livet, eller ikke!

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, veronicalake skrev:

Enda større grunn til å melde fra, når du vet at familien sliter såpass fra før at barnevernet er inne.  Er de andre barna satt i fosterhjem? Hva med dette stakkars barnet du snakker om? Er hun igjen alene?

Her MÅ du melde ifra. Din melding kan være avgjørende for at denne jenta får det greit videre i livet, eller ikke!

De andre barna er hos sine fedre...

Jeg er i dialog med flere som kjenner dem. Vi vurderer nå om vi skal gå sammen og melde. 

• Liker 3
Skrevet
29 minutter siden, Humle Brumle skrev:

Det er mishandling av barn, det er faktisk ulovlig! Og dette er ting man skal melde inn!

Er det ulovlig å rope og banne til barn ?

Hvor finner jeg lovparagrafen? Godt å ha noe å slå i bordet med.

• Liker 2
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ulovlig å rope og banne til barn ?

Hvor finner jeg lovparagrafen? Godt å ha noe å slå i bordet med.

Det er psykisk vold, og det er ikke lov. Barnemishandling er ikke lov! Du trenger ikke finne no paragraf selv, det får barnevernet bestemme hva de skal gjøre med. Det eneste som er din oppgave nå er at du melder ifra! Ikke ta lett på psykisk vold for det kan være like skadelig som fysisk vold! 

• Liker 1
Skrevet

jeg ville nok lagt inn en bekymringsmelding til barnevernet. bedre å melde en gang for mye enn for lite. Syntes også svaret til barnet "jada" var veldig vagt og kan tyde på at ikke alt er som det skal.... 

Anonymkode: 11996...a85

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her

Da bør du jo absolutt melde bekymring. Det er ikke slik at barneverntjenesten vet alt som foregår i et hjem fordi de har oppfølging på ett eller flere barn, altså. Men det er vesentlig økt sannsynlighet for at dette barnet også behøver oppfølging dersom flere søsken har det. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...