AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #1 Skrevet 11. oktober 2020 Hvor mange dager/uker tok det fra fosteret ble konstantert dødt og til det ble utstøtt av kroppen? På UL i uke 9 ble det slått fast at hjertet desverre var sluttet å slå. Mest sannsynlig har fosteret dødd i uke 8, basert på målingene legen gjorde. Det var ca. 2 cm. langt. Jeg har ikke hatt hverken smerter eller blødninger. Har kun merket at alle svangerskapssymptomer har avtatt (mindre kvalme og ømme pupper). Er veldig bekymret for hvordan fosteret skal finne sin vei ut av kroppen...Legen sa det kunne ta litt tid før dette skjer av seg selv. Anonymkode: 17f5b...868
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #2 Skrevet 11. oktober 2020 Jeg ble sendt på sykehuset samme dagen som det ble konstatert for å ta ultralyd og blodprøve. To dager senere var jeg tilbake for å ta samme testene en gang til, og dagen etter det fikk jeg tabletter for å støte ut fosteret. Da var det omtrent tre uker siden klosteret hadde sluttet å vokse. Hvis jeg var deg ville jeg bedt om å bli henvist til sykehuset, evt ringt direkte til sykehuset selv. Ikke noe særlig å gå rundt og vente på det. Klem til deg! 😊 Anonymkode: e066d...64a 1
tussi84 Skrevet 11. oktober 2020 #3 Skrevet 11. oktober 2020 Har hatt MA. Fosterutviklingen stoppet opp i uke 8+4. Dette ble oppdaget på ultralyd i uke 10+2. Kroppen mistet fosteret først i uke 12+0, etter noen dager på forhånd med noe rosa utflod. På selve dagen derimot var det forferdelig smerter + masse blødning. ... Det kan ta litt tid før kroppen ordner opp selv, men du har mulighet for å få medisinsk abort på sykehuset. Da setter de i gang aborten med piller. Dette skal du ha fått tilbud om når det ble oppdaget MA. 1
Prelunia Skrevet 11. oktober 2020 #4 Skrevet 11. oktober 2020 Første gangen: tok det 3/4 uker før jeg begynte å spotte. De avventa en uke, men det tok seg aldri opp så tok medisinsk "abort" til slutt for å få fortgang. Andre gang: Det ble oppdaget ved ultralyd i uke 12 , hadde sluttet å utvikle i litt over uke 10. Endte med medisinsk først, deretter kirurgisk. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #5 Skrevet 11. oktober 2020 Første gangen fikk jeg med piller hjem og beskjed om å ta de hvis det ikke hadde satt i gang av seg selv etter en uke. Tok pillene, men måtte tilbake for utskrapning en måned etter. Andre gang krevde jeg utskrapning med en gang. Tungt nok å miste når man så gjerne vil ha barn uten at man skal måtte drøye prosessen så veldig. Anonymkode: dbebc...718 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #6 Skrevet 11. oktober 2020 Det bra trist å høre om din MA. Har opplevd det selv, ble målt til 6+0.Måtte ta tre runder med cytotec piller før det kom ut, tok nesten ei uke til sammen. Den ventetiden var helt grusom...Håper det går raskere for deg. Klem❤️ Anonymkode: 57578...206 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå