Gå til innhold

Sykkel til sønn stjelt, sykkeldag på skolen.

Anbefalte innlegg

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du spør utlånssentralen som er 30 min unna deg, kan det godt hende dei har muligheit å låne ut sykkel i morgon sjølv om dei ikkje har ope. Send dei ei melding og forklar situasjonen. Det er iallfall tilfelle på den lokale her (men den har open i morgon, så det er nok ikkje den som er nærast deg då). 

Anonymkode: 62d35...201

Det var lurt, det er absolutt verdt å prøve 😊

Anonymkode: 6df7f...363

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker også bua eller nabogruppe/klassegruppe på Facebook.

Eller sjekk på finn, det er søndag og sikkert mye fint som legges ut - men man må være rask da. Sykler jeg har kjøpt via finn har ligget ute under en time før de er solgt og man må hente med en gang. Bedre med noe som ikke er nytt (men så klart passet godt på) mtp tyveri. 

Anonymkode: f441d...1ed

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Grunnen til at jeg vet at skolen ikke låner bort sykkler er fordi i fjor så manglet en annen gutt i klassen sykkel til en tur fortalte sønnen min den gangen, og han fortalte at den gutten hadde blitt igjen på skolen og måtte gjøre andre ting alene. 

Jeg var inne på tanken om å spørre om noen ville være så snille å låne bort til oss på en lokal Facebookgruppe, men er folk villige til å låne bort til fremmede da? Er litt redd for å spørre pga skepsisen blandt mange. Vi har dessverre ikke noe sted her lokalt som låner bort sykler, nermeste stedet blir 30 min unna, men de er ikke åpne imorgen på mandag. Hadde lærer kommet med dette litt før hadde det vært mye lettere å kanskje fått fikset noe 😔

Anonymkode: 6df7f...363

Du kan foreslå at du leier via hygglo.no. 

Da er sykkelen forsikret og du må identifisere deg.

Anonymkode: 32fa9...c47

Skrevet

Jeg ville bare stikke innom og si at selv om du er en av de med veldig dårlig råd, så tror jeg ikke den gjennomsnittlige barnefamilien nødvendigvis går å kjøper en ny sykkel sånn helt med en gang om en blir stjelt, tror det er mange som ikke har råd til det, og om de har det så venter vel folk flest på f.eks å få igjen på forsikringen uansett. Nå går det jo mot vinter også, det kan hende mange ville ventet på et godt salg eller rett og slett ventet til våren. (Btw. Politiet har gjerne sykkelauksjon en gang i året også, mange fine sykler der som de aldri fant eieren til). 

Jeg kjenner godt følelsen av å være fattig, men jeg har også oppdaget at mange ting jeg har følt skam for er ting som folk med penger ikke gjør likevel, eller de utsetter -av helt andre grunner. Opp med haka, du er en god mor! Det ordner seg! :)

Anonymkode: 7a09e...02e

• Liker 5
Skrevet

Hvor i Vestfold bor du Ts? Jeg bor i Åsgårdstrand. Du kan låne en 24 t sykkel av oss, om det ikke blir for lite.  Send meg PM isåfall. 

• Liker 1
Skrevet

De gangene vi har dratt på sykkeltur har vi spurt elevene i klassen om noen kan låne vekk en sykkel. Vi har alltid 1-2 elever i klassen uten sykkel. Flere elever har søsken på omtrent samme alder og dermed ekstra sykler å låne vekk. Snakk med læreren til sønnen din, så finner dere nok en løsning sammen :) 

Anonymkode: a640d...384

• Liker 1
Skrevet

Jeg skulle ha med meg elevene mine på sykkeltur en gang, som ung, nyutdannet lærer. To elever manglet sykkel. Og det jeg ikke visste var at jeg ikke kunne organisere sykkeltur uten å enten sørge for at alle hadde sykkel eller at jeg hadde klart et alternativ opplegg (som jeg ble fortalt jeg helst ikke burde gjøre fordi alle bør være sammen). Jeg fikset sykkel til de to som manglet og har aldri organisert sykkeltur igjen 😅 

Poenget mitt her er iallefall at det kan være lurt å snakke med læreren. Utrolig kjipt at sykkelen ble stjålet. Og det kunne ha skjedd hvem som helst, og ikke alle (uansett alene eller sammen) har mulighet til å skaffe en ny sykkel på kort tid, så ikke føl på det heller. 

Og så ville jeg meldt tyveriet til forsikringsselskapet om du er forsikret. 

Kanskje det finnes en BUA der du bor, som låner ut utstyr? 

Anonymkode: 6b397...541

• Liker 1
Skrevet

Sjekk om organisasjonen Hjelpende Hender finnes i din kommune. Søk de opp på Facebook asap, og spør dem. 

Sjekk også om din kommune har en byttegruppe på Facebook. Det har vår kommune, slik at man kan bytte ting i stedet for å kjøpe/selge brukte ting. Vårt gruppenavn der er Kommunenavns byttesirkel.

Anonymkode: 881e3...dc8

Skrevet

Jeg hadde også lagt ut en ærlig annonse om dette på Finn asap. ❤️  At du trenger å arve en sykkel.

Anonymkode: 881e3...dc8

• Liker 1
Skrevet

Får du ikke igjen på forsikring?

Anonymkode: be5ee...20e

Skrevet

Start en profil på onlyfans.com så får du råd til ny sykkel null komma niks

Anonymkode: 137f5...134

Skrevet

Her hvor jeg bor er det en facebookgruppe der folk hjelper hverandre med slikt. Det er ikke slik at du stigmatiseres når du spør der inne, vi bruker den alle sammen, uansett sivilstand og inntekt. Regner med det finnes slike grupper over hele Norge. I går var det noen som spurte om å få låne en vinkelsliper, det kan være noen som spør om andre har noen treplanker liggende som de ikke bruker, eller folk som gir bort småtteri som de ikke lenger bruker. Skiutstyr lånes ut i hytt og vær i vintersesongen, har jeg sett, og det er ikke slik at bare de med dårlig råd spør. Barn vokser fort, og plutselig trenger man noe, og da er slike grupper gull verdt. :) Lykke til

Anonymkode: 2ba42...b7f

Skrevet

Håper det ordner seg med sykkel for deg TS🙂. Kjenner jeg blir mektig irritert når skolene utgår fra at alle elever har ski, skøyter, sykkel osv tilgjengelig på kort varsel. Har tatt opp med mine barns skole flere ganger når de dagen før/få dager før, sender beskjed om at de må ha diverse utstyr for de skal på et eller annet. Alle barn har ikke alt av utstyr og endel foreldre har ikke råd til å skyndte seg å handle det de trenger. Selvsagt finnes det Finn.no, Facebookgrupper m.m, men det skulle være unødvendig som foreldre å stresse for å få tak i utstyr fordi at skolen ikke klarer planlegge i god tid😠

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...