Gå til innhold

Sykkel til sønn stjelt, sykkeldag på skolen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min sin sykkel ble stjelt for noen uker siden, selvom den ikke sto synlig ved veien og den var også låst fast til rekkverk bak på verandaen. Jeg er alenemor og er nok det som beregnes som fattig. Jeg hadde tenkt å spare til ny sykkel frem til jul til han, men nå fikk vi melding fra lærer at de skal ha sykkelturdag på tirsdag på skolen. Ikke har jeg råd til ny sykkel nå, og ikke kjenner jeg noen som har sykkel å låne bort. Hva gjør jeg? Redd jeg må melde han syk den dagen, for skolen har ingen sykler å låne bort heller og han kan ikke gå alene mens alle andre sykler fra han. Blir så lei meg.

Anonymkode: 6df7f...363

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prat med læreren. 

Anonymkode: c2c84...83c

• Liker 8
Skrevet

Da legger du ut i lokal gruppe på FB om å låne sykkel

Anonymkode: 2eb78...f3f

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sønnen min sin sykkel ble stjelt for noen uker siden, selvom den ikke sto synlig ved veien og den var også låst fast til rekkverk bak på verandaen. Jeg er alenemor og er nok det som beregnes som fattig. Jeg hadde tenkt å spare til ny sykkel frem til jul til han, men nå fikk vi melding fra lærer at de skal ha sykkelturdag på tirsdag på skolen. Ikke har jeg råd til ny sykkel nå, og ikke kjenner jeg noen som har sykkel å låne bort. Hva gjør jeg? Redd jeg må melde han syk den dagen, for skolen har ingen sykler å låne bort heller og han kan ikke gå alene mens alle andre sykler fra han. Blir så lei meg.

Du må si som det er til skolen, han har ikke sykkel. Da må de enten avlyse hele turen eller finne en annen løsning. Er man ikke syk kan man ikke «melde ungen syk». 

Anonymkode: 03d6f...e9c

• Liker 6
Skrevet

Skolen kan ikke forlange at alle skal ha sykkel. Skal de ha sykkeldag må de låne bort. 

Anonymkode: 8af5d...f5e

• Liker 14
Skrevet

Skolen kan ikke bare anta at alle har sykler og kreve at man skal ha det med på skolen. Da kan de prøve å skaffe en lånesykkel av noen. De skal legge til rette for at alle får delta

• Liker 8
Skrevet

Grunnen til at jeg vet at skolen ikke låner bort sykkler er fordi i fjor så manglet en annen gutt i klassen sykkel til en tur fortalte sønnen min den gangen, og han fortalte at den gutten hadde blitt igjen på skolen og måtte gjøre andre ting alene. 

Jeg var inne på tanken om å spørre om noen ville være så snille å låne bort til oss på en lokal Facebookgruppe, men er folk villige til å låne bort til fremmede da? Er litt redd for å spørre pga skepsisen blandt mange. Vi har dessverre ikke noe sted her lokalt som låner bort sykler, nermeste stedet blir 30 min unna, men de er ikke åpne imorgen på mandag. Hadde lærer kommet med dette litt før hadde det vært mye lettere å kanskje fått fikset noe 😔

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Grunnen til at jeg vet at skolen ikke låner bort sykkler er fordi i fjor så manglet en annen gutt i klassen sykkel til en tur fortalte sønnen min den gangen, og han fortalte at den gutten hadde blitt igjen på skolen og måtte gjøre andre ting alene. 

Jeg var inne på tanken om å spørre om noen ville være så snille å låne bort til oss på en lokal Facebookgruppe, men er folk villige til å låne bort til fremmede da? Er litt redd for å spørre pga skepsisen blandt mange. Vi har dessverre ikke noe sted her lokalt som låner bort sykler, nermeste stedet blir 30 min unna, men de er ikke åpne imorgen på mandag. Hadde lærer kommet med dette litt før hadde det vært mye lettere å kanskje fått fikset noe 😔

folk er villig til å låne bort. forklar situasjonen din. mest sannsynlgi skal du ikke se bort ifra at du får en sykkel av noen. Folk gir bort i hytt å pine

Anonymkode: d784f...b06

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det ville jeg tatt opp på foreldremøte, ingen foreldre burde godta det enten de har sykler eller ikke.

Anonymkode: 8af5d...f5e

• Liker 11
Skrevet

Her kan du gjøre masse og flere av mine forslag er allerede nevnt før her. Spør på klassens facebookgruppe, spør på lokal facebookgruppe, ring kommunen og hør om de låner ut utstyr, sjekk finn og se om de har billige sykler i nærheten eller sjekk kjøp og salg-grupper om de har billige sykler. Brukte sykler koster ikke masse penger, og det er ofte mye sykkel igjen når de er vokst ut av. 

Om ingenting av dette gir frukter så kan du sende en mail til lærer og forklare situasjonen, og høre om læreren har noen forslag til veien videre. 

Lykke til! 

Anonymkode: e26a5...e2e

• Liker 3
Skrevet

Jeg er lærer. Da vi av ulike grunner har hatt elever som ikke kan sykle på sykkeltur, har de enten vært hjemme, eller så har foreldre kjørt. Men da må du jo være ledig den dagen. Noen ganger har også en lærer kjørt. 

Har du kontaktet skolen og hørt om de har forslag til løsning? 

Anonymkode: 1c277...db9

• Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Har du meldt ifra til forsikringsselskapet?  

Ville også lagt ut annonse på Facebook om at noen stjal barnets sykkel og om noen kan låne dere en til sykkeldagen. 

Skrevet

Kjøp brukt sykkel da 

Anonymkode: 31b26...13e

Skrevet

Bor du i nærheten av Kristiansand kan du låne sykkel av oss :) 

Anonymkode: 70dcb...190

• Liker 3
Skrevet

Legg ut på facebook, jeg hadde gladelig lånt bort sykkel til deg og det er jeg nok ikke alene om. :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har lagt ut på Facebook nå for noen timer siden, men foreløpig ingen respons. Krysser fingrene 😊

• Liker 2
Skrevet

Hvor bor dere og hvor gammel er barnet? Vi har noen sykler i hus som gjerne lånes bort

Anonymkode: 89830...6ba

• Liker 3
Skrevet

Om du spør utlånssentralen som er 30 min unna deg, kan det godt hende dei har muligheit å låne ut sykkel i morgon sjølv om dei ikkje har ope. Send dei ei melding og forklar situasjonen. Det er iallfall tilfelle på den lokale her (men den har open i morgon, så det er nok ikkje den som er nærast deg då). 

Anonymkode: 62d35...201

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor bor dere og hvor gammel er barnet? Vi har noen sykler i hus som gjerne lånes bort

Anonymkode: 89830...6ba

Vi bor i Vestfold. Han er 12 år 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...