AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #1 Skrevet 11. oktober 2020 har alltid hatt lyst på to tette å kjenner jeg har ett sterkt ønske om å bli gravid igjen. er dog litt usikker på om jeg vet hva jeg begir meg ut på! ønsker å høre erfaringene til dere som har to tette barn, IKKE dere som aldri kunne tenkt det selv. eventuelt fordelene og ulempene med to tette? nå jobber mannen min offshore, så 2 av 6 uker vil jeg være alene. Anonymkode: 1a418...a59
Prelunia Skrevet 11. oktober 2020 #2 Skrevet 11. oktober 2020 Nei, vi angrer på at vi ikke startet før.. Vi startet da han var 9 mnd ,men mistet. Nå er han 12 mnd og vi håper det klaffer. Vi vil egentlig ha under to år mellom.. Kjør på sier jeg ❤
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #3 Skrevet 11. oktober 2020 Galskap hvis du har alderen på din side. er du 35+. , så kjør på! Anonymkode: f2f2a...926
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #4 Skrevet 11. oktober 2020 Vi har 13 mnd mellom våre, men klarte også å legge til rette for at vi begge var hjemme (med noe hjemmekontor) i nesten et år. Ville aldri vært alene og i verste fall måtte amme 2 timer i strekk med en ettåring som hylte etter oppmerksomhet ved siden av meg.. Anonymkode: 24b05...54b
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #5 Skrevet 11. oktober 2020 Vi har to tette, 18 mnd i mellom. Fant ut veldig tidlig etter nr 1 at vi ville ha en til. Ikke angret et sekund. De har kjempestor glede av hverandre og vi er en lykkelig familie! Anonymkode: 59e07...5bf
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #6 Skrevet 11. oktober 2020 17,5mnd mellom våre. Syns det var sykt tøft i starten - slutte å amme fordi det var vondt i svangerskapet, sleit med å løfte største pga bekkenløsning. Så alene med begge i ca 4 med, fra minste var 1 mnd. Vanskelig å gi begge det de trengte, sov aldri samtidig og det føltes ut som livet besto av bæsjebleier og søvnmangel. Men nå er de 3 og 4,5 år og verdens beste venner. Passer på hverandre og liker de samme tingene. Nå er det herlig 😊 Anonymkode: d676b...f03
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #8 Skrevet 11. oktober 2020 11 mnd mellom alle mine 4 😁 Det går kjempe fint 🥰 Anonymkode: 34130...b00 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #9 Skrevet 11. oktober 2020 Vi har 15 mnd mellom våre. Skulle vært 17 mnd, men lillesøster ble prematur. Det er ikke noe jeg anbefaler, ettersom Det betydde bl.a over en måned på sykehus med en liten ettåring hjemme... Men nå er de 2 og 3 og har så mye glede av hverandre Anonymkode: be6fc...84e
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #10 Skrevet 11. oktober 2020 Å få to tette er fint. Blir fort ferdig med baby og småbarnstid og ikke minst at barna kan leke mye sammen. Det er ca 2,5 år mellom mine. De har hengt mye sammen opp igjennom og har et nokså sterkt bånd, selv om de selvsagt også krangler og blir uvenner. Anonymkode: 245bf...bb6
Slitenmamma Skrevet 11. oktober 2020 #11 Skrevet 11. oktober 2020 Kan jeg spørre dere med to tette som første og andre barn. Føler dere at dere kan gi barn nr 1 den oppmerksomheten det "fortjener" , at dere henger med på alle milepælene som dere foreldre heller ikke har vært med på før? Det er nemlig min grunn til å ikke få to tette, det å kunne nyte alle de milepælene/første gangs opplevelser for både oss og ungen. Er nok sikkert bare reinspikka galskap fra min side å tenke at man går glipp av mye med å få to tette! 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #12 Skrevet 11. oktober 2020 3 timer siden, Slitenmamma skrev: Kan jeg spørre dere med to tette som første og andre barn. Føler dere at dere kan gi barn nr 1 den oppmerksomheten det "fortjener" , at dere henger med på alle milepælene som dere foreldre heller ikke har vært med på før? Det er nemlig min grunn til å ikke få to tette, det å kunne nyte alle de milepælene/første gangs opplevelser for både oss og ungen. Er nok sikkert bare reinspikka galskap fra min side å tenke at man går glipp av mye med å få to tette! Jeg skjønner hva du mener, tror jeg. Det er 20 mnd. mellom våre, vi begynte å prøve igjen raskt pga. fruktbarhetsproblemer og at det kanskje var da vi hadde sjansen til å få en til. Det er faktisk noe jeg har følt litt på, selv om våre ikke er veldig tette. På den ene siden skulle jeg gjerne hatt roen til å nyte det første året med lillesøster på samme måte som jeg kunne med storesøster. Altså, jeg opplevde at jeg kunne nyte milepælene med første, men at det var så travelt med nr. to at tiden bare har gått uten at jeg henger helt med. Så kom jo korona midt oppi alt også da, og jeg er som TS, en del alene med barna pga. mannens skiftjobb. Selv om det blir mindre tid til å nyte baby- og småbarnstid (vi har to rolige barn, så tiden er veldig fin for meg), så har vi mulighet til å nyte relasjonen som vokser fram mellom søsknene. Jeg syns det er virkelig nydelig det også. Til TS, så skjønner jeg deg godt. Jeg tror jeg ville ønsket å vente litt mer enn 6 mnd. siden mannen din jobber som han gjør. Det kan gå veldig fint, men det kan jo også bli tøft med et veldig lite storesøsken som trenger deg mye samtidig som babyen gjør det. Dårlig samvittighet fordi det kjentes som jeg ikke var i stand til å gi begge alt de trengte samtidig var den store utfordringen for meg de første månedene. Nå i ettertid er jeg trygg på at de egentlig hadde det bra og fikk tilstrekkelig omsorg begge to, altså. Men jeg kjenner jeg er litt glad for at de ikke ble enda tettere, og vi har to som sover ganske greit og ikke har noen spesielle plager. Anonymkode: 18cd2...27c 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #13 Skrevet 11. oktober 2020 16 mnd mellom mine to eldste. Angret vel litt da jeg ble gravid og jentungen hadde begynt å komme seg frem, ta på alt, den fasen hvor man må passe på absolutt hele tiden. Men har vært kjempeglad for det ellers. De to har et veldig sterkt bånd, selv om det også har vært mye krangling. Den største fordelen må jeg si er at man blir ferdig med småbarnsperioden. Dog fikk vi en til 5 år etter nr 2 ble født så da var det på’n igjen😅 Anonymkode: 1f263...191
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #14 Skrevet 11. oktober 2020 Fikk barn nr 2 , 1 år og 8 mnd etter den første . Det ble veldig tungt for meg da far ikke hjalp til med barna eller annet i huset . Konstant mangel på søvn i to år og slet helt helt ut Anonymkode: fb1a4...fa3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå