AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #1 Skrevet 11. oktober 2020 Jeg begynte 1 aug i et årsvikariat ved en barnehage, dette er nå mitt 3 år i vikariater rundt om i barnehager (er utdannet førskolelærer), men bor i Bergen hvor det til tider er lite faste stillinger i kommunen. Nå har det seg slik at jeg har fått tilbud om en fast stilling en annen plass, tenker dere det er fælt å skulle slutte etter så kort tid? Noen med erfaringer? jeg er på et punkt i livet (etablering, barn osv) hvor fast stilling selvfølgelig står høyt hos meg. Så har vanskeligheter med å rettferdiggjøre det å skulle fortsette i et vikariat. noen med erfaringer i vikarstilling angående oppsigelsestid osv? Har ikke signert noe kontrakt enda, så usikker på formalitetene. Erfaringer tas mot med takk! Anonymkode: ef576...eaf
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #3 Skrevet 11. oktober 2020 Helt innafor i den situasjonen. Klart du tar den faste. Du har sannsynligvis en måneds oppsigelsestid fra den 1. i kommende måned. Anonymkode: d7e78...911 10
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #4 Skrevet 11. oktober 2020 Ta den faste jobben! Anonymkode: 28e1b...a31 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #5 Skrevet 11. oktober 2020 Ta den faste jobben! Selv var jeg ferdig utdannet barnehagelærer i fjor og måtte ta jobb 1 time unna her jeg bor for å få noe fast. Når jeg har fått litt mer erfaring håper jeg på fast jobb i nærheten av der jeg bor. Anonymkode: d51b6...cd3 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #6 Skrevet 11. oktober 2020 TS takk for svar! godt å høre at det er innafor å skifte så fort når det er fast. Er det noen som vet noe om oppsigelsestid i prøveperioden? Er ganske sikker på at jeg faktisk har 6(?!) mnd prøvetid i denne kommunen. Noen med erfaringer? Anonymkode: ef576...eaf
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #7 Skrevet 11. oktober 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS takk for svar! godt å høre at det er innafor å skifte så fort når det er fast. Er det noen som vet noe om oppsigelsestid i prøveperioden? Er ganske sikker på at jeg faktisk har 6(?!) mnd prøvetid i denne kommunen. Noen med erfaringer? Anonymkode: ef576...eaf Det er helt innafor, og noe arbeidsgivere må regne med når de ansetter folk i vikariater. Oppsigelsestid i prøveperioden er bare 14 dager, med mindre noe annet er avtalt. https://advokat.no/kompetanseomraader/arbeidsrett/arbeidskontrakter/provetid/ Anonymkode: 28e1b...a31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå