Gå til innhold

Synes det er ekkelt når baby beveger seg - noen andre som synes det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Misforstå meg rett - jeg er veldig glad for at baby sparker og at det er liv der inne, MEN

Det er så sykt ekkelt! Første gang jeg kjente det fikk kroppen et skikkelig adrenalinkick. Og jeg får grøssninger nå. Er 19 uker på vei, førstegangs. 

Har bare lest og hørt om folk som synes det er så ekstremt koselig, er dette noe man må vende seg til? 

Altså JEG, psykisk, så synes jeg det er stas, men kroppen min reagerer annerledes. Kjennes ut som en feit ål som spreller der inne eller smyger seg rundt. 

Altså det er skikkelig ekkelt! Noen andre som har hatt det eller har det slik?

Anonymkode: 2902c...ab2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt som fra filmen Aliens.....😅 

Anonymkode: 81f1c...771

• Liker 4
Skrevet

Jeg ble ganske redd og forskrekket de første gangene det ble skikkelig spark rundt uke 20. Husker jeg begynte å skrike og hoppet opp av sofaen!  Kan fortsatt syns det er veldig veldig rart å tenke på nå.. så ja., Syns ikke alltid det er like koselig nei 😛

Anonymkode: 96b6d...398

Skrevet

Får noen ganger sånn ekkel følelse som minner om angst i mageregionen.. Får nesten ikke puste. Men aner ikke hva d er.. Er i uke 20 

Anonymkode: 5fb33...1f9

Skrevet

Husker jeg syntes det var flaut i tilfelle andre så det, da jeg satt i et møte. Plutselig kommer en fot opp og skvulper magen liksom. 

Anonymkode: 3333a...374

Skrevet

Jeg syns ikke det var ubehagelig eller ekkelt så tidlig, jeg syns bare det var fascinerende. I siste trimester kan derimot bevegelser fra barnet gjøre vondt og være ubehagelige, så nå, med noen dager igjen til termin, digger jeg ikke akkurat bevegelsene. Det er selvsagt betryggende at babyen beveger seg og har det bra, men h*n presser på både tarmer, blære, ribben, bekken osv. 

Anonymkode: 32868...23a

Skrevet

Haha helt enig, jeg syns det var ekkelt og rart.

Anonymkode: 4c3cb...fe5

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får noen ganger sånn ekkel følelse som minner om angst i mageregionen.. Får nesten ikke puste. Men aner ikke hva d er.. Er i uke 20 

Anonymkode: 5fb33...1f9

Det du beskriver er sannsynligvis kynnere. De kan "ta pusten fra deg" på en måte og strammer i mageregionen, litt som at det knyter seg i magen. 

Anonymkode: 51af8...02e

Skrevet

De aller fleste gangene babyen rørte på seg i magen, var hyggelig, betryggende og fint å vite at det sto bra til der inne.

MEN det var én gang..... jeg var på vei til jobb om morgenen, var ganske langt på vei, så barnet var nok stort. En gang rundt 7 mnd på vei tror jeg. Jeg sto i rulletrappen på vei opp fra perrongen, og akkurat da jeg sto der med hånden på gelenderet i rulletrappen, bestemte barnet seg for å SNU SEG 180 grader. Helt rundt!

Jeg var en ganske liten og tynn jente, 160 cm og tynn som en pipestilk, så da babyen begynte å vri og vende på seg i magen, bare bølget og og buktet hele magen seg. Jeg ble rett og slett uvel, kvalm. Da jeg kom opp på toppen av rulletrappen, sjanglet jeg bort til nærmeste vegg, lente meg fremover så magen "hang" i luften og støttet meg mot veggen med ene hånden, og holdt over magen med den andre. Folk stoppet bekymret over at denne høygravide kvinnen sto krøket sammen og holdt seg på magen, men jeg kunne jo berolige folk med at jeg ikke hadde smerter eller var syk.

Det var bare "sykt" ubehagelig å kjenne den store babyen snu seg helt rundt. Fra å ha hodet opp mot ribbeina mine, snudde den seg nå med føttene opp og hodet ned i bekkenet.

Jeg fødte forøvrig en måneds tid seinere, etter 8 måneders svangerskap. Er kanskje normalt at babyer snur seg noen uker før de "vet" at de skal fødes? Aner ikke lenger, men det var iallefall en følelse jeg aldri har kjent siden - et lite menneske som vrir og bukter seg rundt innvollene dine inne i deg! 😆

• Liker 1
Skrevet

Bare vent til du er 30+ uker.. DA er det ekkelt. Da er hele magen fylt opp med det som føles som en blekksprut. Her sparker baby i begge lyskene og begge ribbeina samtidig. Når jeg ligger på siden og sover, kjennes det ut som om hun skal krype under meg, og bak på ryggen min. 

Er skikkelig ekkelt ja, selv om det er fint også. 

Anonymkode: 55a4b...753

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt som fra filmen Aliens.....😅 

Anonymkode: 81f1c...771

Det er akkurat det jeg også tenker/pleier å si.😆

Anonymkode: afdd3...dc6

Skrevet

Bare vent til du er 38 uker på vei, da snakker vi alien. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg vendte meg aldri til det.. var som deg lettet for at jeg kjente liv, men opplevde det som en ål som hadde det trangt 😂 Hadde ikke noe forhold til babyen før hun kom ut, men da ble jeg bergtatt fra første sekund ❤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...