Gå til innhold

Hender det du baker uten noen anledning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baker du kake noen gang uten at noe skal feires, men eks bare for å ha et stykke etter middag eller sønadagskaffen?

Hvis ja, hva baker du?😀

Anonymkode: 755d7...b6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, aldri kaketing. Kun brød til meg selv. 

Skrevet

Ja jeg baker dersom jeg har lyst og fryser ned restene. Baker gjerne kanelsnurrer, gulrotkake, kanelkake eller krydderkake. Alt som er enkelt. 

Anonymkode: 322b3...c2b

• Liker 3
Skrevet

Ja, kanelsnurrer, boller med vaniljekrem, bananbrød, sitron og valmuefrøbrød, eplekake, brownies, scones, dette fryses ned :) Ellers er jeg glad i smuldrepai med sesongens bær eller frukt på f.eks. søndager 

Anonymkode: aa0b9...e29

• Liker 2
Skrevet

Absolutt. Men sjelden kake - helst muffins eller boller. Fryser det meste, så er det enkelt å ta opp litt til kaffen eller lignende. Samt litt mer håndterlige porsjonsstørrelser.

Anonymkode: 0a0b2...04e

• Liker 1
Skrevet

Yep. Baker kanelknuter og pistasjsnurrer akkurat nå. Det som ikke blir spist av meg og samboeren fryser jeg ned til senere :)

Skrevet
16 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Nei, aldri kaketing. Kun brød til meg selv. 

Fordi du ikke spiser søtt, eller fordi du heler kjøper noe annet godis å spise?:)

Skrevet

Ja.. forrige uke lagde jeg gulerotkake til helgekosen, igår bakte jeg eplekake. Lager også boller og scones av og til:)

• Liker 1
Gjest TheCatLady
Skrevet

Ja, det blir ofte gjærbakst da. Gjerne boller, kanelboller, sjokoladesnurrer eller noe sånt. Eller en kake. Om jeg er alene så prøver jeg å lage noe som holder seg litt eller som jeg kan fryse ned :)

Skrevet

Hender seg jeg baker kanelsnurrer, blåbærmuffins osv bare for å putte i fryseren. Veldig kjekt å kunne ta opp noe når man får besøk ☺️

Anonymkode: b31dd...6d5

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hender seg jeg baker kanelsnurrer, blåbærmuffins osv bare for å putte i fryseren. Veldig kjekt å kunne ta opp noe når man får besøk ☺️

Anonymkode: b31dd...6d5

Wops ble anonym 😛 

Skrevet

Det hender ja. Eplekake, smuldrepai (ikke så mye baking), gulrotkake, boller og lignende i den gata, sjokoladekake.

Anonymkode: 57acb...86d

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Baker du kake noen gang uten at noe skal feires, men eks bare for å ha et stykke etter middag eller sønadagskaffen?

Hvis ja, hva baker du?😀

Har aldri bakt en kake. Men bakte kanel i svingen her tidligere. Ble helt tilfeldig på «kanelbollens dag» da 😂 men ble inspirert av en oppskrift jeg hadde sett en uke eller noe i forveien 😄

Hender jeg lager muffins ol. også om jeg har lyst på, men har aldri bakt en hel kake til meg selv 😅

Skrevet

Nei aldri😅 

Jeg lager kake/muffins når det er bursdag i hus. Men aldri gjærbakst. 

Anonymkode: 42587...bfd

Skrevet

Eplekake og bananbrød, ofte for å få brukt opp nettopp epler og bananer istedet for å kaste. Så prøver jeg å lage det litt sunnere så jeg kan spise med litt bedre samvittighet. (Lite sukker, grovere mel). 

Skrevet (endret)

Ja, baker nok ganske mye til tider. Synes baking er så beroligende så det hjelper mye på psyken:) 

Baker mye gjærbakst, gjerne kanelsnurrer og boller og en del kaker og terter. Det meste fryses ned og brukes til helgekos og til å ha med på tur, og jeg leverer en del til min morfar som setter stor pris på litt til kaffen etter han ble enkemann:) Samt til min mor og samboeren hennes, og min egen samboer er veldig glad i all slags bakst

Baker også grovere ting og litt mer hverdagsbakst som brød, grove rundstykker, havremuffins osv

Endret av Thjelp
  • Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, Ariana807 skrev:

Har aldri bakt en kake. Men bakte kanel i svingen her tidligere. Ble helt tilfeldig på «kanelbollens dag» da 😂 men ble inspirert av en oppskrift jeg hadde sett en uke eller noe i forveien 😄

Hender jeg lager muffins ol. også om jeg har lyst på, men har aldri bakt en hel kake til meg selv 😅

Man baker jo ofte for å fryse ned og ta opp et sykke i helgen fremfor å kjøpe sjokolade, potetgull etc. Ikke for å kaste seg over hele kaka med en gang😂

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man baker jo ofte for å fryse ned og ta opp et sykke i helgen fremfor å kjøpe sjokolade, potetgull etc. Ikke for å kaste seg over hele kaka med en gang😂

Har ikke plass i fryseren 😅 bor i liten leilighet med veldig liten fryser, som alltid er stapp full 😅

Skrevet

Nei... barna mine er litt frustrert der. Når jeg først baker noe, så er det alltid til en eller annen dugnad. 

Skrevet

Absolutt. Jeg er glad i å bake og baker gjerne boller, kanelsnurrer, kardemommeruller og diverse kaker. Jeg er veldig glad i eplekake, så det baker jeg også innimellom. Spiser litt og fryser resten.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...