AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #1 Skrevet 11. oktober 2020 Baker du kake noen gang uten at noe skal feires, men eks bare for å ha et stykke etter middag eller sønadagskaffen? Hvis ja, hva baker du?😀 Anonymkode: 755d7...b6d
Hoppetaujenta Skrevet 11. oktober 2020 #2 Skrevet 11. oktober 2020 Nei, aldri kaketing. Kun brød til meg selv.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #3 Skrevet 11. oktober 2020 Ja jeg baker dersom jeg har lyst og fryser ned restene. Baker gjerne kanelsnurrer, gulrotkake, kanelkake eller krydderkake. Alt som er enkelt. Anonymkode: 322b3...c2b 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #4 Skrevet 11. oktober 2020 Ja, kanelsnurrer, boller med vaniljekrem, bananbrød, sitron og valmuefrøbrød, eplekake, brownies, scones, dette fryses ned Ellers er jeg glad i smuldrepai med sesongens bær eller frukt på f.eks. søndager Anonymkode: aa0b9...e29 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #5 Skrevet 11. oktober 2020 Absolutt. Men sjelden kake - helst muffins eller boller. Fryser det meste, så er det enkelt å ta opp litt til kaffen eller lignende. Samt litt mer håndterlige porsjonsstørrelser. Anonymkode: 0a0b2...04e 1
Gjest Koya Skrevet 11. oktober 2020 #6 Skrevet 11. oktober 2020 Yep. Baker kanelknuter og pistasjsnurrer akkurat nå. Det som ikke blir spist av meg og samboeren fryser jeg ned til senere
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #7 Skrevet 11. oktober 2020 16 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Nei, aldri kaketing. Kun brød til meg selv. Fordi du ikke spiser søtt, eller fordi du heler kjøper noe annet godis å spise?:) Anonymkode: 755d7...b6d
AnonymBrukern Skrevet 11. oktober 2020 #8 Skrevet 11. oktober 2020 Ja.. forrige uke lagde jeg gulerotkake til helgekosen, igår bakte jeg eplekake. Lager også boller og scones av og til:) 1
Gjest TheCatLady Skrevet 11. oktober 2020 #9 Skrevet 11. oktober 2020 Ja, det blir ofte gjærbakst da. Gjerne boller, kanelboller, sjokoladesnurrer eller noe sånt. Eller en kake. Om jeg er alene så prøver jeg å lage noe som holder seg litt eller som jeg kan fryse ned
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #10 Skrevet 11. oktober 2020 Hender seg jeg baker kanelsnurrer, blåbærmuffins osv bare for å putte i fryseren. Veldig kjekt å kunne ta opp noe når man får besøk ☺️ Anonymkode: b31dd...6d5
Kittyfox Skrevet 11. oktober 2020 #11 Skrevet 11. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hender seg jeg baker kanelsnurrer, blåbærmuffins osv bare for å putte i fryseren. Veldig kjekt å kunne ta opp noe når man får besøk ☺️ Anonymkode: b31dd...6d5 Wops ble anonym 😛
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #12 Skrevet 11. oktober 2020 Det hender ja. Eplekake, smuldrepai (ikke så mye baking), gulrotkake, boller og lignende i den gata, sjokoladekake. Anonymkode: 57acb...86d
Ariana807 Skrevet 11. oktober 2020 #13 Skrevet 11. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Baker du kake noen gang uten at noe skal feires, men eks bare for å ha et stykke etter middag eller sønadagskaffen? Hvis ja, hva baker du?😀 Anonymkode: 755d7...b6d Har aldri bakt en kake. Men bakte kanel i svingen her tidligere. Ble helt tilfeldig på «kanelbollens dag» da 😂 men ble inspirert av en oppskrift jeg hadde sett en uke eller noe i forveien 😄 Hender jeg lager muffins ol. også om jeg har lyst på, men har aldri bakt en hel kake til meg selv 😅
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #14 Skrevet 11. oktober 2020 Nei aldri😅 Jeg lager kake/muffins når det er bursdag i hus. Men aldri gjærbakst. Anonymkode: 42587...bfd
Meadow Skrevet 11. oktober 2020 #15 Skrevet 11. oktober 2020 Eplekake og bananbrød, ofte for å få brukt opp nettopp epler og bananer istedet for å kaste. Så prøver jeg å lage det litt sunnere så jeg kan spise med litt bedre samvittighet. (Lite sukker, grovere mel).
Thjelp Skrevet 11. oktober 2020 #16 Skrevet 11. oktober 2020 (endret) Ja, baker nok ganske mye til tider. Synes baking er så beroligende så det hjelper mye på psyken:) Baker mye gjærbakst, gjerne kanelsnurrer og boller og en del kaker og terter. Det meste fryses ned og brukes til helgekos og til å ha med på tur, og jeg leverer en del til min morfar som setter stor pris på litt til kaffen etter han ble enkemann:) Samt til min mor og samboeren hennes, og min egen samboer er veldig glad i all slags bakst Baker også grovere ting og litt mer hverdagsbakst som brød, grove rundstykker, havremuffins osv Endret 11. oktober 2020 av Thjelp 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #17 Skrevet 11. oktober 2020 23 minutter siden, Ariana807 skrev: Har aldri bakt en kake. Men bakte kanel i svingen her tidligere. Ble helt tilfeldig på «kanelbollens dag» da 😂 men ble inspirert av en oppskrift jeg hadde sett en uke eller noe i forveien 😄 Hender jeg lager muffins ol. også om jeg har lyst på, men har aldri bakt en hel kake til meg selv 😅 Man baker jo ofte for å fryse ned og ta opp et sykke i helgen fremfor å kjøpe sjokolade, potetgull etc. Ikke for å kaste seg over hele kaka med en gang😂 Anonymkode: 755d7...b6d
Ariana807 Skrevet 11. oktober 2020 #18 Skrevet 11. oktober 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man baker jo ofte for å fryse ned og ta opp et sykke i helgen fremfor å kjøpe sjokolade, potetgull etc. Ikke for å kaste seg over hele kaka med en gang😂 Anonymkode: 755d7...b6d Har ikke plass i fryseren 😅 bor i liten leilighet med veldig liten fryser, som alltid er stapp full 😅
Snabeltann Skrevet 11. oktober 2020 #19 Skrevet 11. oktober 2020 Nei... barna mine er litt frustrert der. Når jeg først baker noe, så er det alltid til en eller annen dugnad.
Brunhilde Skrevet 11. oktober 2020 #20 Skrevet 11. oktober 2020 Absolutt. Jeg er glad i å bake og baker gjerne boller, kanelsnurrer, kardemommeruller og diverse kaker. Jeg er veldig glad i eplekake, så det baker jeg også innimellom. Spiser litt og fryser resten. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå