Gå til innhold

Priser hos dyrlegen?

Anbefalte innlegg

Gjest Spacegirl
Skrevet

Er det noen her som vet ca. priser hos dyrlegen? Det er 2-3 måneder til jeg skal dit, men med min trange økonomi så må det planlegges litt ;) . Har ikke lyst til å oppleve at pengene ikke strekker til når den tid kommer...

Det som skal gjøres hos dyrlegen er:

Id-merking av 2 katter

Vaksinering av 2 katter (den ene vaksineres for første gang, den andre revaksineres)

Sterilisering av hunnkatt

Og er det noen som vet om det går ann å gjøre alt dette i løpet av et besøk, eller bør det deles opp? Det er laangt å reise til dyrlegen, og jeg har ikke bil så det er litt kronglete å få til flere turer :forvirret: ...

Og noe litt på siden: Er det noen som vet hvordan det fungerer å forsikre kjæledyr? Er det mulig å forsikre 2 katter slik at hvis det skulle skje noe uforutsett så vil jeg få dekket evnt. store dyrlegeregninger? Jeg er så redd for at noe skal skje og så vil jeg ikke ha råd til dyrlege :tristbla: . For det kan jo fort bli svindyrt. I dag ble lillepusen tråkket på av en ku, og nå går hun og halter. Foten er heldigvis bare forstuet, men om den hadde brukket så hadde vel røntgen, gipsing eller hva de nå gjør blitt skrekkelig dyrt. Så jeg vil helst forsikre meg på en eller annen måte...

Gjest Violetta
Skrevet

Det går fint an å forsikre dyr, flere forsikringsselskaper gjør det. Har også vært tråder her inne om før.

Når det gjelder priser hos veterinær ville jeg ringt og hørt med dem. Kanskje du får en pakkeløsning siden du skal kjøpe flere tjenester der? :)

Gjest Gjest
Skrevet

Sterilisering av hunnkatt ligger iallefall på 800-1000kr, men har sett at de av og til har "pakketilbud" på vaksinering og sterilisering av katt, så kanskje du er heldig.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Det lønner seg å gjøre alt på en gang, da får du som regel også en del i rabatt. Du bør også ringe rundt til flere og skjekke om det er forskjell i pris. På sterilisering + øremerking har jeg fått foreslått alt fra 1400,- til 2500,- hos ulike vetrinærer. Til høsten har også mange steder ekstra kampanjer på sterilisering, så da kan du få det enda billigere.

Ca priser ut fra mine erfaringer:

Id-merking av 2 katter - øretatovering ca 250,- for en katt, noe rabatt for katt nummer 2

Vaksinering av 2 katter - samme som ID-merking.

Sterilisering av hunnkatt - fra 800,- til 1500,-

Skrevet

hvor er det du skal?

hva heter dyreklinikken?

kansje jeg kan finne en link med noen prisliste på :sjenert:

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Det vil nok lønne seg å ta en liten ringerunde til dyrleger i området og sjekke pris før du bestiller time. Jeg har fått meg ny katt nå og skal til dyrlege for vaksine og kloklipp med den. En kjapp ringerunde viser at prisene spriker fra snaut 400 til over 700. Dette er i Oslo, men jeg vil tro at prisene varierer andre steder også.

Gjest Violetta
Skrevet
Det vil nok lønne seg å ta en liten ringerunde til dyrleger i området og sjekke pris før du bestiller time. Jeg har fått meg ny katt nå og skal til dyrlege for vaksine og kloklipp med den. En kjapp ringerunde viser at prisene spriker fra  snaut 400 til over 700. Dette er i Oslo, men jeg vil tro at prisene varierer andre steder også.

Utenfor tråden javel, men klipper man virkelig klørne på katter? :overrasket:

Gjest Dalwhinnie
Skrevet
Utenfor tråden javel, men klipper man virkelig klørne på katter? :overrasket:

Kun på innekatter som ikke kvesser klørne selv. Hvis ikke blir de for lange og fliser seg. Klørne klippes selvfølgelig ikke helt bort, hvis det var det du tenkte på. Bare som en erstatning for den kvessingen de ville ha gjort naturlig mot trær, klorebrett etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...