Gå til innhold

Hjelp med å tolke en eggløsningstest som graviditetstest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har hatt uvanlige (til å være meg): ømme bryst, sterk luktesans, trøtt (men jobber mye og sover lite så det er nok mer det), igår var jeg så FY kvalm når jeg skulle legge meg og hadde voksesmerter i hele kroppen. Forventer mens om 2-3 dager men har ikke de typiske menssmertene som alltid dukker opp noen dager i forveien.

Kjenner det "drar" litt der nede, men igjen..ulikt typiske menssmerter for meg. Har KVISER I HELE ANSIKTET (jeg har så og si aldri kviser..kanskje en som dukker opp nå og da i forhold til mens..men jeg snakker under øyet, en rundt nesen, 2 i  pannen og på haken...kjæresten min kommenterte det til og med (på en fin måte). Jeg tok en graviditets (tidlig) test igår og den var blenda hvit. Men etter kvalmen i natt tok jeg denne ene EL testen..som ser slik ut:

1) Hvor lenge kan man egentlig lese av slike strimler? Tror det gikk ti min, glemte at jeg hadde tatt testen...

2) denne er jo ikke positiv, men de siste dagen har jeg ikke hatt antydning til strek engang-venter jo mensen om 2-3 dager..hvordan kan det komme en svak strek rett for mens? Den er rosa...39187031_Ceciliatest.thumb.jpg.ff2602d8cff0d65442c126ce89332512.jpg

3) Kan man i det hele tatt ha positiv EL test rett før mens? Jeg mener jo at jeg hadde EL 2 okt..men er ikke 100 prosent sikker.

Håper sånn..men er innstilt på at det ikke er det også.

Takk for hjelpen!

Anonymkode: 3971a...e2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare en liten kommentar til:

Jeg ser streken (rosa) veldig tydelig, ingen skyggestrek men den er altså svakere enn kontrollstreken :(

Skrevet

Ja man kan få strek på el testet under hele syklusen. Jeg får det. Så hadde hvert skeptisk til å ta en el test som graviditetstest. Kan du ikke bare sjekke med en vanlig test? 

Anonymkode: ee604...38d

• Liker 2
Skrevet

EL test kan ikke brukes som graviditetstest.. Du må nok skaffe deg en graviditetstest og prøve 👍🏻 lykke til :)

Anonymkode: 269f6...9b2

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

EL test kan ikke brukes som graviditetstest.. Du må nok skaffe deg en graviditetstest og prøve 👍🏻 lykke til :)

Anonymkode: 269f6...9b2

Har lest at den kan nå, men at det ikke anbefales.

• Liker 1
Skrevet

Uff...ny oppdatering.

Løp på butikken her og kjøpte to nye tester (cb tidlg 6 dagers). Klarte ikke vente til imorgen og testen var negativ :(.

Kan det virkelig være fordi det ikke er morgenuring (konsentrert nok)?  Er jo kjempedumt å holde på slik jeg gjør nå..har sikkert brukt 600+700kr den siste uken paa CB tester..og kan jo ikke fortsette sånn. Vi har ikke prøvd ordentlig denne måneden heller med tanke på planelegging rundt EL. 

Har sittet og lest meg opp om forskjellige type barnevogner i hele dag..........og butikker. Hjelpes. Bør jeg ta ny test imorgen tidlig eller vente noen dager.......bør nok det siste men vet ikke at jeg ikke klarer det. 

• Liker 1
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Ja man kan få strek på el testet under hele syklusen. Jeg får det. Så hadde hvert skeptisk til å ta en el test som graviditetstest. Kan du ikke bare sjekke med en vanlig test? 

Anonymkode: ee604...38d

Joda, hadde bare ikke en tilgjengelig, men fikk ordet det. Den hadde en strek først sånn noen sekunder etter (hjertet stoppet)-men så sjekket jeg etter noen minutter igjen og da var testen blendahvit...

Skrevet

Jeg fikk positiv test på cb early og tidligtest fra babyplan på samme dag (så en liiiten antydning til strek på cb early dagen før), så jeg tror at tidligtestene er like bra som cb - og de koster så lite at to per dag er innafor, hehe!

Anonymkode: c1008...2f8

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg fikk positiv test på cb early og tidligtest fra babyplan på samme dag (så en liiiten antydning til strek på cb early dagen før), så jeg tror at tidligtestene er like bra som cb - og de koster så lite at to per dag er innafor, hehe!

Anonymkode: c1008...2f8

Her koster de rundt 110kr per test (early billig testene...)..

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her koster de rundt 110kr per test (early billig testene...)..

Hvor er det? Betalte vel 192 eller noe på apoteket i går :(

Anonymkode: 57e08...932

Skrevet

Jeg fikk positiv EL-test før positiv graviditetstest begge gangene jeg har vært gravid. Ikke hatt positive EL-tester ellers. Krysser fingre for at du får svaret du håper 🤞

Anonymkode: c7a75...7f0

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg fikk positiv EL-test før positiv graviditetstest begge gangene jeg har vært gravid. Ikke hatt positive EL-tester ellers. Krysser fingre for at du får svaret du håper 🤞

Anonymkode: c7a75...7f0

Men min var jo ikke positiv engang 😞 men saa hvertfall en strek (svakere enn kontrollstreken slik bilde viser). Takk for svar

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor er det? Betalte vel 192 eller noe på apoteket i går :(

Bor i utlandet.. i Europa dog. 192for en billig test?

her koster cb 6 dagers ca 120-130kr. Og de de billige i samme sjanger 110..

Skrevet

Jeg får nesten helt positiv el-test før mensen hver syklus jeg, og har alltid to synlige streker på den. 

Dersom en el-test skal slå ut på graviditet vil det ikke skje før IKM, men etter -for det skal en del graviditetshormoner til for at det skal slå ut på en el-test

Anonymkode: 8fd0a...a32

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg får nesten helt positiv el-test før mensen hver syklus jeg, og har alltid to synlige streker på den. 

Dersom en el-test skal slå ut på graviditet vil det ikke skje før IKM, men etter -for det skal en del graviditetshormoner til for at det skal slå ut på en el-test

Anonymkode: 8fd0a...a32

Ja, var nok bare et sterkt onske :(

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oi..ja det var mye!!!

skulle sendt deg en pakke🙈

Nåååh :) Tuusen takk :)

Skrevet

Hvis testen er en eggløsningstest ville jeg tolket den som negativ. Man får vel alltid to streker på eggløsningstester, men den er kun positiv når teststreken er like sterk kontrollstreken. :)

Skrevet

Ny CB tidlig test idag-  negativ.

Har regnet til at jeg skal ha mens om 5 dager og ikke 2-3 som jeg forst trodde. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...