Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å fortsette å gi julegaver til fadderbarn utenfor familien, som man har lite kontakt med, etter de er blitt konfirmert? Eller er det innafor å kutte?  Har hatt en vane med å gi til dem, samt søsknene deres i årene fram til nå. (Så ingen skulle bli sjalu) men prøver nå å kutte ned litt på lista. Tenker dette er et godt tidspunkt. Gir jeg i år også, så må jeg bare fortsette.

Hvordan gjør dere dette? Innafor å bare sende et julekort til hele familien i år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kuttet å gi til barn i lignende relasjoner når de har fylt 18 år. Konfirmasjon betyr jo ikke at barna er voksne nå i 2020, så jeg syns alder (f.eks 16 eller 18 år) er mer relevant enn om de er konfirmert. 

Anonymkode: 19b83...92e

Skrevet

Lurer jeg på også. Fadder til nylig konfirmert. Kontakt iforb med bursdager, samt har gitt julegaver. Litt kontakt med mor til fadderbarnet, men ikke mye annet enn på snap.

Husker jeg ikke fikk gaver lenger når jeg var konfirmert. Gjengs i vår familie å kutte ut gaver da. Var helt ok det.

Nå er det litt spesiell sitausjon som gjør at jeg har kjøpt gave til fadderbarnet i år. Men tror det blir siste året. Kjøper ikke til hans to søsken lenger.

Anonymkode: f8981...bec

Skrevet

I vår familie slutter man å gi enkeltgaver når barnet er over 18. Med mindre det et helt nær familie. 

Anonymkode: 0501b...214

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lurer jeg på også. Fadder til nylig konfirmert. Kontakt iforb med bursdager, samt har gitt julegaver. Litt kontakt med mor til fadderbarnet, men ikke mye annet enn på snap.

Husker jeg ikke fikk gaver lenger når jeg var konfirmert. Gjengs i vår familie å kutte ut gaver da. Var helt ok det.

Nå er det litt spesiell sitausjon som gjør at jeg har kjøpt gave til fadderbarnet i år. Men tror det blir siste året. Kjøper ikke til hans to søsken lenger.

Så det er i allefall innenfor å ikke gi til søsken lenger? Det blir i allefall 3 færre gaver. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg gir en liten smågodtpose til fadderbarn og søsken. Mest for en liten oppmerksomhet. 

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, Snabeltann skrev:

Så det er i allefall innenfor å ikke gi til søsken lenger? Det blir i allefall 3 færre gaver. 

Jeg mener det i alle fall🙂

• Liker 1
Skrevet

Jeg har et fadderbarn. Vi har minimal kontakt (dvs. jeg husker ikke sist jeg så han eller foreldrene). Jeg kuttet ut julegaver etter han ble konfirmert. 

Anonymkode: 043c7...b71

• Liker 2
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et fadderbarn. Vi har minimal kontakt (dvs. jeg husker ikke sist jeg så han eller foreldrene). Jeg kuttet ut julegaver etter han ble konfirmert. 

Anonymkode: 043c7...b71

Vel, vi er litt i samme bås. Var venninne med moren til den ene da vi var studenter, aldri hatt kontakt etter studiet. Men har sendt gaver til jul og bursdag til nå. Bor på helt forskjellige deler av landet, så å sende en smågodtepose føles litt...tja...enten gave eller ingenting. De siste bursdagsgavene har vært på vipps. Men prøver å spare litt penger nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...