AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #1 Skrevet 11. oktober 2020 Har møtt en mann som er 29 år (blir 30 i desember). Jeg liker han veldig godt, og vi har datet en stund så virker som det er gjensidig fra hans side. Likevel er det noen ting som jeg ikke klarer å slå meg til ro med. Han sier han vil ha barn, men har ingen utdanning, jobber vikarvakter på kiwi og er ofte tom for penger. Han har ikke lappen, og leier leilighet. Jeg leier også men holder på å spare meg opp, da jeg var ferdig utdannet ifjord og er endel yngre. I tillegg er han ute hver eneste helg. Altså fredag og lørdag. Klarer ikke se for meg hvordan fremtiden med han blir, dersom han ikke har økonomi eller bare drikker hele tiden. Har noen erfaringer fra menn som er slik? Anonymkode: 4f809...e5e
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #2 Skrevet 11. oktober 2020 Ja. Han kommer ikke til å forandre seg. Anonymkode: 954c2...a6f 11
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #3 Skrevet 11. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja. Han kommer ikke til å forandre seg. Anonymkode: 954c2...a6f Syns det er så rart at han sier dette med at han vil ha barn og kjøpe hus o.l i fremtiden, hvordan ser han for seg at det skal være mulig? Irriterende, vil egentlig hjelpe han da jeg liker han veldig godt Anonymkode: 4f809...e5e 1
nomore82 Skrevet 11. oktober 2020 #4 Skrevet 11. oktober 2020 Hva er grunnen til at han hele tiden er tom for penger?
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #5 Skrevet 11. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns det er så rart at han sier dette med at han vil ha barn og kjøpe hus o.l i fremtiden, hvordan ser han for seg at det skal være mulig? Irriterende, vil egentlig hjelpe han da jeg liker han veldig godt Anonymkode: 4f809...e5e Når i fremtiden? Om 10 år? Når vil du ha barn? Om 10 år? Da passer dere. Hvis ikke, må du tenke deg om. Er du sikker på at vil hjelpe ham? Og ikke deg selv. Anonymkode: c5a85...cd9 2
Nymerïa Skrevet 11. oktober 2020 #6 Skrevet 11. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Syns det er så rart at han sier dette med at han vil ha barn og kjøpe hus o.l i fremtiden, hvordan ser han for seg at det skal være mulig? Irriterende, vil egentlig hjelpe han da jeg liker han veldig godt Anonymkode: 4f809...e5e Jeg synes ikke det er det minste rart. Hvem vil vel ikke ha barn og hus og samtidig leve som man ikke har ansvar for noe som helst? I utgangspunktet vil jeg si at dette er en drøm og ikke noe mer enn det, men på den andre siden kan det jo være at han oppnår det han vil ved å finne seg en partner som er ansvarlig og gjør alt det kjedelige mens han kan lene seg tilbake og fortelle dama hvor flink hun er. Ønsker du å være den partneren, TS? 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #7 Skrevet 11. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når i fremtiden? Om 10 år? Når vil du ha barn? Om 10 år? Da passer dere. Hvis ikke, må du tenke deg om. Er du sikker på at vil hjelpe ham? Og ikke deg selv. Anonymkode: c5a85...cd9 Jeg vil ha barn om 2-3 år. Jeg mener ikke hjelpe han økonomisk men hjelpe han med å få jobb eller lignende. Vet ikke, men jeg tenker å ta det opp med han. Kommer ikke til å orke at han drikker hele tiden heller om det blir seriøst mellom oss Anonymkode: 4f809...e5e 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #8 Skrevet 11. oktober 2020 4 minutter siden, nomore82 skrev: Hva er grunnen til at han hele tiden er tom for penger? Han snuser og drikker de sikkert opp. Han sier han har lite lønn pga han bare er vikar av og til, men drikke hver helg og snus er jo flere 1000 i mnd Anonymkode: 4f809...e5e 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #9 Skrevet 11. oktober 2020 Det er vanlig å ha fremtidsplaner, selv om man ikke er helt der.... Jeg syntes ikke det er rart å leve som singel når han er singel. F.eks. det med at han er mye ute. Det kan jo endre seg om han får seg dame. Men kanskje det er lurt å prate med han hvordan han ser for seg livet i forhold vs singellivet nå? Anonymkode: ccfb0...03d 6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #10 Skrevet 11. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: Syns det er så rart at han sier dette med at han vil ha barn og kjøpe hus o.l i fremtiden, hvordan ser han for seg at det skal være mulig? Irriterende, vil egentlig hjelpe han da jeg liker han veldig godt Anonymkode: 4f809...e5e Det kan godt være han selv tror alt dette kommer til å skje. Mange drømmere er slik, fantaserer om hvor flott ting skal bli, men ingenting materialiserer seg Anonymkode: a0d02...389 3
nomore82 Skrevet 11. oktober 2020 #11 Skrevet 11. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Han snuser og drikker de sikkert opp. Han sier han har lite lønn pga han bare er vikar av og til, men drikke hver helg og snus er jo flere 1000 i mnd Anonymkode: 4f809...e5e Da skyldes jo dette prioriteringer og en jobbsituasjon med lav lønn. Spørsmålet du må da stille deg og han er jo om dere klarer å bli enige om en felles fremtid med felles prioriteringer og mål. Dersom han ikke vil ha barn, rekkehus, stasjonsvogn og bikkje, men du vil, så har dere altså ulike prioriteringer.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #12 Skrevet 11. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Han kommer ikke til å forandre seg. Anonymkode: 954c2...a6f Det vet ikke du. Typen til ts høres ut som meg i tyveårene, så traff jeg hun jeg er gift med. Fikk motivasjon til å droppe festingen, jobbe mer og spare alt en periode. 20 år senere eier vi flere boliger. Anonymkode: 45d80...f70 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #13 Skrevet 11. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vanlig å ha fremtidsplaner, selv om man ikke er helt der.... Jeg syntes ikke det er rart å leve som singel når han er singel. F.eks. det med at han er mye ute. Det kan jo endre seg om han får seg dame. Men kanskje det er lurt å prate med han hvordan han ser for seg livet i forhold vs singellivet nå? Anonymkode: ccfb0...03d Jeg er enig i dette og at jeg bør snakke med han. Det skremmer meg i tillegg litt da jeg var samboer med en som var glad i å drikke, og dette endret seg ikke selv om vi ble sammen. Han ville sove på nach, være ute til 4-5 hver helg og var han hjemme med meg ville han innerst inne ut å drikke. Derfor ville jeg høre med andres erfaringer, for prøver å ikke dra alle under en kam Anonymkode: 4f809...e5e 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #14 Skrevet 11. oktober 2020 forskjell på hva man sier og hva man gjør. Han sier han vil ha familie osv men tar ikke tak i karriere, inntekt og økonomi, men fester jevnlig, tar vikarvakter og går ofte tom for penger. Han kan forandre seg, en dag, men det må skje på hans ønske og ikke ditt. han høres tiltaksløs og bekymringsløs ut. Vil du ha barn med en slik type? Personlig ville jeg valgt å ikke gå for seriøst inn med en slik type med mindre du er helt lost i han. Jeg ville forklart han hvorfor jeg ikke har så lyst til å ta det mer seriøst, dersom diskusjon om et mer seriøst forhold kommer opp. Kanskje er det nok for at han tar litt tak. Anonymkode: de145...57d 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #15 Skrevet 11. oktober 2020 Min erfaring er at slike ikke forandrer seg. De vil gjerne ha barn/hus/jobb etc men gidder ikke ta i et tak selv. Dump han ts. Snart 30 år og kun vikarjobb på kiwi? Snart 30 år og «tom for penger», ærlig talt. Tenk deg om så skjønner du at det der ikke er pappa-materiale whatsoever. Anonymkode: 5ec68...a24 2
Mt3 Skrevet 11. oktober 2020 #16 Skrevet 11. oktober 2020 Dere må ta en prat om hva dere ser for dere i fremtiden, hva han tenker å endre på for å komme dit og hva du tenker du må endres av dine forventninger. Han må jo helt klart være villig til å endre på drikkevanene, starte å leve etter egen inntekt, gjerne spare og se på arbeidsmuligheter (litt vanskelig akkurat nå under corvid-19 men..) og du må passe på at du absolutt ikke får noe barn med han før han har vist at han kan endre dette og ha ønske om å holde det. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #17 Skrevet 11. oktober 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har møtt en mann som er 29 år (blir 30 i desember). Jeg liker han veldig godt, og vi har datet en stund så virker som det er gjensidig fra hans side. Likevel er det noen ting som jeg ikke klarer å slå meg til ro med. Han sier han vil ha barn, men har ingen utdanning, jobber vikarvakter på kiwi og er ofte tom for penger. Han har ikke lappen, og leier leilighet. Jeg leier også men holder på å spare meg opp, da jeg var ferdig utdannet ifjord og er endel yngre. I tillegg er han ute hver eneste helg. Altså fredag og lørdag. Klarer ikke se for meg hvordan fremtiden med han blir, dersom han ikke har økonomi eller bare drikker hele tiden. Har noen erfaringer fra menn som er slik? Anonymkode: 4f809...e5e Om fyren sliter økonomisk så er det en ting. Det kan det være mange grunner til, men at han har vikarjobber, ingen utdanning, ikke lappen og flyr på fylla så nei. Min erfaring er at jeg var den som måtte betale husleie, mat, strøm, nett, alt. Hans penger ble etter hvert tvangstrekk. Så om han hadde ekstra penger gikk det til alkohol. Fylla betyr også mer drama, utroskap og andre damer. Med han ene så betydde det også en og annen stripe og da ble han helt forferdelig å ha med å gjøre.. Anonymkode: b98ad...f36
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #18 Skrevet 11. oktober 2020 Han er jo en kjempetaper. Det at du er yngre er kanskje grunnen til at du ikke gjenkjenner han som et håpløst tilfelle. Ikke utdanning, ikke fast jobb, ikke førerkort, ingen ambisjoner. Hvis han bor hjemme hos foreldrene sine er pakka komplett. Anonymkode: 57350...570 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #19 Skrevet 11. oktober 2020 Jeg dater samme fyren +10 år. Han har en dårlig betalt jobb og klager veldig over å måtte jobbe så mye, den er knapt 100%. Bor hos en kompis (leier), drikker hver helg ++ Han er faktisk en veldig fin fyr, ellers hadde vi ikke jo hatt et forhold, men han blir jo aldri voksen. Ikke jeg heller for så vidt 😄, men jeg har en trygg, kurant betalt jobb, eier leilighet og hytte og tar godt vare på barna mine. Vi kommer oss ikke videre bl.a. fordi han fortsatt ikke vet om han vil ha barn eller ikke. Jeg skal ikke ha fler, ungene er ikke, og kommer ikke til å bli, involvert i forholdet utover at de vet jeg treffer noen. Helt greit det selvfølgelig, jeg ville aldri bedt noen velge vekk barn for meg, men hvordan han har sett for seg det familielivet vet jeg ikke, han kan ikke akkurat bidra med all verden (jeg ville ikke fått barn med ham slik livet hans er per dato). Det må han uansett finne ut av selv, jeg har det jo ikke travelt, og den økonomiske biten stresser jeg ikke med. Han klarer å forsørge seg selv, selv om det ikke er fett. TS har ikke barn, og mannen hun beskriver ville jeg aldri startet familie med, det blir for utrygt. Har du spurt ham hvordan han ser for seg å komme dit han tydeligvis vil, utover å bidra med noen svømmere? Anonymkode: 651cb...afc 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #20 Skrevet 11. oktober 2020 Møtte selv en mann som har lav utdanning dog trygg jobb med lav lønn. type 400 000 i året. Skikkelig god og snill mann som jeg virkelig nøt tiden min med. Jeg kunne fint vært den som tjener penger i forholdet. Hans familie preges av godt samhold men lav utdanning. Min familie er lik på mange måter, for å si det slik. Men, nå er det full stopp fordi det ble for seriøst, og han kutte meg ut og ble helt kald fisk..Vet faktisk ikke om jeg har blitt like såret noen gang. Vet ikke om jeg hadde orket samme forholdet om han drakk bort pengene sine hver helg. Det går vel 3-4 tusen i mnd bare i øl da. Anonymkode: 11ea3...ed9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå