Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri pyntet til jul og er 27 år gammel. Syntes dog det er super koselig at andre gjør det, men orker ikke styret selv. 
Bor i en liten hybel (30 kvadrat) uten bod, og det blir rett og slett for mye rot å bytte på pyntegjenstandene til jul, påske osv. 

Noen fler som meg som ikke har barn og ikke orker jule pynten? 

Anonymkode: 29b94...f16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så trist.

pynter 1 desember, ikke overdådig men koselig og fint. Hjelper å gjøre desember til en fin måned, den er jo tross alt den mørkeste måneden.

Anonymkode: a777f...473

• Liker 3
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så trist.

pynter 1 desember, ikke overdådig men koselig og fint. Hjelper å gjøre desember til en fin måned, den er jo tross alt den mørkeste måneden.

Anonymkode: a777f...473

Jeg kan forstå at andre kan syntes det er trist, men det viktigste er at jeg ikke syntes det er trist selv... da hadde jeg bare pyntet til jul 🤷🏼‍♀️

Jeg har masse pledd og koselig belysning hele året rundt, jeg har det veldig koselig og varmt hjemme :) 

ts

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri pyntet til jul og er 27 år gammel. Syntes dog det er super koselig at andre gjør det, men orker ikke styret selv. 
Bor i en liten hybel (30 kvadrat) uten bod, og det blir rett og slett for mye rot å bytte på pyntegjenstandene til jul, påske osv. 

Noen fler som meg som ikke har barn og ikke orker jule pynten? 

Jeg bor trangt selv, og siden du synes julepynt i seg selv er koselig så kommer jeg med noen forslag til enkel og lite plasskrevende julepynt.  I stuedelens vindu har jeg investert i en veldig fin adventsstjerne som lyser opp i hele desember, gleder meg hvert år til å henge den opp. Synes du en adventsstjerne tar opp for mye plass kan du feste en lysslynge øverst i vinduskarmen i stedet.  ❤️ Jeg har to grønne brikker/ duker til salongbord og spisebord, og oppå dem setter jeg røde kubbelys og en potteplante med røde blomster (og greier som regel å holde liv i planten hele desember 😄). I vinduet i kjøkkenkroken bruker jeg tynne røde fløyelsbånd (beregnet til gaveinnpakning) til å henge opp en appelsin som jeg stikker masse nellikspiker i, og noen store pepperkakehjerter (man får kjøpt hjerter ferdig med hull til oppheng på de fleste butikker, og enkeltvis hos mange bakere). Dette lager julelukt og julestemning med en gang, og bare det høyner jo kosefaktoren med mange hakk 😊 Spiser du frukt kan du også sette frem en skål med klementiner og dypt røde epler.

Lysene brenner du opp, frukt spiser du opp, appelsinen kaster du og pepperkakene enten spiser eller kaster du. Juleblomsten kan du ta vare på, gi bort, eller kaste hvis du er like lite flink med blomstrende planter som meg 😉  Det eneste jeg oppbevarer fra år til år er en adventsstjerne, to små grønne duker, og noen fløyelsbånd.  (De grønne dukene bruker jeg forresten til påske også, kombinert med gule lys og gule blomster).

Anonymkode: dc355...b88

• Liker 4
Skrevet

Jeg pynter litt til jul i stua, men ikke hele huset :) Varierer litt om jeg har juletre, hadde det ikke når jeg bodde i en annen by og dro hjem til jul. I år skal vi sannsynligvis ikke ha siden vi flytter i midten av januar.

Jeg tror hele julepynten min tar en standard pappkasse, ikke så mye med andre ord, men nok til at det blir ekstra koselig. Julestjerne i vinduet, litt lyslenker, og noen små koselige juleting. Jeg har bevisst valgt bort juleservise for eksempel, da bruker jeg heller finserviset. Velger også bort store julepynt-saker. 

Anonymkode: ee5dc...64a

Skrevet

Jeg er ikke hjemme i jula, så jeg pynter heller ikke.

Anonymkode: e3120...665

• Liker 1
Skrevet

29år, aldri pyntet til jul. Ser ikke poenget. 

Anonymkode: ca3e2...f20

• Liker 2
Skrevet

Jeg setter ikke opp så mye som et kubbelys. Kjæresten er glad i jula og mener vi burde ha pynt, jeg sier at det et bare å pynte i vei. Men det er tydeligvis ikke viktigere enn at han gidder selv. :vetikke:

Skrevet

Jeg pynter ikke til jul, men nå bor jeg i en liten studenthybel og stresser med eksamener i halve november pluss desember.

Anonymkode: 3cdcd...b1d

Skrevet

Jeg er 28 og bor i leilighet på 60 kvm. Gidder sjelden å pynte mye til jul, men juletre synes jeg er koselig. Ellers er det så mye pynt rundt oss (naboer, byen osv) at jeg venter med å storpynte til vi får barn. Snøen i seg selv er også litt pynt spør du meg. 

Anonymkode: 55101...160

Skrevet

Jeg bor på en 12m2 hybel og pynter alltid til jul så lenge jeg er på hybelen i desember, men nå elsker jeg jul og julepynt også da. 

Anonymkode: e13bd...e78

Skrevet

er 45 og har av og til pyntet noe av og til ikke. Hadde en jul jeg pyntet masse he he. men i år tror jeg det blir nærmest ikke. Er singel så og god voksen uten barn så bestemmer jo helt selv.

Anonymkode: 5ac3d...dc0

Skrevet

Jeg og samboeren pynter heller ikke til jul. Vi har hus, så vi kan ikke "skylde" på dårlig plass heller, men jeg gidder rett og slett ikke. Både han og jeg har store familier og vi er de eneste som ikke har barn, så vi er jo aldri hos oss selv i jula uansett. Vi har snakket om å skaffe lys til et tre ute i hagen, men så langt har det bare vært snakk. 

Anonymkode: 8b685...16b

Skrevet

Pynter litt uka før jul Orker ikke en hel måned og det blir litt påtatt å pynte 3 uker FØR jul som mange gjør.. Jul er ikke før 24 desember.  Pynter tre lille julaften. 

Skrevet

Første gang jeg pyntet var jeg 35 og hadde kjøpt leilighet og fått samboer. Da jeg var yngre og hadde lite plass pyntet jeg ikke heller, dessuten reiste jeg alltid til familie i julen. 

Anonymkode: c6697...318

Skrevet

39 år og har aldri pyntet til jul. Vurderer å henge opp litt girlandere eller glitter i år, men vi får se.

Anonymkode: eff7a...9e5

Skrevet

Da jeg bodde alene, og i liten leilighet uten bod og ikke så mye oppbevaringsplass, hadde jeg lite julepynt. Gikk for juletre, det var det viktigste, eller en liten nisse eller to som kom opp 1. desember. 

Nå har jeg mann og barn og stort hus med masse skap og loft og boder, så nå tar vi helt av med julepynten 😛 Gleder meg som en unge til å få opp lysestaker og nissejævler og stas. 

Anonymkode: 25a5d...543

Skrevet

Bryr meg da ikke om hvordan andre mennesker pynter hjemme hos seg selv 🙂 

Skrevet

Jeg bor også i en liten kjellerleilighet på 40 kwm. Ikke mye pynt, men skal ha stjerne i vinduet, juleduk og juleløper, julestjerneblomst, 2 små gull tre som pynt. 

Anonymkode: e5f93...620

Skrevet

Jeg har sluttet å pynte til jul. Er ikke lenger glad i jula.

Anonymkode: 033f4...ae8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...