Gå til innhold

Mann truer med å melde meg til barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve å fatte meg i korte trekk her, er veldig fortvilet og lei meg. Jeg og samboeren min har en sønn på 8 mnd sammen. Idag kom mannen min hjem etter å ha vært borte noen dager. Sønnen vår har vært veldig krevende og urolig de siste dagene. Og jeg har dermed ikke fått tid til å gjøre så mye husarbeid. Han blir kjempesint fordi jeg ikke har vasket klærne hans (han sa ikke ifra om det før han dro at han hadde lite klær). Han mener at jeg hadde tid til å sitte på fb, lese nyheter, bake en kake og besøke min mor og at jeg er lat fordi jeg ikke heller har gjort alt husarbeidet. Det eskalerer, og han kaller meg masse stygt. Jeg roper til han og barnet begynner å gråte. Han drar til slutt og sier han skal ringe barnevernet. Jeg er kjemperedd for å miste barnet mitt, tror dere det er realistisk om han ringer? Jeg skjønner selvfølgelig at det ikke er bra å rope så barnet begynner og gråte og er veldig lei meg for det. Er bare veldig redd for å miste babyen min.

Anonymkode: 00cb2...528

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså... så lenge det ikke forekommer omsorgssvikt i hjemmet tror jeg ikke du har noe å bekymre deg over. 

• Liker 26
Skrevet

Så lenge du ikke utsetter barnet for omsorgssvikt, kan du ta det helt med ro. Og det at du ikke har gjort husarbeid på noen dager er ikke omsorgssvikt. Men mannen din bør du dra med på familievernkontoret asap. Å true på denne måten er virkelig ikke greit!

• Liker 11
Skrevet
Akkurat nå, appelsinjuice skrev:

Um, du har vært alene med babyen deres og mannen er sint fordi du ikke har vasket hans klær ?!?! 

Vet du hva, det her høres faktisk ut som emosjonell mishandling. Da vi hadde babyer gjorde jeg ikke en tøddel husarbeid. Mannen forsto at jeg hadde nok med babyen, og tok alt av husarbeid og matlaging når han kom hjem (fra jobb. Han ville aldri reist bort og etterlatt med meg all jobben)

Stå opp for deg selv! Og bare la han ringe barnevernet. Jeg tviler sterkt på at de kommer til å ta fra deg babyen fordi du ikke har vasket mannens klær... 🤦‍♀️

Men han mener jeg setter meg selv foran barnet fordi jeg ble så sint at jeg skrek til han (mannen altså, ikke barnet). 

• Liker 1
Skrevet

Kast han ut. 

• Liker 20
Skrevet

Høres ut som en god ide. Du trenger noen utenforstående til å støtte seg i brudd. 

Barneverntjenesten gir en god dag i hvem som vasker din manns klær, men vil ha fokus på konfliktnivået og den psykiske mishandlingen du opplever. 

Anonymkode: dfa95...856

• Liker 25
Skrevet

Bli kvitt denne psykopaten asap. 

Anonymkode: 5c36c...8c4

• Liker 8
Skrevet

Barnevernet er det minste problemet ditt.

Anonymkode: a618f...952

• Liker 6
Skrevet

Du kommer ikke til å miste babyen, men anbefaler deg å kvitte deg med mannen

• Liker 34
Skrevet

Hvis han mener at du er en så dårlig omsorgsperson er det like ille av ham å la barnet være alene med deg i dagevis.

Men han tar selvsagt feil og bruker det for å kontrollere deg. Vaske klærne hans? Mens han har ferie? Som en annen skrev her, du har større problemer enn barnevernet.

Anonymkode: f6b53...eab

• Liker 11
Skrevet

La ham ringe. De kommer til å le om han forteller at du ikke hadde vasket klærne hans. Men kanskje de kommer til å kontakte deg for å høre din side av historien, for han utsetter deg åpenbart for psykisk vold.

Anonymkode: 84a80...354

• Liker 9
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Men han mener jeg setter meg selv foran barnet fordi jeg ble så sint at jeg skrek til han (mannen altså, ikke barnet). 

Hans ønske er jo at du skal sette ham foran både deg og barnet....

Anonymkode: 84a80...354

• Liker 8
Skrevet

Han må vokse opp.... 

Anonymkode: 3c35f...7f6

• Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Kjenner at en sånn barnefar hadde jeg dumpet på flekken... 

Skrevet

Du bør heller komme deg bort fra den fyren. Han kuer og mishandler deg.

Han får vaske klærne sine selv.

• Liker 4
Skrevet

Gå fra han før det er for sent og han gjør noe mot deg, siden han kommer med sånne trusler aka en så liten ting.

Synes at du fortjener bedre oppførsel siden du ble alene med barnet i flere dager også har han fri og vil at du skal gjøre ALT? DUMP HAN!!!

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns han bidrar lite (han vasker f.eks aldri doet, og gjør sånne ting). Av og til må jeg mase for å få han til å ta ut søpla. Hvis han vil ha vasket klærne burde han i det minste si ifra, jeg følger jo ikke med i sokkeskuffen hans bestandig. Men han mener selvfølgelig at han gjør mye, og ja noen ganger glimter han til og rydder masse, men det er oftest sånn som nå når han skal statuere ett eksempel at det er så lett å rydde/vaske og at det er fordi jeg er lat det blir slik..

-TS

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns han bidrar lite (han vasker f.eks aldri doet, og gjør sånne ting). Av og til må jeg mase for å få han til å ta ut søpla. Hvis han vil ha vasket klærne burde han i det minste si ifra, jeg følger jo ikke med i sokkeskuffen hans bestandig. Men han mener selvfølgelig at han gjør mye, og ja noen ganger glimter han til og rydder masse, men det er oftest sånn som nå når han skal statuere ett eksempel at det er så lett å rydde/vaske og at det er fordi jeg er lat det blir slik..

-TS

Løp, kvinne. 

LØP!

Endret av Honey Dew
  • Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...