AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #1 Skrevet 11. oktober 2020 Noen som har erfaring med dette? kanskje kjøpe noen ting som er under 100 lappen Ser det er typisk mye skap, sofa, kommoder, madrasser osv... men hva med alle andre møbler? Det jeg har er sofa, sofabord, stue teppe, TV benk og TV. Noen som har erfaring med å skaffe alt man trenger til evt soverom, gangen, kjøkken (hvitevarer +spisegruppe) Noe jeg absolutt ikke burde kjøpe brukt? (Eneste jeg syntes er skummelt er seng, mye ekle madrasser med flekker på Finn) Anonymkode: 02bdb...77c 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #2 Skrevet 11. oktober 2020 Er håndklær ekkelt å skaffe brukt på Finn? Selv om man vasker det på 60 grader? Anonymkode: 02bdb...77c 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #3 Skrevet 11. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er håndklær ekkelt å skaffe brukt på Finn? Selv om man vasker det på 60 grader? Anonymkode: 02bdb...77c Ta det på 90 grader så slipper du å spekulere på det. Anonymkode: 03b6c...e13 5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #4 Skrevet 11. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ta det på 90 grader så slipper du å spekulere på det. Anonymkode: 03b6c...e13 Ja smart! ts Anonymkode: 02bdb...77c 1
Tvist Skrevet 11. oktober 2020 #5 Skrevet 11. oktober 2020 Har hentet gratis vaskemaskin, det funket fint. Ser det er mange spisestuestoler som gis bort. TV benk og nattbord har jeg fra finn, samt mye kjøkkenting (bestikk, glass, kopper, skåler, panner). Og når jeg flyttet sammen med samboer hmga jeg bort en del på finn, så syklusen går videre. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #6 Skrevet 11. oktober 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Noen som har erfaring med dette? kanskje kjøpe noen ting som er under 100 lappen Anonymkode: 02bdb...77c Hvis du tar en kikk på sokkelleiligheter til leie på finn, ser du mange eksempler på hvordan dette blir. Anonymkode: c0c7d...f70 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #7 Skrevet 11. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du tar en kikk på sokkelleiligheter til leie på finn, ser du mange eksempler på hvordan dette blir. Anonymkode: c0c7d...f70 Hahah jeg skal faktisk leie en sokkel leilighet 😂 ts Anonymkode: 02bdb...77c 4
Trolltunge Skrevet 11. oktober 2020 #8 Skrevet 11. oktober 2020 Jeg har tidligere innredet et helt hus med møbler fra finn. Inkludert seng, men byttet ut overmadrass. Det tar litt tid og tålmodighet å innrede en bolig slik, om man ikke vil ha hva som helst, men jeg syntes det var gøy også. Dessuten byttet jeg gjerne ut dersom det dukket opp noe bedre senere, og det ble en pågående prosess med ulike løsninger til jeg var fornøyd. Ting jeg ikke ble fornøyd med ble jeg kvitt via finn også. 7
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #9 Skrevet 11. oktober 2020 10 minutter siden, Trolltunge skrev: Jeg har tidligere innredet et helt hus med møbler fra finn. Inkludert seng, men byttet ut overmadrass. Det tar litt tid og tålmodighet å innrede en bolig slik, om man ikke vil ha hva som helst, men jeg syntes det var gøy også. Dessuten byttet jeg gjerne ut dersom det dukket opp noe bedre senere, og det ble en pågående prosess med ulike løsninger til jeg var fornøyd. Ting jeg ikke ble fornøyd med ble jeg kvitt via finn også. Jeg tenker jeg også kommer til å bruke tid på dette! Så jeg er klar for det Inspirerende at du har innredet et helt hus via Finn!! 😄 Bra jobba 👏🏻 ts Anonymkode: 02bdb...77c 7
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #10 Skrevet 11. oktober 2020 Som Trolltunge skriver, kan det ta tid å finne akkurat det som blir knallfint sammen. Når du er nødt til å ha noe i løpet av et par uker, må du ta til takke med det du får tak i, sånn i første omgang. Hvis du bruker noen hundrelapper på maling og pensler, kan det hjelpe mye for å få en enhetlig stil. Anonymkode: c0c7d...f70 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #11 Skrevet 11. oktober 2020 Husk å sjekke stoppede møbler for veggedyr, skjeggkre o.l. Dette ønsker du virkelig ikke å få inn i leiligheta di! Anonymkode: 31cf2...988 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #12 Skrevet 11. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husk å sjekke stoppede møbler for veggedyr, skjeggkre o.l. Dette ønsker du virkelig ikke å få inn i leiligheta di! Anonymkode: 31cf2...988 Ooooh ja smart!! 😮 😮 😮 Anonymkode: 02bdb...77c 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #13 Skrevet 11. oktober 2020 Hvis det skal bli fint og med litt stil, tror jeg du må betale noe. Men en kan absolutt innrede et flott rom med pent brukte møbler og ting fra finn.no. I dag er det mye bruk og kast. Og ofte lite og pent brukt. Bra for lommeboka og miljøet 👍. Men bruk litt tid på å finne skikkelige fine "ting" og som passer sammen. Anonymkode: 8bb4c...f5e 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #14 Skrevet 11. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis det skal bli fint og med litt stil, tror jeg du må betale noe. Men en kan absolutt innrede et flott rom med pent brukte møbler og ting fra finn.no. I dag er det mye bruk og kast. Og ofte lite og pent brukt. Bra for lommeboka og miljøet 👍. Men bruk litt tid på å finne skikkelige fine "ting" og som passer sammen. Anonymkode: 8bb4c...f5e Ja kan jo betale litt på de billigste tingene som selges på finn jeg tror dette kommer til å bli gøy, gleder meg til å begynne 😁 ts Anonymkode: 02bdb...77c 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #15 Skrevet 11. oktober 2020 Jeg har tenkt å gjøre dette når jeg flytter! Vil nok bli en del «DIY» fordi jeg vil at ting skal se noenlunde moderne ut, men det er jo ingenting i forhold til de mange 1000 man sparer! Lykke til! Anonymkode: 37d21...59a 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #16 Skrevet 12. oktober 2020 Jeg har innredet nesten hele leiligheten med møbler og div fra Finn. Noe av det har jeg fått på Gis bort, før jeg senere har oppdatert det til noe finere jeg fant på Finn for en billig penge. Er ganske god i finngamet nå, så har greid å skaffe sofa til verdi av 6000 gratis, tv-bord som koster 3ooo på Ikea nå, gratis stuebord som kostet 4000 da jeg sjekket sist. Gratis dyrt nesten nytt badeskap, kjøkkenskap, lamper og seng. Dyr flott sofa til 500 kr. Strøken oppvaskmaskin til 5ookr. Mye penger i omløp blant nordmenn, og forbrukssamfunnet gjør at du kan finne fantastisk flotte ting på Finn. Får mye skryt for innredningen og venner får sjokk når de ser hva folk selger billig, bare fordi de må skynde seg å bytte ut den 3 mnd gamle sofaen, fordi naboen byttet jo sin for 2 mnd siden. Anonymkode: 2e0f5...f71 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #17 Skrevet 12. oktober 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tenkt å gjøre dette når jeg flytter! Vil nok bli en del «DIY» fordi jeg vil at ting skal se noenlunde moderne ut, men det er jo ingenting i forhold til de mange 1000 man sparer! Lykke til! Anonymkode: 37d21...59a Ooh spennende! 😄 Kanskje vi skal lage en tråd på hvordan gjøre ting fra Finn fint, eller kanskje det finnes en slik tråd allerede? 🙈 Jeg tror det er mye gammelt på Finn, men hvis man følger med og er rask, så tror jeg man kan finne mer moderne ting også 😄 ts Anonymkode: 02bdb...77c 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #18 Skrevet 12. oktober 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har innredet nesten hele leiligheten med møbler og div fra Finn. Noe av det har jeg fått på Gis bort, før jeg senere har oppdatert det til noe finere jeg fant på Finn for en billig penge. Er ganske god i finngamet nå, så har greid å skaffe sofa til verdi av 6000 gratis, tv-bord som koster 3ooo på Ikea nå, gratis stuebord som kostet 4000 da jeg sjekket sist. Gratis dyrt nesten nytt badeskap, kjøkkenskap, lamper og seng. Dyr flott sofa til 500 kr. Strøken oppvaskmaskin til 5ookr. Mye penger i omløp blant nordmenn, og forbrukssamfunnet gjør at du kan finne fantastisk flotte ting på Finn. Får mye skryt for innredningen og venner får sjokk når de ser hva folk selger billig, bare fordi de må skynde seg å bytte ut den 3 mnd gamle sofaen, fordi naboen byttet jo sin for 2 mnd siden. Anonymkode: 2e0f5...f71 Oj!! Wow så flink du er!! Herregud så mye penger du har spart! Dette må jeg si var veldig motiverende! 😍 ts Anonymkode: 02bdb...77c 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #19 Skrevet 12. oktober 2020 Vi kjøper enebolig nå, og innser at vi kommer til å trenge en del flere møbler etterhvert Kommer til å kikke på finn først, også for ideer og inspirasjon, og finner vi noe der så er det mye bedre enn å kjøpe nytt. Samtidig så planlegger vi å bo der i 10+ år, så om jeg ikke finner noe som er helt riktig, så blir det å kjøpe nytt. Er også heldig og har gode bruktbutikker i området, blir noen turer dit også Å kjøpe nytt er liksom nødløsningen vår. Tror du skal klare dette fint TS! Bare forvent at det tar litt tid. Jeg tror det tar minst 6-12 mnd før jeg er "ferdig møblert" i det nye huset, har tenkt å bruke god tid på det og bo meg inn først, og se hva jeg virkelig vil ha rundt meg. Jeg ville ha kjørt en ny sofa gjennom en god sofarens, og overmadrass ville jeg nok ikke kjøpt brukt. Ellers kan det meste enten kokvaskes, i oppvaskmaskin, eller vaskes grundig Anonymkode: aaa5d...c20 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #20 Skrevet 12. oktober 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ooh spennende! 😄 Kanskje vi skal lage en tråd på hvordan gjøre ting fra Finn fint, eller kanskje det finnes en slik tråd allerede? 🙈 Jeg tror det er mye gammelt på Finn, men hvis man følger med og er rask, så tror jeg man kan finne mer moderne ting også 😄 ts Anonymkode: 02bdb...77c Man må bare være raskt ute så kan man fint finne moderne interiør. Selv om nesten hele leiligheten min er inntredet fra Finn har jeg ingen gammeldags stil. Det meste er fremdeles i salg i butikk. Enkelte nordmenn pusser opp og bytter interiør oftere enn andre bytter sokker, så man kan finne mye kult. Anonymkode: 2e0f5...f71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå