Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg plugger den nye akkurat som den gamle...kan da noe gå feil? :klø:

Ny harddisk er 200 gb....har sjekket med Microsoft at det går bra. De sa jeg ville komme meg på nett uten servicepack 2....for så å laste den ned med en gang jeg er oppe og "går".

(Filler'n dette har jeg ikke gjort før...uffoguff. :ler:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Det burde gå bra ja. Klart du kommer på nett uten SP2, men sett på brannmuren før du plugger inn nettverkabelen, dersom du ikke er bak en router. Det første du gjør er så å gå til windows update ;).

Skrevet
Det burde gå bra ja. Klart du kommer på nett uten SP2, men sett på brannmuren før du plugger inn nettverkabelen, dersom du ikke er bak en router. Det første du gjør er så å gå til windows update ;).

Takk for svar. :)

Grunnen til at jeg nevnte det med 200 gb og servicepack 2, var at jeg hadde lest på datasidene her at win xp kunne ha litt problemer med harddisker på 200 gb. (og for at ingen skulle trenge å bruke tid på å forklare meg det....så skrev jeg det). :ler:

Skrevet

Mest sannsynlig går det helt bra å bare plugge den i. Hvis du får trøbbel kan du jo bare spørre igjen her.

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Men................skal du skifte harddisk eller bare installere en til? Slik sett er jo uansett alt rett det som Rattleshake og Cronos har skrevet, men hvis du skal bytte harddisk må du jo installere alt på nytt. Ikkeno' problem det heller, men kan du ikke beholde begge da. Da får du jo bedre plass også og du slipper å installere alt på nytt. Ikke for det, innimellom er det lurt å formatere harddiskene for å få bort unødig rusk.

Husk å formatere den nye harddisken som NTFS før du installere noe som helst på den. Denslags formatering får du spørsmål om underveis (bare les når du installerer) hvis du skal nyinstallere Win XP og hvis du setter den nye harddisken som slave gjør du formateringen under "administriative verktøy" fra kontrollpanelet.

Hvis du velger å ha begge harddisker er det bare å sette jumpere for slave å den nye og master på den gamle og koble til IDE-kablene samt strømforsyning - og vips er du oppe å går.

Skrevet
Mest sannsynlig går det helt bra å bare plugge den i. Hvis du får trøbbel kan du jo bare spørre igjen her.

Takk Cronos....men blir jo litt trøblete for meg å spørre her hvis jeg får problemer da....for jeg kommer jo ikke på nett igjen før den er oppe og går. :ler:

Skrevet

Takk Kaffegjesten: Den forrige harddisken kræsjet....så den er fjernet allerede....har lånedisk nå.

Uansett skal jeg prøve å installere den gamle først....for å se om toukers ferie har gjort underverker. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...