Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei😊 Jeg er en sykepleier som endelig har funnet ut at jeg skal bli lærer. Jeg søker ppuy på høgskolen til neste år og håper jeg kommer inn. Skulle jeg ikke komme inn, så vil jeg begynne på et integrert lektorstudie, for jeg vil jobbe på vgs eller voksenopplæring. Jeg vet at læreryrket ikke er en dans på roser, men jeg gleder meg til å bli mer intellektuelt stimulert og få bruke den nysgjerrige siden av meg mer. Ikke minst jeg håper på mer oppegående kollegaer med mer felles interesser som meg selv, enn det jeg har møtt på i helsevesenet. 

Hadde det ikke vært for pandemien, hadde jeg kontaktet diverse skoler for å være vikar. Men slik som ståa er nå, så er det ikke lov å ha andre jobber enn den jeg har på sykehjemmet nå. Jeg holder på med et emne innenfor pedagogikk, innføring i pedagogikk, men lurer på å melde meg opp til andre fag på nyåret. Studerer nå bare for «morro» skyld. Hvilke fag ville være lurt å ta? Jeg tenker på noe innenfor norskfaget? Eller historie kanskje? Disse er mine favorittfag. Ellers noen tips til meg? Skulle ønske jeg kunne begynne på lærerutdannelsen nå, men jeg må nok vente. Så trenger noe som holder motivasjonen oppe..

Anonymkode: 25676...196

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Norsk er lurt. Ellers er det vel ok å gjøre seg kjent med fagplanene, og tenke over undervisningsopplegg 

Anonymkode: f5690...376

Skrevet

Norsk eller andre fag er lurt, ja! Du må vel ha 60 stp for å undervise på vgs? 

Ellers har jeg hatt god nytte av å lese bøker om klasseledelse, klassemiljø/ psykososialt miljø, diagnoser, atferd, skoleforskning.. Jeg er ferdig utdannet, men leste en del i ferien og ved siden av jobb i fjor. Ta en tur på biblioteket og kikk etter bøker. 

Anonymkode: dd4a9...e1c

Skrevet

Historie er ikke så lurt, altfor mange som tar det. Realfag og språk er lurt

Anonymkode: 5b900...09a

Skrevet

Tusen takk for tips, det var veldig motiverende! 😊 Ts

Anonymkode: 25676...196

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...