AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #1 Skrevet 11. oktober 2020 Hallo ❤️ Lurer litt på dette med navnevalg. Vi venter en liten gutt, og det finnes mange flotte navn. Jeg er enig i at det kan være vanskelig å like et navn din andre halvdel har dårlige assosiasjoner til... Men han står fast på ett navn som er oppkalt etter noen i slekta som ikke lenger lever. Navnet er greit nok, men utifra enkelte i familien har jeg sett for meg at det blir mye mas om at vår gutt blir en "liten kopi" og at han blir tillagt egenskaper og interesser den avdøde personen har.. Alle navnene jeg ellers kommer med sier han "det er en irriterende person i slekta som heter det".. Og slekta hans er svær. Ikke nok med det, dette navnet skal gå an å uttale riktig på begges språk pga familie. Det er fortsatt god tid, men kan man noen gang begynne å like et navn man er negativ til i utgangspunktet? Anonymkode: b0861...d1a
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #2 Skrevet 11. oktober 2020 Jeg har vent meg til mange navn jeg i utgangspunktet mislikte kraftig. Fordi bæreren er bra. Anonymkode: 38a97...ea9
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #3 Skrevet 11. oktober 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vent meg til mange navn jeg i utgangspunktet mislikte kraftig. Fordi bæreren er bra. Anonymkode: 38a97...ea9 Nettop 😊 jeg var faktisk litt usikker på navnet til datteren min.. En uke senere kunne hun ikke hatt noe annet navn ❤️ fineste navnet i verden hehe 😊 Anonymkode: b0861...d1a
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #4 Skrevet 11. oktober 2020 Jeg ELSKET navnet til oldefaren min. Det er gammelt, men har blitt populært de siste 5 årene. Litt i samme gate som Elias (men ikke det navnet). Det ble lagt frem til første barn, men mannen hatet det. Det ble aldri noen skikkelig diskusjon rundt det fordi vi fikk en jente. Det kom derimot opp da barn nr 2 var på vei. Han likte det fremdeles ikke da vi snakket om navn rett etter jeg ble gravid. Så jeg la det helt bort. Denne gangen fikk vi derimot vite at det ble en gutt. Vi snakket om mange aktuelle navn, men ikke dette. Plutselig en dag kommer mannen hjem fra jobb og spør: " Hva med Elias?" 😅🤣 jeg ble sjokkert, han hadde da lest om det på en nettside for navn 🤷♀️ det passet vistnok så fint til jentenavnet vi har på storesøster 🤭 Så mannen har ihvertfall endret mening på de 4 årene mellom barna 😄 Anonymkode: f83e4...0f0 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #5 Skrevet 11. oktober 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ELSKET navnet til oldefaren min. Det er gammelt, men har blitt populært de siste 5 årene. Litt i samme gate som Elias (men ikke det navnet). Det ble lagt frem til første barn, men mannen hatet det. Det ble aldri noen skikkelig diskusjon rundt det fordi vi fikk en jente. Det kom derimot opp da barn nr 2 var på vei. Han likte det fremdeles ikke da vi snakket om navn rett etter jeg ble gravid. Så jeg la det helt bort. Denne gangen fikk vi derimot vite at det ble en gutt. Vi snakket om mange aktuelle navn, men ikke dette. Plutselig en dag kommer mannen hjem fra jobb og spør: " Hva med Elias?" 😅🤣 jeg ble sjokkert, han hadde da lest om det på en nettside for navn 🤷♀️ det passet vistnok så fint til jentenavnet vi har på storesøster 🤭 Så mannen har ihvertfall endret mening på de 4 årene mellom barna 😄 Anonymkode: f83e4...0f0 Herlig ❤️ så godt du fikk navnet du likte så godt 😊 Her er "alle de navna jeg liker tatt" av enten familiemedlemmer eller "irriterende personer" hos mannen min. Og de navnene som er igjen kommer enten min familie til å uttale feil, eller hans familie. Eller så er de så internasjonale at "alle" heter det. Anonymkode: b0861...d1a 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #6 Skrevet 11. oktober 2020 I fare for at jeg kanskje kommer til å svare noe annet senere i svangerskapet, så svarer jeg selv om vi bare såvidt har begynt å snakke om navn. Jeg har et jentenavn fra en slektning jeg kunne tenkt meg å bruke, og samboeren min har et guttenavn fra en slektning av seg som han liker. Men siden jeg ikke liker hans forslag og han ikke liker mitt forslag så legger vi det fra oss. Jeg synes ikke noen skal trumfe igjennom et navn den andre ikke liker. Én ting er at man kan forandre mening etterhvert, men hvis det ikke skjer så er det bare å glemme navnet. Men det problemet du skisserer med at de kommer til å tillegge barnet visse egenskaper tror jeg ikke blir et problem. Han vil jo bli en helt egen person, og etterhvert er det ham de vil forbinde med navnet. Anonymkode: ed166...216
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #7 Skrevet 11. oktober 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: I fare for at jeg kanskje kommer til å svare noe annet senere i svangerskapet, så svarer jeg selv om vi bare såvidt har begynt å snakke om navn. Jeg har et jentenavn fra en slektning jeg kunne tenkt meg å bruke, og samboeren min har et guttenavn fra en slektning av seg som han liker. Men siden jeg ikke liker hans forslag og han ikke liker mitt forslag så legger vi det fra oss. Jeg synes ikke noen skal trumfe igjennom et navn den andre ikke liker. Én ting er at man kan forandre mening etterhvert, men hvis det ikke skjer så er det bare å glemme navnet. Men det problemet du skisserer med at de kommer til å tillegge barnet visse egenskaper tror jeg ikke blir et problem. Han vil jo bli en helt egen person, og etterhvert er det ham de vil forbinde med navnet. Anonymkode: ed166...216 Håper det blir sånn.. Vi har jo fortsatt god tid så det er ikke veldig hastende enda. Navnet er ok i seg selv, er bare redd de faktisk gjør det for det er litt sånne tendenser fra enkelte 😅 Anonymkode: b0861...d1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå