Gå til innhold

Butikk fylte etsende avløpsrens på håndspritflaske til kundene

Anbefalte innlegg

Skrevet

BUTIKK FYLTE AVLØPSRENS PÅ HÅNDSPRIT-DISPENSER

Coop Obs på Alnabru i Oslo hadde ved en feil fylt avløpsrens på håndsprit-dispenseren. Det endte med at fire personer ble sendt til legevakten.

– De fire har vært til kontroll lørdag og skal til ny kontroll mandag. Vi tror at det etter forholdene har gått bra og at de ikke vil få permanente skader. Men det har vært en ubehagelig opplevelse for dem, sier kommunikasjonssjef Harald Kristiansen i Coop til Aftenposten.

Bakgrunnen for feilen var at en kunde skulle returnere en flaske med Mudin avløpsåpner, som klassifiseres som “sterkt etsende”. Flasken ble ved en feil plassert sammen med håndspriten, og en kollega brukte Mudin-flasken til å fylle en tom håndsprit-dispenser i butikken.

En kunde som var innom butikken på fredag, sier at samboeren måtte rett til legevakten etter å ha fått etseskader på hendene.

Coop sier at de vil dekke alle utgiftene kundene har hatt og gi dem en kompensasjon for den ubehagelige opplevelsen. (NTB)

Fra VG

Hva synes du om en slik tabbe? Bør butikken få virkelig svi? Etter min mening bør de fire rammede (kunne fort vært mange fler!) få en klekkelig erstatning av selskapet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fort gjort, ble avdekket raskt, butikken tok grep og sendte de utsatte til legevakt, og gikk over rutinene slik at det ikke skjer igjen. I mine øyne gjorde de alt rett og trenger ikke mer pes.

• Liker 6
Skrevet

Dette er jo bare trist. Ingen har gjort noe med vilje og menneskelige feil kan faktisk skje. Det er bare tapere i denne saken. Blir bare trist av sånne tråder som maner til hevn for noe som ikke er gjort med overlegg. Føler med både den ansatte og de som ble skadet. 

• Liker 14
Skrevet

Med tanke på personalet på Obs Alnabru er jeg langt fra overrasket.

Skrevet
5 minutter siden, LisbethBerg skrev:

Dette er jo bare trist. Ingen har gjort noe med vilje og menneskelige feil kan faktisk skje. Det er bare tapere i denne saken. Blir bare trist av sånne tråder som maner til hevn for noe som ikke er gjort med overlegg. Føler med både den ansatte og de som ble skadet. 

Men det er jo helt hårreisende svakt av den ansatte som faktisk satte flasken med avløpsrens blant håndspriten!???! Det skal jo ikke skje.

• Liker 5
Gjest byråkrati
Skrevet

"Flasken ble ved en feil plassert sammen med håndspriten, og en kollega brukte Mudin-flasken til å fylle en tom håndsprit-dispenser i butikken."

Syntes det høres litt ut som en sadist som gjorde det med vilje, håpet på at kollegaen skulle ta feil 😅 

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

I Norge får vi ikke erstatning dersom vi ikke lider noe tap. Det er bra. Coop sørger garanter for at kundene som ble rammet får dekket sine reelle kostnader. I tillegg får de sikkert et gavekort eller en eller annen oppmerksomhet.

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, Million skrev:

Men det er jo helt hårreisende svakt av den ansatte som faktisk satte flasken med avløpsrens blant håndspriten!???! Det skal jo ikke skje.

Det er mye som ikke skal skje som faktisk skjer. Så lenge det er mennesker involvert vil det bli gjort feil.

• Liker 2
Gjest theTitanic
Skrevet
37 minutter siden, T-Rex skrev:

Med tanke på personalet på Obs Alnabru er jeg langt fra overrasket.

De er ikke så smarte som deg tenker du...?

Gjest theTitanic
Skrevet
7 timer siden, Million skrev:

BUTIKK FYLTE AVLØPSRENS PÅ HÅNDSPRIT-DISPENSER

Coop Obs på Alnabru i Oslo hadde ved en feil fylt avløpsrens på håndsprit-dispenseren. Det endte med at fire personer ble sendt til legevakten.

– De fire har vært til kontroll lørdag og skal til ny kontroll mandag. Vi tror at det etter forholdene har gått bra og at de ikke vil få permanente skader. Men det har vært en ubehagelig opplevelse for dem, sier kommunikasjonssjef Harald Kristiansen i Coop til Aftenposten.

Bakgrunnen for feilen var at en kunde skulle returnere en flaske med Mudin avløpsåpner, som klassifiseres som “sterkt etsende”. Flasken ble ved en feil plassert sammen med håndspriten, og en kollega brukte Mudin-flasken til å fylle en tom håndsprit-dispenser i butikken.

En kunde som var innom butikken på fredag, sier at samboeren måtte rett til legevakten etter å ha fått etseskader på hendene.

Coop sier at de vil dekke alle utgiftene kundene har hatt og gi dem en kompensasjon for den ubehagelige opplevelsen. (NTB)

Fra VG

Hva synes du om en slik tabbe? Bør butikken få virkelig svi? Etter min mening bør de fire rammede (kunne fort vært mange fler!) få en klekkelig erstatning av selskapet!

Hevnlyst er en usjarmerende egenskap. Som nevnt over: det er trist og ingen gjorde dette med viten og vilje. Stakkars ofrene og stakkars den butikkmedarbeideren. 

Skrevet
8 minutter siden, Brunello skrev:

Det er mye som ikke skal skje som faktisk skjer. Så lenge det er mennesker involvert vil det bli gjort feil.

Det er jo åpenbart i dette tilfellet. 

Min egen avløpsrens her hjemme (Mudin i flasker) setter jeg nede i kjellerboden, langt vekke fra alt annet jeg har av flasker og rengjøringsmidler etc oppe i leiligheten. Det skal ikke være mulig å ta feil. Jeg må fysisk gå ned tre etasjer med trapper og hente en flaske Mudin fra boden om jeg skal bruke avløpsrens. Dette er gjort for å forhindre feil eller lignende, fordi det er et sånt farlig og etsende produkt.

• Liker 1
Skrevet (endret)
15 minutter siden, theTitanic said:

De er ikke så smarte som deg tenker du...?

Jeg tenker at de ikke har særlig lyst til å jobbe på Obs, og at dette kommer til uttrykk i mye større grad enn i andre dagligvareforretninger og kjøpesentre. De virker like serviceinnstilt som gamle dagers flyvertinner i Aeroflot. Altså ikke veldig.

Endret av T-Rex
  • Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, theTitanic skrev:

Hevnlyst er en usjarmerende egenskap. Som nevnt over: det er trist og ingen gjorde dette med viten og vilje. Stakkars ofrene og stakkars den butikkmedarbeideren. 

Det er ikke snakk om hevn. Det er snakk om at et firma bør være erstatningspliktige når feil de gjør skader andre.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Million skrev:

Det er ikke snakk om hevn. Det er snakk om at et firma bør være erstatningspliktige når feil de gjør skader andre.

Og det er de også ofte. Poenget her er at ingen ble alvorlig skadet og ikke får noen skader. Da får man heller ingen erstatning.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Brunello skrev:

Og det er de også ofte. Poenget her er at ingen ble alvorlig skadet og ikke får noen skader. Da får man heller ingen erstatning.

Det står at de fikk etseskader på hendene.

• Liker 1
Skrevet

Shit happens tenker jeg...men enig i at de bør få en form for erstatning. 

Så vil jeg anbefale alle å ha en liten flaske med antibac i lommen så slipper man alt det variable innholdet på disse dispenserne. 

Skrevet

Det var ikke med vilje og menneskelig svikt skjer. Det er ikke til å unngå. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er mest overrasket over at det ikke har skjedd langt flere uhell i forbindelse med dette. Særlig barn som drikker håndsprit.

Endret av PetterKanin
  • Liker 1
  • Opprett ny...