AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #1 Skrevet 11. oktober 2020 Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har lite venner. Jeg har og jobbet på samme plass i ti år, det er mange unge ansatte på min alder og mange kvinner (jobber innen helse) Jeg omgås ikke en eneste en fra jobb på fritiden, og det er det maaaange som gjør. Nesten alle på jobb er sammen andre fra jobb på fritiden. De reiser på turer, går ut og spiser osv. Hva er det som gjør at du liker noen og vil være med de? Er det de som snakker mye? De som spør mye om deg og prøver å virke interessert? Rett og slett, hvilke egenskaper? Jeg må vel ta meg litt sammen... Anonymkode: 7da98...eaa 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #2 Skrevet 11. oktober 2020 Jeg tiltrekkes av mennesker med god selvfølelse. De har som oftest også rom for en genuin interesse for andre. Anonymkode: 9149b...665 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #3 Skrevet 11. oktober 2020 Jeg liker personer man kan ha dype og genuine samtaler med, men som ikke trenger å snakke hele tiden uten at det er kleint. De som snakker mye, spør ivrig og er veldig "på hugget" blir jeg helt utmattet av. Anonymkode: 7ff14...6b6 8
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #4 Skrevet 11. oktober 2020 De der samtalen flyter godt, og der samtalen gir deg noe. Og det er like stor plass til begge. Ofte der man har tilsvarende interesser, eller er i samme livssituasjon, slik at det er mange samtaletema å ta tak i. De som har en del interesser utover TV, slik at man kan snakke om restauranter, ulike land, politikk, oppskrifter, fjellturer. Det er både interessant å høre på hva de sier, og du merker at de lytter til deg og føler det samme. Enkelte er stille og lukket, er aldri den som spør om man skal ta en kopp kaffe, eller rusle til lunsj. Da stopper man raskt å dra med denne personen, da slikt må være gjensidig. Enkelte dominerer samtalen, snakker mye om seg selv. Du merker at de ikke lytter til deg, de sitter egentlig bare å venter på å gripe ordet igjen. Det er en personlighet jeg raskt blir utslitt av. Enkelte er negative. Jobben er for tung, sjefen er håpløs, mannen rydder ikke etter seg, man er alltid trøtt, eller syk. Jeg takler ikke slik baksnakking og sutring. Så dette er heller ikke de jeg orker å omgås mer enn jeg må. Anonymkode: 3b337...237 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #5 Skrevet 11. oktober 2020 Folk som er genuine, er trygge på seg selv, ikke snakker ned om andre folk, viser respekt og er positive. Der man kan ha gode, flytende samtaler om hva som helst, hvor stillhet ikke føles kleint. Som har samme humor som meg og kan le mye, og ikke tar seg selv så høytidelig. Jeg er en person med masse selvironi og kan fint le av meg selv hvis jeg sier eller gjør noe teit. Jeg blir litt stresset av folk som tar seg selv og alt så seriøst. Anonymkode: f2482...fb8 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #6 Skrevet 11. oktober 2020 Trives best med folk som er åpne, ærlige og rett frem. De som jeg alltid vet hvor jeg har, og som åpner seg for meg (viser tillit), og jeg føler jeg kan gjøre det samme. Folk som aldri forteller noe om seg selv og livet sitt utenfor jobb stoler jeg ikke på. Anonymkode: c2c13...813 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #7 Skrevet 11. oktober 2020 Folk som har selvtillit og er trygge på seg selv. Ironisk at jeg er introvert og har lav selvtillit. K 35 Anonymkode: e7c99...8dd
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #8 Skrevet 11. oktober 2020 Jeg liker dem som er blide, sosiale og som ikke tar seg selv så høytidelig. Selvironi er en fin ting. Anonymkode: bdc87...214 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #9 Skrevet 11. oktober 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tiltrekkes av mennesker med god selvfølelse. De har som oftest også rom for en genuin interesse for andre. Anonymkode: 9149b...665 Denne tankegangen er jo grunnleggende urettferdig. At du påstår de som har god selvfølelse er de som har en genuin interesse for andre, er i beste fall fordomsfull. Jeg f.eks. har elendig selvfølelse, etter mye mobbing og utestenging, men jeg har ønske om å få venner og bekjente. Men ifølge deg så har jeg ikke noen genuin interesse for det, fordi jeg ikke har god selvfølelse. Ond sirkel, og du bidrar til utestenging. Liker ikke slike fordomsfulle mennesker. Anonymkode: c86e3...f05 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #10 Skrevet 11. oktober 2020 Jeg liker å omgås folk som er utadvendte og som snakker mye, gjerne om seg selv, det gjør meg ingenting. En som kan snakke om alt fra politikk, samfunn, verdensbildet, nyhetssaker, osv. En som ikke vil vondt med andre, som ikke baksnakker og ser ned på andre, eller som har store fordommer. Lite høytidelige, og opptatt av andre. Jeg er selv meget innadvent, men har likevel behov for sosial kontakt. Da liker jeg at andre tar litt grepet (hvert fall i starten) og leder samtalen. Det er vanskelig for meg å komme i kontakt med folk, så når jeg tiltrekkes til de utadvendte som holder skravla i gang. Anonymkode: 0550d...88d
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #11 Skrevet 11. oktober 2020 Rause og lojale. Trenger ikke mye vedlikehold for å holde på dem. Treffer mine beste venner 3-4 ganger i året grunnet geografi, holder ukentlig kontakt på SoMe med fjas. Kjent noen av dem siden barnehagen. Trenger derfor ikke fler venner, og hater omgang med jobbfolk på fritiden, dem får jeg mer enn nok av på dagtid. Anonymkode: c88c3...b29 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #12 Skrevet 11. oktober 2020 De som er jordnære, ærlige og redelige, blide og hyggelige som kan bry seg om andre og ikke bare seg selv, kreative, lite selvskrytende mennesker, de som er mer naturlig i utseende (uten operasjoner) og er glad i dyr og natur. Anonymkode: 3bc0d...935
Gjest ti10 Skrevet 11. oktober 2020 #13 Skrevet 11. oktober 2020 Folk som er ærlige, som ikke lager intriger, lager klikker eller gjør forskjell på folk. De som har respekt for folk og vet at ting ikke er svart/hvitt. Som viser interesse uten å være nysgjerrig. Det kan være både stille og introverte og åpne og utadvendte folk, men de som snakker mye, trenger jeg litt pause fra innimellom og klarer ikke veldig lenge om gangen.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #14 Skrevet 11. oktober 2020 Kjenner meg igjen i mye dere nevner, men likevel har jeg ikke mange venner 🤣🤣 Anonymkode: 47018...e54
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #15 Skrevet 11. oktober 2020 Uhøytidlige mennesker med humor og nysgjerrighet. Anonymkode: 9fb83...8b8
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 11. oktober 2020 #16 Skrevet 11. oktober 2020 De som er oppriktige og ærlige, de som ikke dømmer andre, de som har humor og har selvinnsikt. De som ikke tar seg selv høytidelig.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #17 Skrevet 11. oktober 2020 Blide, velbalanserte og empatiske folk. Anonymkode: e0a4d...286
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #18 Skrevet 11. oktober 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne tankegangen er jo grunnleggende urettferdig. At du påstår de som har god selvfølelse er de som har en genuin interesse for andre, er i beste fall fordomsfull. Jeg f.eks. har elendig selvfølelse, etter mye mobbing og utestenging, men jeg har ønske om å få venner og bekjente. Men ifølge deg så har jeg ikke noen genuin interesse for det, fordi jeg ikke har god selvfølelse. Ond sirkel, og du bidrar til utestenging. Liker ikke slike fordomsfulle mennesker. Anonymkode: c86e3...f05 Jeg er litt enig. Jeg har også litt lav selvfølelse, er litt stille, bruker litt tid på å åpne meg. Når jeg leser denne tråden forstår jeg hvorfor jeg har hatt litt få venner opp gjennom årene. Jeg opplever at når jeg faktisk kommer inn på mennesker, så ser de meg ikke på samme måten lenger. Jeg var alltid interessert i mennesker og har en fin personlighet, men folk så det ikke før vi ble ordentlig kjent. Har opplevd at en del mennesker bare avfeier meg som en uten så stor selvtillitt, mens folk som blir kjent med meg får et godt inntrykk av meg. Anonymkode: 4ab88...8b3 1
Energi-jenta Skrevet 11. oktober 2020 #19 Skrevet 11. oktober 2020 (endret) Positive mennesker som ikke tar seg selv så høytidelig. For min del kan de gjerne være direkte (jeg blir ikke så lett fornærmet), da vet jeg vertfall hvor jeg har dem. Vil heller at de skal si det de tenker til meg enn bak ryggen min Personer jeg har litt til felles med slik at samtalen går lettere. Nå om dagen går det mye i barn og baby da jeg er småbarnsmor. Er mest glad i folk som spør og interessert i hvordan jeg har det og ikke bare prater endeløst om seg selv. Kan være med dem og, har et par sånne venninner. Super trivelige som kan prate til ingen veis ende, men det er ikke så ofte jeg møter dem alene. Det kan bli litt slitsomt i lengden. Hvis jeg går gjennom en tøff periode så setter jeg veldig stor pris på de sympatiske venninnene mine. De som viser at de bryr seg og ønsker å hjelpe meg i situasjonen. Prøver å unngå å bruke mer tid enn nødvendig med mennesker som generelt er negative og dømmende. Spesielt de som har noe stygt på hjertet om andre mennesker de har nære i livet sitt. Hva sier de om meg da når jeg ikke er til stede mon tro? Endret 11. oktober 2020 av Energi-jenta
Invicta Skrevet 11. oktober 2020 #20 Skrevet 11. oktober 2020 Jeg liker best sære, rolige, litt introverte mennesker som ikke baksnakker andre. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå