Gå til innhold

Blir jeg "stalket",eller er det bare tilfeldigheter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har opplevd en serie med merkelige hendelser når jeg har vært ute og gått turer den siste tiden med ulike biler.

1. Gikk forbi et kjøpesenter en sen natt,og la merke til at en rød bil sto parkert på parkeringsplassen på tomgang.

Gikk videre,men ser plutselig at bilen kjører forbi meg og svinger inn til høyre oppi veien.

2. Noen dager senere til samme tid går jeg forbi dette kjøpesenteret på nytt ,og igjen kjører bilen plutselig forbi meg. 

3. Her om dagen kjører igjen den samme bilen med de samme skiltene forbi meg i rasende fart og kjører videre mot den veien den opprinnelig kom fra.

Neste hendelse:

1. Var ute og gikk sent en kveld,og det kjører en blå bil forbi meg og nedover veien.Tenkte ikke på det i det hele tatt.Men så skiltene på bilen,og bilen kjørte inn svingen nedi veien og forsvant.

Men så skjedde dette 1 dag etter....jeg var ute og gikk til samme tid,og jeg går på den samme strekningen,men motsatt vei. Plutselig kommer en bil kjørende bak meg,men den sakner farten og begynner å kjøre sakte bak meg mens jeg går på fortauet.Jeg snudde meg noen ganger før bilen tråkket ned gassen og kjørte forbi meg og tok av i en sving oppi veien.Så da at det var den samme bilen som kvelden i forveien.

Er dette noe jeg bør være bekymret for,eller er jeg bare paranoid? 

Anonymkode: aac71...b77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 19 år btw, og jente.

Skrevet

Det er nok førerne av bilene som føler seg forfulgt av deg. De tenker "hvorfor er hun der ute og lusker sent på kvelden/natta", er hun ute for å spionere?

De er nok veldig obs på deg heretter, og hva du kan finne på...

Anonymkode: 1a5cb...f9e

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor skulle noen tenke det om en person som går ute? Bor i Oslo,og synes dette er rart.

Skrevet

Liten avsporing her, men håper du går ikke går alene? Du husker vel den Sigrid-saken i Oslo for noen år siden? Hun ble vel bortført av drapsmannen sin og tatt med til Akershus?

Anonymkode: 3c26f...9ee

• Liker 3
Skrevet

Du sier du har gått til omtrent samme tidspunkter disse dagene... Med mindre du skulle være forfulgt pga noe (de velger jo sjelden ut en helt tilfeldig person å følge med på. Enten skylder du penger, er offentlig kjent og har trusselbilde mot deg, kommer fra en "klankultur" der de følger med på hva damene driver med, etc) så er det nok mest sannsynlig noen som bor/jobber i området og er på vei til eller fra noe, og de enser deg ikke en tanke. 

Anonymkode: 30485...cae

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Liten avsporing her, men håper du går ikke går alene? Du husker vel den Sigrid-saken i Oslo for noen år siden? Hun ble vel bortført av drapsmannen sin og tatt med til Akershus?

Anonymkode: 3c26f...9ee

Går alene ja. Men er jeg bare paranoid?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier du har gått til omtrent samme tidspunkter disse dagene... Med mindre du skulle være forfulgt pga noe (de velger jo sjelden ut en helt tilfeldig person å følge med på. Enten skylder du penger, er offentlig kjent og har trusselbilde mot deg, kommer fra en "klankultur" der de følger med på hva damene driver med, etc) så er det nok mest sannsynlig noen som bor/jobber i området og er på vei til eller fra noe, og de enser deg ikke en tanke. 

Men hvorfor saknet den siste bilen farten for å kjøre sakte bak meg? Syntes det var rart. Var ingen andre i nærheten. 

Skrevet

Lov å ha litt noia, det er jo viktig å føle frykt for overlevelse. 

Vær forsiktig alltid.

Samtidig, kan jo være den personen lever rundt der også akkurat som deg og derfor ser du også h*n som h*n ser deg 🤷‍♀️ er ikke godt å vite. 

Anonymkode: 0940c...6a2

Skrevet

Bilen kjørte liksom inn mot fortauet der jeg gikk,for så å kjøre sakte bak meg. Aner ikke hvorfor.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor saknet den siste bilen farten for å kjøre sakte bak meg? Syntes det var rart. Var ingen andre i nærheten. 

Jeg er alltid oppmerksom på at en person kan finne på å skulle krysse gata, så det kan hende bilføreren passerte deg litt forsiktig for ikke å risikere at du plutselig gikk ut i veibana. Det er vel heller ikke noe mer uvanlig at det finnes biler ute om kvelden/natta enn at du går en tur på samme tidspunkt.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er alltid oppmerksom på at en person kan finne på å skulle krysse gata, så det kan hende bilføreren passerte deg litt forsiktig for ikke å risikere at du plutselig gikk ut i veibana. Det er vel heller ikke noe mer uvanlig at det finnes biler ute om kvelden/natta enn at du går en tur på samme tidspunkt.

Jeg gikk i rask gange,og visste hvor jeg skulle. Denne bilen begynte bare å kjøre sakte og kjøre inntil fortauet der jeg gikk. Og først når jeg snudde meg så ruste bilen i full fart forbi. Er veldig øde på den strekningen jeg gikk,og er ikke noe fotgjengerfelt i nærheten før man kommer langt oppi veien. 

Skrevet

Jeg gikk i rask gange,og visste hvor jeg skulle. Denne bilen begynte bare å kjøre sakte og kjøre inntil fortauet der jeg gikk. Og først når jeg snudde meg så ruste bilen i full fart forbi. Er veldig øde på den strekningen jeg gikk,og er ikke noe fotgjengerfelt i nærheten før man kommer langt oppi veien. 

Mange krysser veien selv om det ikke er fotgjengerfelt der, det må en bilfører alltid ta høyde for.

Men hendte det noe? Nei? En bil må altså få lov til å kjøre bak deg og passere deg, ikke sant?

Tror du kan slappe helt av, men hvis du er engstelig, kan du kanskje gå tur et annet sted om natta enn på øde strekninger, eller velge et tidligere tidspunkt. Det er en enkel måte å forebygge ubehageligheter på.

• Liker 2
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er mann, sant? 

Anonymkode: 1242c...a0e

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange krysser veien selv om det ikke er fotgjengerfelt der, det må en bilfører alltid ta høyde for.

Men hendte det noe? Nei? En bil må altså få lov til å kjøre bak deg og passere deg, ikke sant?

Tror du kan slappe helt av, men hvis du er engstelig, kan du kanskje gå tur et annet sted om natta enn på øde strekninger, eller velge et tidligere tidspunkt. Det er en enkel måte å forebygge ubehageligheter på.

Jeg tenker at enten er du et troll,eller så er du faktisk så naiv at du tror at ingen vil noen noe vondt. Kanskje er jeg paranoid,men noe sier meg den bilen saknet farten for en eller annen grunn. Kanskje så personen etter et lett bytte? Jeg er kanskje spinkel,men driver med kampsport på fritiden.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du er mann, sant? 

Anonymkode: 1242c...a0e

Tydeligvis er dette en mann ja. Psykoer pleier vanligvis å velge ut helt tilfeldige ofre. Jeg er liten og tynn,og kanskje denne fyren (tror neppe det var en dame bak rattet),kanskje tenkte å dra meg inn i bilen siden han kjørte nærme fortauet? Men ombestemte seg da han så jeg la merke til han??

TS

Skrevet

Den blå bilen var forresten en stor bil med bagasjerom stort nok til et stort hundebur. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har opplevd en serie med merkelige hendelser når jeg har vært ute og gått turer den siste tiden med ulike biler.

1. Gikk forbi et kjøpesenter en sen natt,og la merke til at en rød bil sto parkert på parkeringsplassen på tomgang.

Gikk videre,men ser plutselig at bilen kjører forbi meg og svinger inn til høyre oppi veien.

2. Noen dager senere til samme tid går jeg forbi dette kjøpesenteret på nytt ,og igjen kjører bilen plutselig forbi meg. 

3. Her om dagen kjører igjen den samme bilen med de samme skiltene forbi meg i rasende fart og kjører videre mot den veien den opprinnelig kom fra.

Neste hendelse:

1. Var ute og gikk sent en kveld,og det kjører en blå bil forbi meg og nedover veien.Tenkte ikke på det i det hele tatt.Men så skiltene på bilen,og bilen kjørte inn svingen nedi veien og forsvant.

Men så skjedde dette 1 dag etter....jeg var ute og gikk til samme tid,og jeg går på den samme strekningen,men motsatt vei. Plutselig kommer en bil kjørende bak meg,men den sakner farten og begynner å kjøre sakte bak meg mens jeg går på fortauet.Jeg snudde meg noen ganger før bilen tråkket ned gassen og kjørte forbi meg og tok av i en sving oppi veien.Så da at det var den samme bilen som kvelden i forveien.

Er dette noe jeg bør være bekymret for,eller er jeg bare paranoid? 

Hadde jeg vært deg ville jeg endret tur vaner for et par måneder!!!

Endre tur vei du går, endre tids punkt og gjerne gå med noen en periode fremover om du kan. 

Du MÅ være forsiktig i slike tilfeller, finnes en mengde skrullinger i verden og også i Norge og du vet aldri hva slags idioter sitter bak rattet og hva de pønsker på. 

Anonymkode: fc1c2...553

• Liker 4
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at enten er du et troll,eller så er du faktisk så naiv at du tror at ingen vil noen noe vondt. Kanskje er jeg paranoid,men noe sier meg den bilen saknet farten for en eller annen grunn. Kanskje så personen etter et lett bytte? Jeg er kanskje spinkel,men driver med kampsport på fritiden.

Ikke troll, og ikke naiv. Hva med deg?

Følg rådet mitt, du.

Jeg har for øvrig trent kampsport i mange år selv, men kjenner mine begrensninger.

• Liker 1
Skrevet

Er ikke troll jeg heller,men grusomme mennesker finnes overalt. Er ikke lenge siden jeg ble dynket ned med drittvann på veien av en eller annen person i bil. Og igjen,den personen kjørte helt inntil kanten der jeg gikk nettopp for å dynke meg ned.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...