AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #21 Del Skrevet 11. oktober 2020 Ammer sittende i senga, med pute i ryggen. Hender jeg ammer liggende (vi samsover), men babyen spiser raskt og effektivt nåe vi sitter, og da slipper jeg å leke akrobat for å få gitt fra begge pupper gjennom natta. Sovner nesten straks vi legger oss, så er bare våken 15-20 minutter per ammerunde. Stol hadde jeg ikke villet ha med mindre alternativet er å få ut i stua e.l., da det nærmest biir som å stå opp. Når baby flytter på eget rom, har vi en seng der jeg eventuelt kommer til å amme i, om fortsatt nattammer da (tipper vi avvenner før flytting). Anonymkode: 73c58...ae5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #22 Del Skrevet 11. oktober 2020 9 timer siden, asterix skrev: Har samsovet med alle mine og putter bare inn puppen og sover videre. Er du ikke redd for å legge deg over babyen hvis du sovner ammende på siden? Jeg er livredd for det selv, og tør derfor ikke å amme liggende. Anonymkode: 3a5eb...fe9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 11. oktober 2020 #23 Del Skrevet 11. oktober 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du ikke redd for å legge deg over babyen hvis du sovner ammende på siden? Jeg er livredd for det selv, og tør derfor ikke å amme liggende. Anonymkode: 3a5eb...fe9 Man gjør ikke det om man ikke er ruset, syk eller noe sånt. Totalt har jeg gjort dette i rundt 20 år og har faktisk aldri vært bekymret for det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #24 Del Skrevet 11. oktober 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Har hørt det kan være vanskelig å amme liggende, derfor vurderer jeg å ordne meg en god stol på soverommet. Erfaringer? Anonymkode: 3e582...7f8 Jeg ammet liggende med alle mine og det var ikke vanskelig i det hele tatt. Det var skikkelig behagelig. Jeg samsov med alle mine og var toppløs og et like klynk så rett inn med puppen og så etterpå når baby slapp og var fornøyd så var det bare å sove videre Anonymkode: 4c52f...d84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #25 Del Skrevet 11. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ammer sittende i senga, med pute i ryggen. Hender jeg ammer liggende (vi samsover), men babyen spiser raskt og effektivt nåe vi sitter, og da slipper jeg å leke akrobat for å få gitt fra begge pupper gjennom natta. Sovner nesten straks vi legger oss, så er bare våken 15-20 minutter per ammerunde. Stol hadde jeg ikke villet ha med mindre alternativet er å få ut i stua e.l., da det nærmest biir som å stå opp. Når baby flytter på eget rom, har vi en seng der jeg eventuelt kommer til å amme i, om fortsatt nattammer da (tipper vi avvenner før flytting). Anonymkode: 73c58...ae5 god trim og hoppe fra side til side 😂 Hehe. Fungerte fint her da jeg synes ikke det gjorde så mye fordi det var ikke akkurat noen belastning for meg at jeg hadde dårlig mobilitet eller noe. Anonymkode: 4c52f...d84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 11. oktober 2020 #26 Del Skrevet 11. oktober 2020 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: god trim og hoppe fra side til side 😂 Hehe. Fungerte fint her da jeg synes ikke det gjorde så mye fordi det var ikke akkurat noen belastning for meg at jeg hadde dårlig mobilitet eller noe. Anonymkode: 4c52f...d84 Jeg snudde meg også fra side til side i starten og syntes det funket helt greit, men etterhvert lærte jeg meg å amme fra begge pupper selv om jeg lå på en side så da ble det enda mer fleksibelt. 😂 Endret 11. oktober 2020 av asterix Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #27 Del Skrevet 12. oktober 2020 Ammet sittende i senga med pute i ryggen (og også ammepute i starten). Vi fikk til å amme liggende på barsel, men av en eller annen grunn var det vanskeligere på madrassen hjemme. I tillegg fikk baby mye bedre sugetak og diet mye lengre når jeg satte meg opp. Etterhvert som hun ble større, begynte å spise fast føde, og nattamming ble sjeldnere (og mest for kosens del) gikk vi over til å amme liggende. Om hun skulle våkne mitt på natta er det en veldig effektiv måte å få henne til å sovne igjen, og jeg sovner stort sett tvert også. Anonymkode: e577c...19e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #28 Del Skrevet 22. oktober 2020 Men hva gjør dere med raping/gurping etter liggende amming? Tar dere opp babyen etterpå for å rape, eller dropper dere det og lar de sove videre? Får de ikke magevondt eller gulper i søvne da? Anonymkode: 3a5eb...fe9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IkkeStudentLenger Skrevet 23. oktober 2020 #29 Del Skrevet 23. oktober 2020 Pga keisersnitt får jeg ikke til å ha baby i sengen hvis jeg skal komme meg ut og inn (vi har delt dobbeltsengen i to enkeltsenger og er på hvert vårt rom, baby sover i egen seng på mitt rom), så jeg har lenestol med fotskammel i stuen jeg bruker. Ellers ville jeg nok ammet liggende eller tilbakelent i sengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneline80 Skrevet 24. oktober 2020 #30 Del Skrevet 24. oktober 2020 På 12.10.2020 den 12.11, AnonymBruker skrev: Ammet sittende i senga med pute i ryggen (og også ammepute i starten). Vi fikk til å amme liggende på barsel, men av en eller annen grunn var det vanskeligere på madrassen hjemme. I tillegg fikk baby mye bedre sugetak og diet mye lengre når jeg satte meg opp. Etterhvert som hun ble større, begynte å spise fast føde, og nattamming ble sjeldnere (og mest for kosens del) gikk vi over til å amme liggende. Om hun skulle våkne mitt på natta er det en veldig effektiv måte å få henne til å sovne igjen, og jeg sovner stort sett tvert også. Anonymkode: e577c...19e Akkurat sånn var det for oss også. Funket bra det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #31 Del Skrevet 24. oktober 2020 På 11.10.2020 den 2.09, AnonymBruker skrev: Har hørt det kan være vanskelig å amme liggende, derfor vurderer jeg å ordne meg en god stol på soverommet. Erfaringer? Anonymkode: 3e582...7f8 https://gullbarna.no/produkt/20655/ Noe for deg? Om lommeboken er tykk nok. Anonymkode: aaf51...916 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå